ktm 450, 525

^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 16.3.2014 16:10

Moro, tullu kateltua nuita kotareita enskesäksi kevarin tilalle. Joku 04 eteenpäin vois olla iha hyvä varmaa? :D Onko mitä uudistuksia tullu tosta mallista seuraavaan? tai mihin vuosikertaan asti uudempi on sama kuin tuo 04?
Tosi vaikeesti selitetty mutta kai joku ymmärtää :D
Mitä tämmösestä kannattaa tsekata kun menee kattoo paikanpäälle? Että onko jotai kalllista hajoavaa paikkaa näissä?
paljoko tossa 525 on hp ja paljo 450?
Kaikki tieto näistä on tervetullutta!

Toivoisin asiallisia vastauksia kiitos! :)
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Stål » 16.3.2014 16:55

No tehoa on tarpeeksi. Koneelta pitäisi olla jotain yli 50. 450 pari vähemmän tietääkseni, ei oo ero eikä mikään. Eikä niitä tehoja tartte miettiä. Ainoot motot jotka olis sitten selvästi tehokkaampia olis jotkut 650/570 Husabergit. Kallista hajoavaa on koko kone. 02-07 on hyvin pitkälle samaa kauraa. 2008 tuli sitten ihan uus pyörä. Hyvä pyörä kaiken kaikkiaan, en ole katunut.
Husaberg FS 570
Hartsa51
Liittynyt:
25.8.2012 13:34
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Hartsa51 » 20.3.2014 0:53

Jumatuse kirjoitti:Ostin vajaa kuukausi sitten aika herkun 525 exc. Ollut trafin mukaan kahdella omistajalla ennen minua ja tunteja 93h. Nyt on aika tikissä kesää varten, mutta virtalukko ja ehkä flekti/lämpömittari pitäisi asentaa. Onko kenelläkään mitään vinkkejä niiden asentamiseen?

https://imageshack.com/i/g9tcrtj
Ton näkösenä ostin.

https://imageshack.com/i/1qnrpnj
Pienillä muutoksilla saa ihmeitä aikaan. Vanteet mustaksi, uudempi maski, lokari, pumpunsuojat, takaiskarin maalaus. :D


Miksi pyörä jo nyt myynnissä?
latze3
Pyörä:
EX ,Ktm 450cc vm 06, HSQ
Paikkakunta:
TSKM
Liittynyt:
14.9.2006 21:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut latze3 » 21.3.2014 23:27

Kukaan vaihdellu noihin mekaanisiin nokkaketjun kiristäjiin? kokemuksia ?
☻/
/▌This Is Bob Copy And Paste him
/ \ So he can take over motot.net
nieminennn
Pyörä:
KTM EXC 450 -05
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
6.1.2011 19:05
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut nieminennn » 24.3.2014 12:03

Mitäs eroa noilla 450 ja 525 olikaan ? Eli oliko noissa eri kokoset männät vai isku vaa eri? Ja jos on asennettu 540cc nii meneekö sinne sit minkä kokonen mäntä ? Onkos esim sama ku 525 ja/tai 450 vai onko iha oma mäntä ja mites niitten saatavauus on ?

Sori jos sekavaa tekstiä toivottavasti joku ymmärtää ja pystyy valasta asiaa mulle :P
Ja kiitos jo etukäteen.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut AceFin » 26.3.2014 22:33

Olisko kellään pk-seudulta lainata/antaa vuokralle nokkaketjutyökalua (590.29.020.000)? Tai jos joku on nokkaketjun avannut ja sulkenut, niin olisko vinkkiä miten se kannattaa tehdä?

Jos ei työkalua keneltäkään heru, niin täytynee Dremelillä avata ketju ja varovasti vasaralla niitata se takas kiinni.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 27.3.2014 23:23

latze3 kirjoitti:Kukaan vaihdellu noihin mekaanisiin nokkaketjun kiristäjiin? kokemuksia ?


Itse vaihdoin omaan 2006vm RFS koneiseen 450. Ei tarvi jännittää aina iltaisin kun menee nukkumaan että räjähtääkö huomenna se alkuperäisen 5 markan jousi ja koko kone leviää. Saa myös sen ärsyttävän rallatuksen pois mitä se vakio aiheuttaa.

Sitä ei vaan sitten saa mennä liikaa itse kiristämään, aiheuttaa myös pientä lisätyötä aina joka 3 tai 4:nnen öljynvaihdon yhteydessä kun sitä kiristelee.
Viimeksi muokannut Haatsi päivämäärä 27.3.2014 23:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 27.3.2014 23:26

nieminennn kirjoitti:Mitäs eroa noilla 450 ja 525 olikaan ? Eli oliko noissa eri kokoset männät vai isku vaa eri? Ja jos on asennettu 540cc nii meneekö sinne sit minkä kokonen mäntä ? Onkos esim sama ku 525 ja/tai 450 vai onko iha oma mäntä ja mites niitten saatavauus on ?

Sori jos sekavaa tekstiä toivottavasti joku ymmärtää ja pystyy valasta asiaa mulle :P
Ja kiitos jo etukäteen.


Kaikki KTM 525, 520 ja 530 on iskutilavuudeltaan 510cc. 450 on iskutilavuudeltaan 448cc. Jos siihen on vaihdettu joku jälkiasennus sarja niin olettaisin sen silloin olevan 540cc ja mäntäkin tietty sitten sen kokoinen. Saatavuus on sitten tietty niin ja näin, varmasti kyseisen big bore kitin valmistaja myy mäntiä.
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 29.3.2014 18:47

AceFin kirjoitti:Olisko kellään pk-seudulta lainata/antaa vuokralle nokkaketjutyökalua (590.29.020.000)? Tai jos joku on nokkaketjun avannut ja sulkenut, niin olisko vinkkiä miten se kannattaa tehdä?
Fillarin ketjutyökalu toimii viimeistään kun vähän leikkelee ja hioo sopivaksi. Alkuperäinen on sen verran kallis ettei siinä ole mitään järkeä. Helpointa on varmaan niitata vasaralla.

Kotarilla oli joskus 540sxs malli ja sitä peruja on nuo 540 eli 97mm kitit. Mäntiäkin saa tarvikkeena, mutta alkuperäiset lienee semmoisissa hinnoissa että voi unohtaa. Kaikissa rfs-exc:issä (pl. 400 ja pienemmät) on sama isku, 450, 525, 540 -> 89, 95, 97mm. 450sx on 95mm lyhyt isku, mutta sama mäntä mutta matalampi pytty.

560 (100mm) on sama isku mutta lyhyempi kanki ja isompi reikä lohkossa, vaatii kikkailua mutta onnistuu sekin. Tarvikkeena saa kaikkia mäntiä.

2008 jälkeen uudessa koneessa (400, 450, 530) mäntä on aina 95mm ja isku ja sylinterin korkeus muuttuu.
joggerzon
Liittynyt:
12.6.2010 13:26
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut joggerzon » 1.4.2014 14:10

Hei!
Olis jonkun näköinen pyörä suunnitteilla hommata. Jos tulee joku vanhempi kotari ostettua, esim siis -03, onko mahdollista tehdä takapää uusiksi, siis takakatteet, häkki , ja penkki? Näin olen joskus joltain kuullut ja nyt olisi tarkoitus varmistaa. :)
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 2.4.2014 0:01

Kyllä, mutta ainoastaan vuosimalliin -06-07 asti. Siittä uudemissa alkaa vaihtumaan hieman enemmän osaa.
nieminennn
Pyörä:
KTM EXC 450 -05
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
6.1.2011 19:05
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut nieminennn » 6.4.2014 13:00

Moro. Mites tuommoisee 450 saisi xenonit asennettua ? Kokeilin autossa olevilla xenoneilla (4300k 35w) ja ei syttynyt, välähti aina välillä vain.
Että onko miten vaikeeta laittaa xenoneja toimimaan vain hankinko vain jonkun tehokkaamman polttimon että saisi vähän enemmän valotehoa ?
jjero
Pyörä:
KTM EXC 400 -04
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
27.5.2011 15:35
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut jjero » 6.4.2014 23:44

Sattusko joku tietää, että onko mitään eroa noissa 04- vuosimallin etukatteissa noihin 05-07 muoveihin? :roll:
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut AceFin » 7.4.2014 9:07

On, mutta 05-07 etumuovit menee suoraan.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Alexir
Pyörä:
EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
30.9.2011 18:05
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Alexir » 11.4.2014 5:50

Onkos se heti kannentiivisteen vaihtoon jos saattuu RFS koneinen kotari keittämään?

Aikeissa tosin ostaa flektisarja ja jotkut engine ice litkut, jos voisi etukäteen estää mahdollisen keittämisen?
YouTube kanava
[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti