ktm 450, 525

VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 19.7.2013 22:29

Kiitos kiitos :D valo homma selviskin, katkasijan syöttävä nasta irti kolvauksesta, helppo homma siis korjata.

Pientä projektointia pitäs harrastaa, white factory katesarja tulossa, sähköjä siistiä ym. pientä.

Jos jollain olis myydä tosta uudempaa maskin umpiota tai koko maskia niin viestiä tänneppäin, koska uudessa katesarjassa on sen ikänen maski ja umpio tietysti puuttuu...

Kannattaiskohan mun avata yläkertaa ja tarkistaa että kaikki on kunnossa koska saan vasta lokakuussa korotettua a1 -> a2 joten aikaa olis vielä korjata jos korjattavaa löytyy. Meinasin että käyttäis kannen ja pytyn auki ja tarkistais just kampuran laakereiden timmiyden ja ettei kannesta ainakaan silmämääräsesti olis mitään rikki... toki hyvinhän se toimii joten miksipä sitä purkamaan :/

Muuten onko tossa sama öljy lootassa ja moottorissa koska tossa on 2 suodattimen paikkaa? Edellinen omistaja sano vaihtaneensa molemmat mutta hä :D miksi 2?
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 20.7.2013 17:36

Sama öljy molemmissa, 2 suodatinta koska insinööri itävallasta. Uudemmissa on vaan 1, mutta tossa RFS moottorissa on 2, KN-155 ja KN-157. Ainakin löytyy suodatustehoa.
Habusa
Pyörä:
ktm 525 exc smoto -06
Paikkakunta:
Stadi/Valkeala
Liittynyt:
13.5.2006 13:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Habusa » 20.7.2013 18:17

Haatsi kirjoitti:Sama öljy molemmissa, 2 suodatinta koska insinööri itävallasta. Uudemmissa on vaan 1, mutta tossa RFS moottorissa on 2, KN-155 ja KN-157. Ainakin löytyy suodatustehoa.


lainaus huoltomanuaalista:
An oil duct branches off to the long oil filter where the coarser particles contained in
the engine oil are filtered away. Then, the engine oil arrives at the short oil filter which also filters the fine particles. eli iso lastu jää pitkään ja hienot lyhyeen.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut AceFin » 21.7.2013 12:31

Voisiko joku kertoa akun mitat? Pyörä mökillä ja tarttis uuden akun, mutta unohdin ottaa mitat siitä että sais Biltemasta uuden akun pärrään.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
JoXuZ
Pyörä:
530 EXC
Liittynyt:
23.12.2004 16:04
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JoXuZ » 21.7.2013 23:15

Itellä on tuollainen Yasan akku kuin YTZ7S. Mitat akulla näyttää olevan tietojen mukaan:
- Maße: (LxBxH) 113 x 70 x 105 mm

Tuolta tilasin itse, jos kunnon akku kiinnostaa: http://www.ebay.de/itm/YUASA-BATTERIE-Y ... 0926809341?

Pärähtää ainakin talvella paremmin, kun antaa enemmän virtaa. Siis jos kylmästä lähtee. Lähteehän se toki polkemalla ainakin oma vehje vaikka pakkasta on -25. Todistettu on. Sillon ei Yasan akkukaan riittänyt.
kesä<3
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut AceFin » 22.7.2013 14:34

Kiitokset noista mitoista, saan nyt sen akun vietyä mökille. Taidan biltsusta nyt ostaa niin saa nopeasti ja laatu on niissä ollut ihan hyvä kun pitää huolta niistä.

Niin lähtee omakin kotka talvella, ihmeen hyvin itseasiassa vaikka ei sääntöihin koske.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 25.7.2013 2:43

Asiasta kukkaruukkuun, mitenköhän näitä säädetään ja kannattaako säätöihin kajota jos pärrä toimii? Miten nelarissa todetaan onko seokset hyvät?

Muuten voin kertoa että akrapovikin vaimentajalla ja putkistolla on syytä pitää db killeri kiinni, meinasin kuuroutua kun otin irti killerin ja käänsin kaasun pohjaan :x

Onko jollain tietoa miten tossa mittaristossa muuten säädetään se luku että saa tuon näyttämään edes sinneppäin oikein smotojen kanssa?
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Vasta-ankka
Pyörä:
Solifer sm -75, Ktm 450 exc -06, Honda crf 250 -07
Liittynyt:
11.5.2012 15:27
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Vasta-ankka » 25.7.2013 9:34

Olen omani säätänyt korvakuulolla ja tunnustellut että käy hyvin ja tasaisesti läpi koko alueen, sekä ottaa kierroksia kunnolla. Jos varman päälle haluaa, niin ei muutakuin penkkiin. Ei siinä muu auta.

Itsellä oli myös akra jonkunaikaa kiinni ilman killeriä, kyllä joka ajon jälkeen korvissa soi. Alakierroksilla oli ihan miellyttävä ääni, mutta ylhäällä kaamea meteli. Kävin sitten hakemassa killerin kun maksoi jopa 25€, huomattavasti parempi ajella nyt.

Mittarista pitää olla se akulta tuleva liitin irti (musta,puna,harmaa?) ja sitten oikealla napilla siihen valikkoon, jolloin huomaat että valikkoon on ilmestynyt WS. Sieltä sitten vaihtamaan oikeat arvot kohdalleen. Jokin ohje antoi oletusarvon 1800 smotoille, mutta mulla 120/70 kumilla 1880 on lähempänä totuutta.
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Stål » 26.7.2013 10:50

Vinskillä on se vanhempi mittari. Mutta samalla tavalla se kuitenkin menee. Pitää vaan olla patteri siinä mittaristossa. Tripmasterilla sitten valikkoon ja WS:ää muuttamaan. Michelin pilot power 120/60 koolla 1770 on aika tasan oikea.
Husaberg FS 570
Eloon
Paikkakunta:
Punkaharju // Sln
Liittynyt:
30.12.2006 3:25
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Eloon » 27.7.2013 16:57

Oisko kellää ny tietoo miks toi kampiakselin kytkimen puoleinen puolikuu kiila halkee meni juuri 3 15 tunnin sisään.. onko noi tarvike kiilat sit niin pehmeetä ku menee niin nätisti suoraa halki. akselissa eikä rattaassa mitään välystä kiila ura hyvässä kunnossa.
'wsq'
Pyörä:
KTM 625 SMC
Liittynyt:
19.4.2006 20:00
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut 'wsq' » 27.7.2013 21:38

Keskiviikkonä töistä lähtiessäni 530 kone kilahti ja sammu ajon. Seurauksena puristukset hävis.

Tänään avasin koneen ja huomasin että imuvenat jäänyt raolleen ja osunut mäntään. Venttiileissä ja männässä ollut niin pieni kosketus toisiinsa että vain karstat hieman irronneet osista.
Sitten huomasin että kannesta imupuolen keinuvipu hirttänyt jumiin jonka takia venat olivat raollaan koko ajan. Keinuvivun sisällä oleva liukutappiakseli(?) jumissa eikä saa irti. Liukutapissa oli myös päässä jengat, kokeilin "ulosvetää" tappia ulos mutta hirttänyt niin pahasti kiinni jonka seurauksena oli katkennut pultti. Imupuolen keinuvivun osat joutuu kumminkin tilaamaan uudet, niin vanhat varmaan rälläkällä irti

Mikä voi aiheuttaa moisen jumituksen keinuvipuun?

Eli siis Kuvassa oleva nro 20 jumissa sekä nro 19 vivun sisällä. Normaalisti nro 19 pitäisi tulla liukumalla ulos kannesta.

http://fichefinder.ktm.com/Images/maps/087803610.gif
Viimeksi muokannut 'wsq' päivämäärä 28.7.2013 11:16, muokattu yhteensä 1 kerran
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 28.7.2013 11:04

Eloon kirjoitti:Oisko kellää ny tietoo miks toi kampiakselin kytkimen puoleinen puolikuu kiila halkee meni juuri 3 15 tunnin sisään.. onko noi tarvike kiilat sit niin pehmeetä ku menee niin nätisti suoraa halki. akselissa eikä rattaassa mitään välystä kiila ura hyvässä kunnossa.

Kiilan kovuutta ei välttämättä kannata yrittää lisätä koska se vain rikkoo urat. Lukite ja riittävästi momenttia auttaa.

Olisiko keinuvipujen voitelussa jotain häikkää? En ole ihan varma mikä tuossa koneessa leipoisi ensimmäisenä jos öljynkierto lakkaa tai vakavasti häiriintyy, mutta veikkaisin että mäntä tai keinuvipu, olisiko tässä käynyt jälkimmäinen ja mäntäkin saattaa olla entinen? Takoitako siis että se tappia paikallaan pitävä pultti oli katkennut/kulunut poikki? Se selittäisi voitelun puutteen.
'wsq'
Pyörä:
KTM 625 SMC
Liittynyt:
19.4.2006 20:00
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut 'wsq' » 28.7.2013 11:21

Jotenkin myös minusta tuntuu että voitelussa olisi häikkää. :s

http://fichefinder.ktm.com/Images/maps/087803610.gif

Tuosta kuvasta kun avaa nro 22 niin näkyy kierteet osassa nro 19. Normaalisti siinä ei pitäisi olla mitään kiinni. Joten laitoin siihen pultin ja kokeilin vetää niin se pultti katkesi sinne.
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 28.7.2013 20:25

Pultit 23 ja 24 pitävät sen kiinni ja oikein päin. Taitavat olla vielä kovia pultteja etteivät kulu kun akseli vähän heiluu ja kääntyilee. Normaalisti nuo eivät tosiaan ole tiukassa.
'wsq'
Pyörä:
KTM 625 SMC
Liittynyt:
19.4.2006 20:00
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut 'wsq' » 1.8.2013 19:34

Tosiaan rälläkällä leikkasin irti kiinni leikanneen keunuvivun:

http://www.motot.net/galleria/kuva189067/

Tilipäivää odotellessa..