Eka pyörä suunnitteilla

Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 8.3.2008 17:41

Ekaka pyöräks vaan suoraan uus kymppikawa(200hv :D). Ja eiku vaan vitusti HANAA!!!!

Taidat olla ratakuskeja? Luulis että ihan tavan tallaajalle ei kusiainen kuitenkaan käy heti kadulla pieneks... ellei sit halveksu tosissaan ajolisenssiään, eli juhilubaa :D
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
echo
Liittynyt:
12.11.2006 19:17

ViestiKirjoittanut echo » 8.3.2008 17:49

en tiedä onkohan tämä oikea paikka kysyä, mutta kysyn kuitenkin.

isäni on vaihtamassa moottoripyörää, ja on kovin kiinnostunut tästä: http://www.brandt.fi/honda/mp/mallisto. ... =4&m_id=83

onko tuo kannattava ostos vai pitäisikö hankkia jokin toinen moottoripyörä

ps. kohta tulee hyvin pidetty BMW R 1200 GS myyntiin uuden pärrän alta pois
Ek1
Pyörä:
R1
Liittynyt:
9.5.2002 14:59

ViestiKirjoittanut Ek1 » 8.3.2008 22:33

Gleb kirjoitti:Ekaka pyöräks vaan suoraan uus kymppikawa(200hv :D). Ja eiku vaan vitusti HANAA!!!!

Taidat olla ratakuskeja? Luulis että ihan tavan tallaajalle ei kusiainen kuitenkaan käy heti kadulla pieneks... ellei sit halveksu tosissaan ajolisenssiään, eli juhilubaa :D

Kyllähän se aika nopeasti nuhaselta tuntuupi. "Luulis"? Tyhmät on niitä jotka luulee.

Ps. Onhan se ajolisenssi nytkin poliisiasemalla mutta pyörä on ajossa jo...
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 9.3.2008 15:50

Gleb kirjoitti:Ekaka pyöräks vaan suoraan uus kymppikawa(200hv :D). Ja eiku vaan vitusti HANAA!!!!

Taidat olla ratakuskeja? Luulis että ihan tavan tallaajalle ei kusiainen kuitenkaan käy heti kadulla pieneks... ellei sit halveksu tosissaan ajolisenssiään, eli juhilubaa :D


kuussatanen tuntuu vielä mopolta sen väännöttömyytnsä takia. eikä se mikään supertehokas ole yläkiekoillakaan.
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
Nemo Eläkeläinen
Liittynyt:
21.4.2002 15:46

ViestiKirjoittanut Nemo » 9.3.2008 17:41

Micce kirjoitti:
Muilla varusteilla nyt ei ole niin paljon merkitystä alkukilometreillä vaikka olisi laatua tarjoustalo :)
Toki sitten kun alkaa enemmän kilometrejä tulemaan ja uskaltaa jo lähteä omaa kotikylää pitemmälle niin sitten kannattaa jo miettiä kunnon varusteita, ja lähinnä hinta vastaa laatua (mp-liikkeet) toki tarjouksia kannattaa kyttäillä.


Siis tätä mä en nyt ymmärrä. Millä tavalla aloittelijan ajovarusteet poikkeaa muista? Pikemminkin aloittelijalle ne varusteet tulisi olla tuplasti paremmat, koska imo riski tehdä tuttavuutta asfaltin kanssa on moninkertainen. Kerralla kun ostaa kunnon varusteet niin täts it. Ei vituta jälkeenpäin niin rahanmeno kuin ihonkuorinta tarjoustalon verkkareistakaan.
Kaj
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
8.4.2003 10:09

ViestiKirjoittanut Kaj » 9.3.2008 18:11

Gleb kirjoitti:edit: älä KOSKAAN osta käytettyä kypärää!!!


Sen verran tähän takerrun...jokainen meistä lyö päähänsä käytetyn kypärän kun lähtee ajamaan (noin 99,9% varmuudella).
Onhan se käytetty heti jo toisella käyttökerralla.
Hard work pays in the future, lazyness today!
satkis
Pyörä:
gs500e
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
3.9.2006 19:27

ViestiKirjoittanut satkis » 9.3.2008 18:48

Kaj kirjoitti:
Gleb kirjoitti:edit: älä KOSKAAN osta käytettyä kypärää!!!


Sen verran tähän takerrun...jokainen meistä lyö päähänsä käytetyn kypärän kun lähtee ajamaan (noin 99,9% varmuudella).
Onhan se käytetty heti jo toisella käyttökerralla.


Se vaan, että jos ostat käytetyn kypärän et voi olla varma sen historiasta, onko sillä kaaduttu ja kuinka rakennevikainen ja huono on vaikka ulkoa käyttökelposeltä näyttäiskin. Jos uutena oman kypärän ostat, tiedät ootko kaatunu sillä ja kannattaako sitä käyttää. Jokaisen ison kolhun/kaatumisen jälkeen suosittelevat kypärää vaihtamaan, eikö se noin jotenkin mene
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut mza » 9.3.2008 18:56

Tähän topikkiin vois pistää kysymyksen, että kuinka paljon uuden pyörän hinta tippuu kun sen työntää liikkeestä ulos?

Itse olen tässä kahden vaiheilla, uusi vai käytetty?
Micce
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Micce » 9.3.2008 19:13

mza kirjoitti:Tähän topikkiin vois pistää kysymyksen, että kuinka paljon uuden pyörän hinta tippuu kun sen työntää liikkeestä ulos?

Itse olen tässä kahden vaiheilla, uusi vai käytetty?
Eikai se nyt hirveesti tipu kun sen ulos työntää mutta roima pudotus tulee ekan vuoden aikana.

Nettimoto.com auttaa
Micce
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Micce » 9.3.2008 19:16

Nemo kirjoitti:
Micce kirjoitti:
Muilla varusteilla nyt ei ole niin paljon merkitystä alkukilometreillä vaikka olisi laatua tarjoustalo :)
Toki sitten kun alkaa enemmän kilometrejä tulemaan ja uskaltaa jo lähteä omaa kotikylää pitemmälle niin sitten kannattaa jo miettiä kunnon varusteita, ja lähinnä hinta vastaa laatua (mp-liikkeet) toki tarjouksia kannattaa kyttäillä.


Siis tätä mä en nyt ymmärrä. Millä tavalla aloittelijan ajovarusteet poikkeaa muista? Pikemminkin aloittelijalle ne varusteet tulisi olla tuplasti paremmat, koska imo riski tehdä tuttavuutta asfaltin kanssa on moninkertainen. Kerralla kun ostaa kunnon varusteet niin täts it. Ei vituta jälkeenpäin niin rahanmeno kuin ihonkuorinta tarjoustalon verkkareistakaan.
No oletetaan että kuski on ns. käsi vielä, pyörittää kaupungilla ja kaatuu 50kmh vauhdista.. voin 99% varmuudella sanoa että tähän riittää ajovarusteet mallia pirkka suojaamaan isommilta naarmuilta.

Mutta entäs pari vuotta kyykkypyörän selässä olleen kuskin päähän pälkähtää lähteä kokeilemaan pyörää radalle huippunopeuksien ollessa reilusti yli 200kmh ja tietysti heittää turvat ensimmäiseen mutkaan.

Eroa?
mopokarza
Pyörä:
Gilera SMT -08
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
22.7.2006 6:53

ViestiKirjoittanut mopokarza » 9.3.2008 20:50

[quote="echo"]isäni on vaihtamassa moottoripyörää, ja on kovin kiinnostunut tästä: http://www.brandt.fi/honda/mp/mallisto. ... =4&m_id=83
onko tuo kannattava ostos vai pitäisikö hankkia jokin toinen moottoripyörä

Tuolta juttuja (oma tulossa toukokuussa)
http://www.hondariders.fi/keskustelu/in ... 222.0.html
Nemo Eläkeläinen
Liittynyt:
21.4.2002 15:46

ViestiKirjoittanut Nemo » 9.3.2008 21:59

Ei ole kokemusta Hondasta, mutta sanoisin, että kannattaa katsoa myös suitsan GSX1400. Varsin näpsäkkä peli. Ja sinivalkoisena yksi näteimmistä koskaan tehdyistä 2-pyöräisistä. Mp-messuilla oli sellainen ahdettuna jonkun pajan standilla, siinä vaiheessa rupesin jo kaivelemaan lompakkoani esille hullunkiilto silmissä...
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut mza » 9.3.2008 22:04

Micce kirjoitti:
Nettimoto.com auttaa


Nettimoto on kyllä 90% täyttä huuhaapaskaa, näyttää käytetyt pyörät maksavan välillä enemmän kuin uudet. Suurinosa ilmotuksista on tyyliin: "ei mun oo mikään pakko tätä myydä mutta kunhan nyt myyn"

Pyyntihinnat on pikkasen eriasia kuin myyntihinnat :)
Micce
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Micce » 9.3.2008 22:09

mza kirjoitti:
Micce kirjoitti:
Nettimoto.com auttaa


Nettimoto on kyllä 90% täyttä huuhaapaskaa, näyttää käytetyt pyörät maksavan välillä enemmän kuin uudet. Suurinosa ilmotuksista on tyyliin: "ei mun oo mikään pakko tätä myydä mutta kunhan nyt myyn"

Pyyntihinnat on pikkasen eriasia kuin myyntihinnat :)
No kuvitteliko herra että löytää mototin kautta tarkempaa tietoa käytettyjen pyörien hinnoista kun suomen suurimman käytettyjen pyörien valikoiman omaavasta nettimotosta?
Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 9.3.2008 22:40

Kaj kirjoitti:
Gleb kirjoitti:edit: älä KOSKAAN osta käytettyä kypärää!!!


Sen verran tähän takerrun...jokainen meistä lyö päähänsä käytetyn kypärän kun lähtee ajamaan (noin 99,9% varmuudella).
Onhan se käytetty heti jo toisella käyttökerralla.


Vähän sama homma kun käyttäisi kaverin kortonkia... :D
Kypärä on kuitenkin se ainut henkivakuutus, ja itse en ainakaan käytetyn kypärän suojaan henkeäni uskoisi. Vaikka se maksaakin paljon vähemmän kuin uusi, mutta onko kellään varaa riskeerata omaa henkeään 200e takia..?
PS. Hyvä kypärä kestää piiiitkään jos ei kaadu ja pitää hyvää huolta.
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.