Omalla 530 on tullut ajeltu supermotoilla, nappuloilla ja välikelin nastoilla. Välikelin nastoissa 4.5 mm ulkonema ja ne kiinni nappularenkaissa. Peilijäällä asfaltilla pärjää kyllä pystyssä. Sutii toki helvetisti ja jarrutusmatkat pitkät, mutta järjellä pärjää.
Tallista lähden aina, mutta viimetalvena tais hurjin pakkaslukema olla -25 kun pyörän jätin pariksi tunniksi parkkiin. Aivan tuorre yasan akku ei jaksanut pyöräyttää käyntiin, mutta vehje seinää vasten ja polkasulla käyntiin. Eli en näe ongelmaa vaikka pyörä seisoisikin pihalla. Voihan siihen laittaa vaikka auton sisätilalämppärin hönkiin mottia tunniks ja pressu päälle. Omassakin tapauksessa kun ei napilla startannut tais vaan johtua ihan fysiikasta, eli bensa vaan tiivistyi suoraan sylinterin reunoihin eikä sumuttunut. Tuohon ei auta muu kuin hommata ruiskuvehje. Mutta kiksillä lähtee ekalla ainakin oma vehje, jos säädöissä on.
Kesän pisin reissu smotoilla tais olla 140 km ja hyvin kestää perse ainakin mutkapätkää painaa. Niin kevyt lähtee mutkista että jää tonninen kyykky jälkeen jos todella mutkasta pätkää. Tosin tuleehan se tonninen kyykky heti ohi, mutta hyvin pärjää ja jaksaa. Suosittelen!
Enskoilla sit muuta enskapätkää ym ajanut ja siellä se kotari näyttää kynensä. Mahtavaa hommaa housut jalassa