Vimse kirjoitti:Tietääkös joku tosta vanhemman zetan keulasta mitä sieltä sisältä löytyy?
Fillaripuolella alamäkipeleihin perussäädöt tehdään jousta, öljyä, shimmityksiä yms muuttelemalla ja ulkoisilla säädöillä hienosäädetään esim. radan mukaan niin eikös tuohonkin pystyisi ainakin jonkin verran eri säätöjä saamaan. Ellei sitten ole jokin suljettu vaimennuspatruuna tms...?
isoEGO kirjoitti:no siinä on ihan perinteinen teleskooppi, vailla säätöjä. jäykemmillä jousilla ja öljylaadulla/määrällä "säätämällä" saa juttujen mukaan ihan kelvollisen. kyllähän se vakionakin menee rauhallisemmassa kurvailussa ja vaikka vähän kovemmassakin menossa, jos ei oo kokemusta mistään paremmasta.
Nauris^^ kirjoitti:Isoveljeni on ollu nyt ajeleessa mun zetalla ja sanoi että lämmöt nousee 110 ja tuntuu muutenkin käyvän aika kuumana.. Voisko olla flekti paskana? Kun mopo on käynnissä niin kuuluu jtn ihmeen ininää kokoajan.. Kellää muulla ollu samanlaista meininkiä?
paperbox kirjoitti:Nauris^^ kirjoitti:Isoveljeni on ollu nyt ajeleessa mun zetalla ja sanoi että lämmöt nousee 110 ja tuntuu muutenkin käyvän aika kuumana.. Voisko olla flekti paskana? Kun mopo on käynnissä niin kuuluu jtn ihmeen ininää kokoajan.. Kellää muulla ollu samanlaista meininkiä?
Kyllähän se kone lämpenee reilusti aina kesäisin ja esim. ruuhka-ajossa flekti voi huutaa melkein jatkuvasti. Mutta jos normaalissa maantieajossa lämmöt naukuu noissa lukemissa, niin joku pielessä. Ensimmäisenä tsekkaisin vesipumpun toiminnan(että pyörii normaalisti) ja ettei termostaatti ole rikki (vaihda uuteen jos jumissa). Ininästä en tiedä, kyllähän ne koneet kaikenlaisia ääniä pitää ehjänäkin.
Niin ja flektihän lähtee pyörimään juuri joissain noissa lukemissa (hieman yli 100 astetta, mutta alle 110 astetta). Ei koneen lämpöjen pitäs maantieajossa tollasiin lukemiin nousta ikinä.
itse tein 2006 vuonna norjanmatkan täältä helsingin kupeelta myöskin zetalla. kakspäällä, tankkilaukku ja molemmilla reput, 3800km/9pv. kyllä kävi välillä wingikuskeja kateeksi kun ei niil ollu reppui seläs...Nauris^^ kirjoitti:Tuli sitte käytyä Zetalla Eurajoelta Nordkapissa ja vähän ruotsin puolelta takasin.. Ei tää kyllä mikään mukavin vehje ole siihen tarkotukseen (kuten kaikki sen nyt varmaan tietääkin) mutta taittuu se matka zetorillakin! Ei kyl matkalla kauheest nakupyöriä muita näkyny
Tomppade kirjoitti:itse tein 2006 vuonna norjanmatkan täältä helsingin kupeelta myöskin zetalla. kakspäällä, tankkilaukku ja molemmilla reput, 3800km/9pv. kyllä kävi välillä wingikuskeja kateeksi kun ei niil ollu reppui seläs...Nauris^^ kirjoitti:Tuli sitte käytyä Zetalla Eurajoelta Nordkapissa ja vähän ruotsin puolelta takasin.. Ei tää kyllä mikään mukavin vehje ole siihen tarkotukseen (kuten kaikki sen nyt varmaan tietääkin) mutta taittuu se matka zetorillakin! Ei kyl matkalla kauheest nakupyöriä muita näkyny