Kawasakin ECUa ei pysty säätämään avaamatta sitä fyysisesti, ja siltikään tuskin löytyy mistään osaajaa. Ei onnistu myöskään merkkiliikkeessä, kun kerran datapinni puuttuu ihan fyysisesti. Kittiecuja näkyy kaupan silloin tällöin - lähinnä maailmalla - niissä aika kattavat säädöt (löytyy ylimääränen vuosimalliin 03-04 jos joku on kiinnostunut
).
Vuosimalleista 05- löytyvä pakoputkiston läppä on lähinnä päästöjen ja äänien takia siellä, sillä ei saavuteta minkäännäköstä vääntöetua verrattuna poistaa sen + säätää seokset kohdalleen. Jos tuon läpän tuoman edun saati toiminnan tuntee ajaessa, niin pyörää on kyllä turha säädättää vaikka ottaisi putkiston kokonaan pois, tuntee meinaan kuski ihan omiaan.
Lähtökohtaisesti slipareilla ei saavuteta ylipäätään mitään tehohyötyä, äänet paranee ja paino vähän putoaa, siinä se. Alkuperäinen ilmanputsari virtaa myös tarpeeksi, eli "virtaavammasta suodattimesta" ei ole juurikaan mitään tehohyötyä (pestävät nyt ainakin omasta mielestä on kätevämpiä).
Säätöyksiköllä (olkoon vaikka Power Commander) taas saadaan ihan näkyvää ja tuntuvaa etua keskikierroksille vakioputkellakin, eli jos rahat riittää vaan jompaan kumpaan ja enemmän kiinnostaa miltä pyörä tuntuu kuin kuullostaa, niin säätöyksikön hommaisin. Tietty hyvä muistaa, että ns. piggyback-säätöyksiköt ovat enemmän tai vähemmän vitsejä, vaikka niillä hyötyä saadaankin aikaiseksi. Yleensä sentäs hankintakustannukset pysyy "järkevinä".
Ainakin jos pyörä on kuskille tuttu, niin kyllähän sen tuntee ajaessa onko seokset kohdallaan vai ei. Omasta pyörästä kun säädettiin seokset, sytkä ja kiihdytyspumppu niin eroa on kuin yöllä ja päivällä.
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual