vinzerR kirjoitti:Vuoto on siis jatkunut siitä huolimatta, että vaihdeakselin stefa on vaihdettu 2 kertaa ja ihan siihen malliin että uusi stefa on saatu ehjänä kiinni...
Ei siinä auta uudet stefat tai o-renkaat jos se pultin lautasjousi on kuoleentunut eikä anna mitään painetta o-renkaalle.
JyppiVee kirjoitti:Mitäs mielipiteitä porukalla: 525 vuodelta 2004 vai 450 vuodelta 2008? Noin niinku kestävyydeltään/luotettavuudeltaan? Ois meinaa nyt aika sopivaan hintaan tollane uudempi 450 mut niistä joku höpötti et on jottai ongelmaa ollu? Kun sit taas perus rfs koneisia on kehuttu.
Osta ennemmin uudempi. Ei niissä mitään vakavaa ongelmaa ole ja jos noin pitkälle on päässyt pahimmat lastentaudit ja öljyvuodot on jo korjattu.
Rongel kirjoitti:Morjens!
mitäs mäntää porukka on käyttäny 450 excssä? 200h remppa pitäs tehä. Vertex, wössner, wiseco? mitä muuta vaihettavaa 200h kohalla? mitä laakereita? tarviiko kiertokanki ja nokkaketju + kiristin jos hyvässä kunnossa vielä? mistä sais vesipumpun stefat kun vuotaa "juorureijästä" nestettä? pyörä 03 mallia ajettu joskus pari kertaa harraste enskaa mutta pääosin smotoilla kadulla.
Kaikki nuo männät varmaan toimii aivan hyvin, mutta ei se alkuperäinenkään välttämättä ole vielä vaihtokunnossa. Katso onko helmassa teflonit vielä, jos ei niin vaihtoon vaikka toimisi se aivan hyvin ilmankin. Renkaita vaihtamalla noilla saattaa päästä vaikka tuhat tuntia, mutta ei ne uudetkaan kalliita ole, mutta hieman alkuperäisiä huonommilla renkailla. Vaihtoon seuraavaa ainakin:
-Nokka-akselin laakerit
-Tasapaino-akselin laakerit
-Vaihteiston pienet laakerit/kuulalaakerit (2/3kpl)
Muuta ei sitten oikeastaan tarvitsekaan jos kampura on suunnilleen suora. Stefoja saa esimerkiksi stefakaupasta tai alkuperäistiskiltä eikä maksa paljon sielläkään.