AceFin kirjoitti:Olisko kellään pk-seudulta lainata/antaa vuokralle nokkaketjutyökalua (590.29.020.000)? Tai jos joku on nokkaketjun avannut ja sulkenut, niin olisko vinkkiä miten se kannattaa tehdä?
Fillarin ketjutyökalu toimii viimeistään kun vähän leikkelee ja hioo sopivaksi. Alkuperäinen on sen verran kallis ettei siinä ole mitään järkeä. Helpointa on varmaan niitata vasaralla.
Kotarilla oli joskus 540sxs malli ja sitä peruja on nuo 540 eli 97mm kitit. Mäntiäkin saa tarvikkeena, mutta alkuperäiset lienee semmoisissa hinnoissa että voi unohtaa. Kaikissa rfs-exc:issä (pl. 400 ja pienemmät) on sama isku, 450, 525, 540 -> 89, 95, 97mm. 450sx on 95mm lyhyt isku, mutta sama mäntä mutta matalampi pytty.
560 (100mm) on sama isku mutta lyhyempi kanki ja isompi reikä lohkossa, vaatii kikkailua mutta onnistuu sekin. Tarvikkeena saa kaikkia mäntiä.
2008 jälkeen uudessa koneessa (400, 450, 530) mäntä on aina 95mm ja isku ja sylinterin korkeus muuttuu.