Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

Ride_to_live
Pyörä:
YZF-R6R & VFR750F
Liittynyt:
3.6.2006 20:16

ViestiKirjoittanut Ride_to_live » 12.2.2011 11:15

Ishi kirjoitti:Sellaista kyselisin, että onko -07 r6r:ssä jotain eroa -08----> oleviin r6r:iin...? itsellenikin näillä näkymin tulossa r6r kesäpeliksi
-06 ja -07 ovat keskenään samanlaisia. Puolestaan taas -08 ja -09 ovat keskenään samanlaisia. -10 sai aiempiin verrattuna pidemmän ääänenvaimentimen ja moottorin alavääntöä kai saatiin aavistuksenomaisesti parannettua - ilmoitettu huipputeho taisi kyllä vähän laskea -08/-09:sta.

Kyselin joskus toiselle foorumilla -06/-07 vs. -08/-09 eroista ja sain a.o. vastauksen:
parjan_fin kirjoitti:08:ssa on korkeampi puristussuhde, venttiilit hiukan pystymmässä, muuttuvapituuksiset imukanavat, laakereiden leveys (kampuralla) hiukan leveämpi ja yksi voitelukanava lisää.Tuossa noi isoimmat.

Koneeseen tuli muistaakseni jotain 50 kpl luokkaa muutoksia, pelkästään. Runkoon tuli muutoksia, samoin kolmioiden (siis T -kappaleiden) offsettiin ja leveyteen tuli muutoksia. Keulaputket on 10 mm pidemmät kuin 06 / 07 versiossa. Etujarrulevyt on 0,5 mm paksummat ja 0,5 mm paksummilla rei'ityksillä.

Ja käsitykseni mukaan 08 ja 09 on samat pelit ja osat käy ristiin. Samoin kuin 06 ja 07 ovat "samoja". Niin ja tietysti värit sekä muovien mallit muuttui :)
- Matti Peltola -
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 21.2.2011 18:36

Heejj enkun kielisestä ohjekirjast ei löyvy tai en ainakaa ite löydä, että mitkä polttimot tossa on h7, h1 vai h3?? Tarttes tietää jos ksenoneja meinasin ehkäpä...

Eikä googlekaa auta.
Skipidiveinau
janaboy
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
20.11.2006 19:41

ViestiKirjoittanut janaboy » 22.2.2011 11:55

Yzä kirjoitti:Heejj enkun kielisestä ohjekirjast ei löyvy tai en ainakaa ite löydä, että mitkä polttimot tossa on h7, h1 vai h3?? Tarttes tietää jos ksenoneja meinasin ehkäpä...

Eikä googlekaa auta.

onko se nyt noin vaikeaa ottaa se polttimo irti sieltä ja katsoa? ;) itselläni on h4 mutta en sitten tiiä uudemmista, laitoin kans bi-xenonit .

ookko saanut tuon akun irti? otat vaan akun navoista tai akun reunoista kiinni ja nostat. se on niin ohut että se tulee sieltä kyllä.

edit:löysin r6 foorumilta että 06 r6:sessa on H7 polttimot http://www.r6-forum.com/forums/showthread.php?t=34789
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 22.2.2011 14:49

Okee, kiitos!

Akusta oon johot irrottanu, mut sielä se vielä paikallaan on. Pitää ottaa se sit irti, kuhan tuo ajokausi lähenee eli piakkoin 8) Näyttää kyllä, että ei hevillä lähe ilma tankin irrotusta, mutta kai se sitten.

Öljynsuodatin ja öljytkin tuli nyt hankittua nekin lähtee vaihtoon. Joutuu varmaan purkaa koko oikeen puolen, että pääsee käsiks? :seko:
Näin ainakin piikkisessä.

Ja saako jostain tilattua suomenkielisen ohjekirjan? Tai netissä joku sivu missä ois?

Joka paikasta löytyy van enkunkielistä...
Skipidiveinau
janaboy
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
20.11.2006 19:41

ViestiKirjoittanut janaboy » 22.2.2011 23:19

Yzä kirjoitti:Okee, kiitos!

Akusta oon johot irrottanu, mut sielä se vielä paikallaan on. Pitää ottaa se sit irti, kuhan tuo ajokausi lähenee eli piakkoin 8) Näyttää kyllä, että ei hevillä lähe ilma tankin irrotusta, mutta kai se sitten.

Öljynsuodatin ja öljytkin tuli nyt hankittua nekin lähtee vaihtoon. Joutuu varmaan purkaa koko oikeen puolen, että pääsee käsiks? :seko:
Näin ainakin piikkisessä.

Ja saako jostain tilattua suomenkielisen ohjekirjan? Tai netissä joku sivu missä ois?

Joka paikasta löytyy van enkunkielistä...


Öljynsuodattimeen pääset varmaan käsiks parhaiten vasemmalta puolen koska suodatin on pakosarjan takana.
huoltokirjaa kannattaa käydä varmaan kysymässä yamaha-myyjältä en kyllä itse ainakaan googlettamisella löytänyt kuin enkun kielisiä kans..
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 23.2.2011 9:12

janaboy kirjoitti:
Yzä kirjoitti:Okee, kiitos!

Akusta oon johot irrottanu, mut sielä se vielä paikallaan on. Pitää ottaa se sit irti, kuhan tuo ajokausi lähenee eli piakkoin 8) Näyttää kyllä, että ei hevillä lähe ilma tankin irrotusta, mutta kai se sitten.

Öljynsuodatin ja öljytkin tuli nyt hankittua nekin lähtee vaihtoon. Joutuu varmaan purkaa koko oikeen puolen, että pääsee käsiks? :seko:
Näin ainakin piikkisessä.

Ja saako jostain tilattua suomenkielisen ohjekirjan? Tai netissä joku sivu missä ois?

Joka paikasta löytyy van enkunkielistä...


Öljynsuodattimeen pääset varmaan käsiks parhaiten vasemmalta puolen koska suodatin on pakosarjan takana.
huoltokirjaa kannattaa käydä varmaan kysymässä yamaha-myyjältä en kyllä itse ainakaan googlettamisella löytänyt kuin enkun kielisiä kans..


Miks mulla on sellanen muistikuva et R6R:N suodatin löytyis sieltä eturattaan luota? On kyllä muutama vuos kun viimeks moiseen öljyjä vaihtanu. Uusimmassa R1:ssä ainakin pakosarjan takana.
-_Joonas_-
Liittynyt:
3.1.2007 20:07

ViestiKirjoittanut -_Joonas_- » 26.2.2011 1:57

Mikes kirjoitti:Miks mulla on sellanen muistikuva et R6R:N suodatin löytyis sieltä eturattaan luota? On kyllä muutama vuos kun viimeks moiseen öljyjä vaihtanu. Uusimmassa R1:ssä ainakin pakosarjan takana.


Näin on. Eli vaseman puolen katteet pois nii saapi öljyt ja suodattimen vaihdettua. Kannattaa hommata öljynsuodatin avain jos ei sellaista vielä omista, helpottaa hommaa kivasti. Omaa ajokauden aloitusta haittaa vähän armeijan harmaat, mutta eiköhän sitä joku huhtikuun viikonloppu pääse alotteleen. ;) 8.7 jälkee taas koittaa vapaus ajella. :P
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 26.2.2011 2:59

Aijaa, että oikeeseen puoleen ei tartte koskee ollenkaan? Sieltä kuiteskin öljyt lisätään..Jännästi tehty sit.

Joo-o, niin kuin joku sanoi, että pitkä talvi mulla eessä tossa syksyllä niin se on kyllä pitänyt niin paikkaansa kun olla ja voi. On jo oikeasti aika tuskaa tämä eläminen tällei talvella, mielessä pyörii pyörä pyörä lalalaal, ei vattu! :seko:

Voin herranjestas vaan kuvitella sitä filistä, kun lumet kaikkoaa ja pääsee ekaa kertaa käynnistää pyörän tos pihalla ja varovaisesti lähtä liikenteeseen. Voi olla pulssi aika korkeella ja adrealiini virrata kivasti. Ei tsiisus.

Vaikka marraskuussa kerkesin pari h ajella, se oli semmosta kieli keskellä suuta menoa, koska oli jo vähän liukasta että nauttia en osannu paljoa, eikä pyörää pystyny vedättää missää ilman että perä irtos.

Keväällä lainaan tätä viestiä sitten, kun ekat ajot takana ja nauran tälle vitutukselle. 8)

Joonas miten sinä kestit? Sulla oli vuos sitte sama ongelma :lol:
Skipidiveinau
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 26.2.2011 10:38

Suosittelen K&N:n öljynsuodattimia niin loppuu se suodatinavaimien kanssa turaaminen. http://www.duell.fi/product.asp?sua=1&l ... =12688&q=y
Kuva nopeesti haettu esimerkki, joten tuolla koodilla ei kannata tilata! Tuossa on se etu et sen voi halutessaan laittaa vaikka momentti avaimella kiinni, mikä on vain 10Nm.
-_Joonas_-
Liittynyt:
3.1.2007 20:07

ViestiKirjoittanut -_Joonas_- » 26.2.2011 11:55

Yzä kirjoitti:Joonas miten sinä kestit? Sulla oli vuos sitte sama ongelma :lol:


Voin sanoa, ettei ajokauden oottelu helpotu vuosien edetessä ainakaan omalla kohdalla. Ainakin siltä nyt tuntuu, kun toinen kausi jammulla lähdössä käyntii. :roll:

Mikes kirjoitti:Suosittelen K&N:n öljynsuodattimia niin loppuu se suodatinavaimien kanssa turaaminen. http://www.duell.fi/product.asp?sua=1&l ... =12688&q=y
Kuva nopeesti haettu esimerkki, joten tuolla koodilla ei kannata tilata! Tuossa on se etu et sen voi halutessaan laittaa vaikka momentti avaimella kiinni, mikä on vain 10Nm.


Tuo on kyllä pätevän näköinen suodatin, mutta ainakin oman suodatin avaimen saa momenttiavaimeen kiinni, jolla suodattimen kiristin.
Jykenski
Pyörä:
Kawasaki ZX12R
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
17.5.2005 12:44

ViestiKirjoittanut Jykenski » 5.3.2011 16:10

Oon nyt miettimässä r6 -02 ja r6 -05 väliltä että kumman ostais. -02 ilmeisesti kaasuttimella ja -05 ruiskulla, niin aattelin täältä kysäistä että mitä käytännössä merkittäviä eroja näissä kahdessa on?

Enemmän kiinnostais tuo -02 vekotin kun on hieman vähemmän ajettu + hienompi + leovincen slipari mutta jos tuo ruiskukone on paljon parempi niin sitten se ratkaisee. :) Auttakaahan tyhmää
Ishi
Pyörä:
Yamaha YZF-R6r -08
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
11.5.2007 17:46

ViestiKirjoittanut Ishi » 11.3.2011 20:23

aijai huomenna alkaa pitkä odotus venaa pikku a kortin saantia, r6r:ää huomenna hakemaan... 8)
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 12.3.2011 5:16

Oikee valinta. Jospa sitä tuossa kuukauden päästä alottelis ajokautta, ei paha paha vaikka jokainen päivä on kylläkin tuskaa.

Sit on kolmel (ainakin) mototin käyttäjällä ärrät pihassa savossa 8)

Pidetäänhän niin kauan meteliä kun kortit pysyy taskussa tai darwin korjaa :lol:
Skipidiveinau
-_Joonas_-
Liittynyt:
3.1.2007 20:07

ViestiKirjoittanut -_Joonas_- » 12.3.2011 11:16

Alkaa syyhyämään jo sormet, että millon sitä lomilla pääsis ajamaan. :) Ja täältä tulee savoon vielä yks r6r syksyllä, kun on muutto edessä, ellei mene pyörä kaupaksi. :P
janaboy
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
20.11.2006 19:41

ViestiKirjoittanut janaboy » 12.3.2011 19:42

Jos ens viikolla pääsis aukaseen ajokauden kun on luvannut koko viikoks aurinkoosta säätä, olis varmaan tänäänkin päässyt alottamaan mutta tuli pari päivää lunta nii perkeleesti, että se sitte jäi.. :paha: