Moottoripyöräkortin uudistus 2013

NakkiSoturi
Liittynyt:
3.3.2013 15:20
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut NakkiSoturi » 14.3.2013 22:08

AceFin kirjoitti:Teoriat ja ajotunnit voit hoitaa vaikka heti, mutta sen uuden kortin saat vasta kun A1 ollut voimassa 2 vuotta. Menet jonkunnäkösen lapun kanssa sitten sinä päivänä asemalle, mikä sitten todistaa, että olet tarvittavat ajo- ja teoriatunnit käyny. Siitä käsittääkseni saa suoraan väliaikasen kortin ja vähän ajan perästä saa hakea uuden.


Eli tuo kortin saaminen siirtyy minun osalta 2kk pidemmäksi kortin menetyksen vuoksi?
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut AceFin » 14.3.2013 22:55

Ei, kortin menetys ei vaikuta siihen. Jos sulla olis voimassa olevaa suorituskieltoa siihen aikaan, niin sitten se kortin saaminen siirtyis.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
comanche888
Pyörä:
KTM 450 EXC
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
19.5.2009 1:02
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut comanche888 » 14.3.2013 23:03

Kertokaahan te jotka tiedätte asioista.

Ajoin pikku A kortin viime keväänä, B kortti oli jo pohjalla. Saanko edelleen ajaa nelipuokilla joka on "kuristettu" 12kw?

Milloin saan ajaa kuristamatonta tonnikolmesatasta hajabusaa?

En oo enää yhtään kärryillä näistä asioista kun kauheesti muuttuvat.
elr
Pyörä:
tön :(
Paikkakunta:
Tois puol jokkee
Liittynyt:
4.4.2009 19:46
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut elr » 14.3.2013 23:33

Saat ja ensvuoden keväällä ku tulee se 2v täytee
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 15.3.2013 0:25

TgNox kirjoitti:Puhuin nyt siitä, että pitääkö se kortti olla ollut taskussa kaksi vuotta vai ei enkä mitään siitä, että päivittyykö se automaattisesti. Ennen kun ei tarvinnut olla. :roll:

Haatsi kirjoitti:Ja nykyään jos haluaa pelkällä korottamisella A1->A niin pitää olla ollut kaksi vuotta voimassa A1 kortti, jos haluaa aikaisemmin joutuu käymään koko A opetuksen.

No eikö se tuossa aika selvästi sanota, olettaen että haatsin tiedot on oikeita.
TgNox
Pyörä:
675
Liittynyt:
17.3.2007 11:34
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut TgNox » 15.3.2013 1:04

Joo kyllä se mulle tuli selväksi. Lähinnä vastasin tohon haatsin väärinymmärrykseen/mun huonoon ilmasuun, jota se tuossa viestinsä alussa kävi läpi.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut Juunish » 16.3.2013 13:30

Näkyykö rek.otteessa teho josta pyörä on kuristettu 25kw? Kelailen tässä taas 600cc pyörän ostoa.. :D
Midrace Aerox projekti
elr
Pyörä:
tön :(
Paikkakunta:
Tois puol jokkee
Liittynyt:
4.4.2009 19:46
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut elr » 16.3.2013 14:40

Eikös siihen merkitä alkuperäinen teho josta kuristettu?

Ja kyllä noi MP-poliisit aika ajantasalla on noista pyörien tehoista jne
SJK
Pyörä:
RM 250
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
15.8.2005 12:02
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut SJK » 16.3.2013 15:24

Ei välttämättä papereissa lue, mutta kai ne poliisit pääsee samoihin tietoihin käsiksi kuin katsastajat ja sieltä se selviää. Omissa papereissa ei lue alkuperäistä tehoa.
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 16.3.2013 15:40

Kaverilla on CBR 600RR ´09 ja se kuristettiin kesällä 25 kilowattiseksi kaasukurilla. Poliisit sitten pysäytti ja rupes kattomaan että onko kuristettu, papereissa lukee että kaasu kääntyy 8° (muistaakseni) ja poliisi ränkläsi kaasukapulaa todeten pyörän lailliseksi. Saako tuota merkintää mitenkään papereista pois, että on kaasusta kuristettu? On kyllä aivan helvetin mopoonen vehje mitä nyt kuristettuna sitä tyhjällä asfalttialueella koitin. 1-4 vaihteilla kun kiihdyttää kaasu pohjassa niin tuntuu että kaverin EXC 125 lähtee paremmin :lol:
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
elr
Pyörä:
tön :(
Paikkakunta:
Tois puol jokkee
Liittynyt:
4.4.2009 19:46
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut elr » 16.3.2013 15:44

Ei, kannattaa just ton takii kuristaa jostain sellasesta paikasta ettei sitä voi kokeilla ilman et purkaa pyörää tms.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 16.3.2013 16:12

Laita kolmetoista pikakaasu ni ei kahva paljoo käänny vaikka onkin kaikki tehot käytössä 8)
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 16.3.2013 16:54

No tietenkin se vaihtoehto kyllä olis :D Mitäs sitten jos ei oo paperit mukana, näkyykö nuo samat tiedot koneelta?
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut Juunish » 16.3.2013 23:12

No voeee helevata... Kyllä tää homma kustiin nyt aika huolella valtion/EUn toimesta :lol: Ehkä sitä pitäs vaan ostaa kuitenki tollane kuussatanen ja ajella ilman korttia :lol:

edit. Sitten on tietysti se kysymys, että millasia rangaistuksia saa kun ajelee liian suuritehoisesta pyörästä --> alle 25kw kuristetulla pyörällä ja jää kiinni tästä... Mitään arvailuja kellään?
Midrace Aerox projekti
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: Moottoripyöräkortin uudistus 2013

ViestiKirjoittanut Haatsi » 17.3.2013 4:31

Kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta.

-Sakko
-Vuoden suorituskielto
-Ajokielto