ktm 450, 525

Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 21.9.2013 11:46

Jos siitä polkimen vierestä ottaa niin sinne jää aika reilusti öljyä, jatkossakin toki voit ottaa ne siittä reiästä, mutta kannattaa mopoa vähän kallistaa että saa varmasti kaiken ulos.
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 22.9.2013 11:51

Joo ei näin. Jos ei ole pienintäkään käryä mitä on tekemässä ei varmaan kannata edes kysya apua ennen kuin löytää edes öljypropun... Manuaali käteen siis ja äkkiä, koneessa on yksi öljyproppu josta tyhjennetään ja kaksi imusihtiä joista moottorin puoleinen on syytä tarkastaa joka kerta.
Trompo654
Pyörä:
Husq Sm 125 (ex)
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
2.3.2011 23:39
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Trompo654 » 5.10.2013 20:57

Tässä ois isomman pyörän osto harkinnassa ja kotareita nyt suurimmaks osaks kattellu, niin kysyisinkin että paljonko se koneremppa nyt sitten suurinpiirtein tulee maksamaan? Kuullu niin erilaisia hintoja, että jos joku osais suurinpiirtein sanoa kuin paljon tulis maksamaan, ja kannataako tehdä ollenkaan itse? :)
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 5.10.2013 22:08

Trompo654 kirjoitti:Tässä ois isomman pyörän osto harkinnassa ja kotareita nyt suurimmaks osaks kattellu, niin kysyisinkin että paljonko se koneremppa nyt sitten suurinpiirtein tulee maksamaan? Kuullu niin erilaisia hintoja, että jos joku osais suurinpiirtein sanoa kuin paljon tulis maksamaan, ja kannataako tehdä ollenkaan itse? :)

Riippuu mitä rempataan.
Männän hinta ainaki liikkuu jossain reilussa 200e, sitte tiivistesarja 10-20, laakerit varmaan jotain 50-60e, postikulut sitte joku 10e niin 300e ois realistinen pikkurempalle. 8)
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 7.10.2013 13:06

Riippuu mitä remppaa, mutta ei sitä huvikseen kannata aukoa. Jos niin nyt kuitenkin haluaa välttämättä tehdä (ja sitä konerempaksi kehtaa kutsua) niin vaihtaa kannattaa ainakin koneesta riippuen pienimmät laakerit, isommat stefat ja mahdollisesti männänrenkaat. Hintaa tulee joku satanen. Oikeastaan tärkeämpää on tarkastaa kaikki, mutta normaalisti ei noissa mitään isompia yllätyksiä tule vastaan. Joitain vaihteiston kytkentähampaita sun muita voi olla katkeillut ja mennä vaihtoon mutta muuten aika simppeliä.

Käytännössä mitä itselle on tullut vastaan näillä "konerempoilla" on saatu paljon enemmän haittaa kuin hyötyä aikaan, valitettavasti jopa liikkeen tekemänä. Eli jos siellä ei ole jotain rikki tai sitten halua tosissaan kilpakelpoista laitetta joka palautetaan täysin uutta vastaavaan kuntoon (halvempaa ostaa uusi pyörä) niin kannattaa miettiä kahdesti.

Ainoa joka hajoaa katastrofaalisesti on kangen alapään laakeri tai rfs-koneessa kampuran laakeri. Jälkimmäisen voi todeta mittamalla kampuran kieroutta rungossa (ainoa syy miksi laakeri hajoaa) mutta ensimmäistä ei voi oikein havaita purkamatta konetta jos sittenkään. Hintaa kangen vaihdolle tulee joitain satasia ja se kannattaa jos aikoo ajaa pyörällä yli 500h ja pitää alkuperäisen pytyn kunnossa (se naarmuuntuu laakerin hajotessa).
L33v1^^
Liittynyt:
16.8.2011 19:38
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut L33v1^^ » 10.10.2013 23:32

moro!
tuli vaan semmonen mieleen että meneekö 250sxf putki 450sxf vai ahistaako aivan hulluna koska jostaki kuullu "huhua" että ois sama putki pyörissä.
itsellä meni 450sxf putki kokonaan poikki alkukäyrästä ja nyt pitäs uus putki katella muttako meinaavat olla nii ....... kalliita että aivan huimaa :D
/ jos jollaki on myydä pelkkä putki ilman äänenvaimentinta nii laita yv !!! /
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 15.10.2013 16:39

Moro. Millasilla osilla porukka on rempannu kotareita?

Kysyin motokeitaalta tarjousta koneremppa osista ja yli tonnin menee;

59030015044 kiertokankisarja 474e
2x 80030019000 runkolaakeri 71e/kpl
59030099000 täydellinen tiivistesarja 189e (sisältää paperitiivisteet, stefat, o-renkaat ja kupariprikat)
5943007000I tai II, mäntäsarja, 1- tai 2-koko, hinta on sama 210e

Ihmettelin lähinnä tota kankisarjan hintaa :O

Katselin ebaysta sitten vastaavia osia;

kanki: http://www.ebay.com/itm/Hot-Rods-KTM-45 ... ac&vxp=mtr

Onkohan tommosesta hot rodsin kankisarjasta mihinkään? Ainakaan hinta ei ole paha :O Sit kahtoin tämmöstä "racing" mallista onkohan vaan sitten hyvä?

http://www.ebay.com/itm/KTM-450-EXC-03- ... 5d39621fd0

Mäntää saa proxia, vertexiä ja wisecoa hintaan 120-180e posteineen mutta erooko se sit muka orkkisesta huonompaan suuntaan?

Täydellinen tiivari paketti (moose racing) saa 65e posteineen... mutta pitääköhän?

Petarit ajattelin ostaa sitten orkkikset...

Mitäs osia te ootte sit käyttäny? Sinäänsähän orkkis olis varmaan paras mut mun mielestä ainakin tuo kankisarja on törkeen hintanen... Ja mites tuo laatikon muu laakerointi?

Tosiaan mulla on 150h mittarissa ja kone pöydällä irrallaan (pärrä projektoinnissa)

http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=42&t=85261(jos kiinnostaa)

Niin mietin että ajanko niin kauan sitten että alkaa oireilemaan vai pitäiskö nyt vaan suosiolla lyödä uudet kamat kiinni ni ei sitten keväällä ensimmäisen 2 tunnin jälkeen tarvi konetta avata...
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Vasta-ankka
Pyörä:
Solifer sm -75, Ktm 450 exc -06, Honda crf 250 -07
Liittynyt:
11.5.2012 15:27
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Vasta-ankka » 15.10.2013 16:44

Nyt alkaa olla usko koetuksella omaan exc:hen, vesipumppu tuottaa taas päänvaivaa. Sillä nyt se pala johon stefat ja o-renkaat tulevat oli lähtenyt paikoiltaan ja siipipyörä oli syönyt melkein millin siitä palasta sekä o-renkaasta pois. Onhan nuo tiivisteosat vaihdettu jo 4 kertaa ja 55h sitten kaikki vesipumpun osat. Eihän nuo kalliita osia ole, kun koko setti noin 25€. Mutta ketuttaahan se kun saa pelätä että milloin se taas leviää. Koneella on kylläkin tällä hetkellä ajettu sen melkein 600h.

Epäilisin että ongelma johtuu nokka-akselista johon stefat syöneet aika miehekkäät urat. Juuri niiden takia stefat vuosivat alunperin ja siirsin stefoja syvemmälle palaa, että olisivat akselilla erikohdassa. Mutta tämä ei ilmeisesti ole hyvä ratkaisu jos se pyrkii vääntämään palaa pois paikoiltaan. Sekä toinen huomio, että jäähdytysneste oli ruskeaa(alunperin vihreää). Tiedä sitten oliko värjäytynyt alumiininpaloista ja siipipyörän muoveista vai onko kannentiiviste entinen. Onko muilla ~06-vuoden mallin kanssa ollut samoja ongelmia?
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 15.10.2013 18:05

Vasta-ankka kirjoitti:---


Kuullostaa kyllä just siltä että sielä on johonkin tullu kuluma jos noin usein uudet osatkin menee...
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 15.10.2013 20:48

Tuo vesipumppuongelma voi johtua kovasta ohivirtauksesta ja/tai öljyn ylitäytöstä. Joka tapauksessa paine männän alla pitää riittää voittamaan jäähdytysjärjestelmän paine ja jos korkki toimii ja kone on muuten terve, se ei sitä tee (ellei sitten kuutioita ole paljon alkuperäistä enemmän). Toki kuluneella akselilla voi olla osuutensa asiaan.

Vinski: Miksi olet vaihtamassa kiertokankea ja mäntää 150h kohdalla? Nelipuolikkaassa on kyllä valumäntä jos oikein muistan. Kampuran laakereiden vaihdosta ei ole mitään iloa jos kampura on suora. Tiivistesarjasta et tarvitse muuta kuin alapään tiivisteen, ellet sitten hajoittanut jotain. Kannentiivisteen jos on mennuyt irrottamaan pytyn kannesta. Laatikkoon vaihdat ne kolme kuulalaakeria, vetorattaan rullalaakeriin ei tarvitse koskea. Samalla vaihtaa vaihderummun lukitusvivun uudempaan jossa ei ole kuulalaakeria. Nokka akselin laakerit kannattaa vaihtaa.
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 16.10.2013 11:26

Siis kun en tiedä pitääkö nuo 150h paikkaansa?? Kaikista enitenhän ärsyttäis että keväällä projekti valmistunu, kilvet haettu konttorilta ja ekalla ajolla päsähtää kone :/

Ja eikös jos sitä koneta avaa ni ole ihan sama uusia sitten kaikki? Mitäs tolle koneelle sit luvataa käyttö tunteja, ja sekin tässä huvittaa että kun minä en tiedä millä käytöllä tuo on ollu... Jotenkin tuntuu hassulta 10 vuotta vanha pyörä ja 150 käyttötuntia ja muuten tähänhän on edellisen omistajan mukaan vaihdettu mäntäkin, vanhakin tuli mukana mutta sekin huvittaa että se vanha on ihan virheetön ja hyvässä kunnossa, sen näkönen että silläkin ajais vielä 100h :D

Mutta edelleen kysyn että onkohan noista tarvike osista mihinkään :O
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 16.10.2013 14:46

Tarvikemännät eivät ole yhtä hyviä kuin alkuperäinen johtuen jo ohuemmista männänrenkaista. Jos alkuperäinen kesää 500h/25tkm niin tarvike vaatii kyllä männänrenkaiden vaihtoa. Kakisarjat taas ovat vähän makuasia, mutta tarvikkeet ovat aivan yhtä hyviä elleivät parempia. Proxissa pronssiholkki puuttuu yläpäästä joka on joko hyvä tai huono asia, nelipuolikkaassa tuskin on vaaraa lenkin pettämiselle joten ennemmin ehkä se saisi olla.

Runkolaakereita saa laakerikaupastakin n. 50e kipale, mutta kannattaa ottaa alkuperiset tai muuten vaihto ei ainakaan pidennä niiden ikää. Laakerikaupastakin voi löytää mutta en nyt muista mikä malli siihen on paras koska perus rullalaakereissa on liian vähän välystä ja eivät siedä heittoa korkeilla kierroksilla. Itse käytän kuulalaakereita mutta se vaatii kampiakselin hionnan, eikä elinikä ole kuin korkeintaan 100h, joka sekin on tosin 95h enemmän kuin rullalaakereilla kun koneessa on vähän enemmän potkua :lol:

Muut laakerit eivät ole alkuperäisenä kauhean kalliita ja muutaman euron säästön takia ei ehkä kannata sieltä hakea jos et hae isompaa satsia tai saa yritysalennusta tms.

Tiivistesatseista ei ole kokemusta mutta en usko että moose racingin sarja tuolla hinnalla sisältää lohkojen tiivistettä, joskin et sellaista tarvitsekaan.

Äläkä ressaa sen kestosta, on noin sata kertaa todennöisempää että se pamahtaa mekaanikon virheestä kuin kulumisesta katukäytössä.
ion`
Pyörä:
ktm 530
Liittynyt:
9.5.2007 20:46
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut ion` » 16.10.2013 20:09

Mitä kautta tuossa RC4:ssa nousee öljy kannelle? Nokka-akselin viereisestä öljysuihkusta ( http://fichefinder.ktm.com/Images/maps/087803630.gif nro. 14 ) eikä mistään muustakaan tule öljyä kun pyörittää startilla konetta.. Imupuolen keinu hirtti näemmä toistamiseen kiinni (muutama sivu taaksepäi) , eli taitaa kannen voitelussa olla hieman hämminkiä... Kai öljypumpun pitäisi työntää öljyä ylös asti ihan vaan startilla pyöritettäessä??
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 17.10.2013 20:44

kurapäristelijä kirjoitti:Äläkä ressaa sen kestosta, on noin sata kertaa todennöisempää että se pamahtaa mekaanikon virheestä kuin kulumisesta katukäytössä.


Vakuutit minut, en remppaa turhaan 150h ajettua konetta :D
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Stål » 29.10.2013 18:18

Pitäis venttiilit säätää, ja mulla ei ole momenttiavainta. Kuinka elintärkeää on että vedän ne kopat oikeisiin momentteihin?
Husaberg FS 570