Moottoripyöräkortin uudistus 2013

Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 25.6.2012 16:00

A1:sen saa korottaa a:ksi kun täyttää 18. Käytännössä menee b-kortin mukana, kunhan oot vaan älynny ruksia sen siitä kaavakkeesta.

Messico kirjoitti:Taitaa kuussatkujen kysyntä romahtaa täysin tuon uudistuksen myötä kun jatkossa vain 20v täyttänyt saa kuljettaa semmosta vaikka olisi kuristettu.. :roll:

Kelpais mulle, ostaisin niitä nimittäin rekkalastillisen radalla tuhottavaks.
pennywise]
Pyörä:
Husqvarna 450cc & husqvarna 300cc (molemmat myynnissä)
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
14.5.2007 13:11
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut pennywise] » 25.6.2012 18:14

HoNNddA kirjoitti:Hetkinen.

Oon piikkikortin saanu 23.9.2011 ja täytän 4.7.2012 kahdeksantoista. Eli pitääkö mun nyt suorittaa tunteja, etten saa suoraan ajaa alle 25kw pyörää?

Vittu jos näin on ku just sen takia hommasin piikkikortin myöhemmällä iällä et pääsee täysikäsenä suoraan pyörän selkään...


Ei mun mielestä koska eikse ala vasta ensvuonna toi pelleily?
xpSan
Pyörä:
Yamaha yzfr-125 2010
Liittynyt:
10.4.2010 18:31
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut xpSan » 26.6.2012 2:58

HoNNddA kirjoitti:Hetkinen.

Oon piikkikortin saanu 23.9.2011 ja täytän 4.7.2012 kahdeksantoista. Eli pitääkö mun nyt suorittaa tunteja, etten saa suoraan ajaa alle 25kw pyörää?

Vittu jos näin on ku just sen takia hommasin piikkikortin myöhemmällä iällä et pääsee täysikäsenä suoraan pyörän selkään...

Ei pidä. Jos täyttää 18 ennen oliko se nyt 18.1.2013 voit päivittää A1 suoraan pikku a:ksi ja menet vanhan kaavan mukaan aina siihen isoon A:han asti. Jos täyttää 19.1.2013 joutuu tämän uudistuksen kouriin ja A1 voi päivittää A2 7 ajotunnilla vasta kun on omistanut A1 kortin 2 vuotta.
Temer-
Liittynyt:
26.6.2012 21:25
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut Temer- » 26.6.2012 21:31

Eli kerta kiellonpäälle. Saan nyt tänä kesänä ajetuksi A kortin, mutta koska en kerkeä täyttämään kesän aikana 21 v. niin saan pikku a:n. Niin muuttuuko se nyt vanhan kaavan mukaan 2 vuoden kuluttua isoksi A:ksi?
Markuss
Pyörä:
Suzuki GSF Bandit 600S -01
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
15.7.2005 17:07
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut Markuss » 26.6.2012 22:14

Rossoneri kirjoitti:A1:sen saa korottaa a:ksi kun täyttää 18. Käytännössä menee b-kortin mukana, kunhan oot vaan älynny ruksia sen siitä kaavakkeesta.

Messico kirjoitti:Taitaa kuussatkujen kysyntä romahtaa täysin tuon uudistuksen myötä kun jatkossa vain 20v täyttänyt saa kuljettaa semmosta vaikka olisi kuristettu.. :roll:

Kelpais mulle, ostaisin niitä nimittäin rekkalastillisen radalla tuhottavaks.


Tuskin romahtaa ja jos romahtaa niin korkeintaan 600cc kyykkyjen.
Suzuki GSF Bandit 600S
FuntCase
Pyörä:
300 '09
Liittynyt:
3.5.2012 14:41
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut FuntCase » 27.6.2012 15:56

Täytyy sanoa että nuorempaa sukupolvea käy hieman sääliksi, nykyään kun pojat saavat ajaa jopa mopokortteja, se on kylläkin hyvä juttu kun katsoo junnujen ajotyyliä mutta että vielä tämä.

Noh.. Onnekseni tämä ei koske minua :seko:
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut juvee_ » 28.6.2012 21:56

Jumalauta nää uudistukset... Nimittäin veljellä on jo pikku a-kortti ja mie täytän tammikuun 27 pvä kaheksantoista. Aateltiin että syksyllä ostettais jo isompi pyörä ton kevarin tilalle ja paljo ollaa kateltu 600-750 nakupyöriä, ja yks Zeta Kawa oli jo tiedossa ja se oltais nyt ehkä hommattu, muttaku mie en saa ajaa sillä perkele ku siinähä on tehoja liikaa, voi jumalauta ku pitää olla se alle 70kW pyörä :roll:
Kai se pitää nyt ruveta kattoo uusia pyöriä mitkä on alle 70kW...
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut eQ123 » 29.6.2012 11:46

10pv aikasemmin ku täyttäsit niin saisit vielä vanhalla tyylillä :D ja se on alettava kattomaan vaan kotkia, berggejä, husseja ja näitä ^^
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut juvee_ » 30.6.2012 1:00

Sehä se pistää vituttamaan vielä enemmän kun kymmenestä päivästä kiinni :roll: Perkele.. Ei ole varaa mihinkään kisapelien ylläpitokuluihin, Lc4 kotka olis melkeimpä ainut vaihtoehto jos smotoo haluais :D
Veljellä on nyt pikku-a kortti ja täyttää helmikuussa 20v niin senhän pitää myös käydä lisäopetusta että saa A-kortin ?
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
Temer-
Liittynyt:
26.6.2012 21:25
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut Temer- » 16.7.2012 13:25

juvee_ kirjoitti:Veljellä on nyt pikku-a kortti ja täyttää helmikuussa 20v niin senhän pitää myös käydä lisäopetusta että saa A-kortin ?


Mun mielestä ihan 21v:nä saa sen ison A:n ilman lisäopetusta, kunhan on ollut 2 vuotta se pikku a taskussa. Itse sain tänään pikku a:n (20v ikää, eka A-kortti mitä ajoin). Ja sanottiin että 2 vuoden kuluttua muuttuu automaattisesti isoksi A:ksi. Tai sitten 21 vuotiaana jolloin kahta vuotta ei ole vielä tullut täyteen niin voin lisäopetuksella korottaa suoraan A:ksi, ilman että odotan 2 vuotta.

Eli muutokset ei koske ainakaan minua.
juIIe_
Pyörä:
Yamaha yzf-r125, Husaberg Fe 501e
Paikkakunta:
Kauhava
Liittynyt:
11.6.2009 16:39
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut juIIe_ » 7.8.2012 18:05

eli nytkun syksyllä täyttää saa siis ajaa alle 25 kw ja saa olla vakiona vaikka 90 kw?
Omnic
Pyörä:
ZX-10R
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
3.3.2004 22:47
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut Omnic » 8.8.2012 10:04

Messico kirjoitti:Taitaa kuussatkujen kysyntä romahtaa täysin tuon uudistuksen myötä kun jatkossa vain 20v täyttänyt saa kuljettaa semmosta vaikka olisi kuristettu.. :roll:


En tiiä, voi olla että ei, kuussatku on kuitenki hyvä eka pyörä jos alottaa harrastuksen ja on jo nyt ennestään kortti. Tonnisten myymiseen tää tuskin vaikuttaa mitenkään, ostaja/myyjäkanta ei yleensä kuitenkaan ole 20:siä. Kyllä vituttais olla tuossa ikäluokassa, että joutuu moiseen uudistukseen :lol:
Arki sulle liian vaativaa,soitat talkkarin lamppua vaihtamaan,
sun isäs sun autos takaa, pyyhkijän sulat viet huollossa vaihtaa.
0Pi
Pyörä:
TM SMR 125 -11, YZ 125 -09 ([EX]DRD Pro -09, Tunturi Super Sport & Maxi)
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
4.6.2009 19:18
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut 0Pi » 8.8.2012 14:09

juIIe_ kirjoitti:eli nytkun syksyllä täyttää saa siis ajaa alle 25 kw ja saa olla vakiona vaikka 90 kw?

Kyllä.
Ride Hard Live Forever
<-KUVEJA
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 19.8.2012 13:44

Nytku tulee uudistus ja alkuperäisteho ei saa olla yli 70kw, niin kiinnostas tietää että paljonko noissa 90-luvun 600cc on papereissa alkuperäisteho? Ja onko se takapyöräteho vai koneelta? Suzuki gsx-r 600 -2000 vuosimalleissa ainakin takapyöräteho ois alle 70kw... :(
Lolletroo
Pyörä:
PC-25
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
1.3.2011 1:13
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut Lolletroo » 19.8.2012 14:51

F2 hondas on ainaki 74kw mut varmaan kone tehoi nii hyväl lykyl vois saada just ja just jonkuu f2, f3 hondan ton uudistuksen kans.
KST