Siis kyllä pyörii polkemalla,mutta huonosti vaan lähtee käyntiin.Mutta pittää vielä yrittää se puolpuristin tutkia.
Edit: joo eli todennäköisesti on puolipuristimen ongelma,kun polkemalla välillä on enemmän puristuksia ja välillä ei.Mutta eikös näissä oikee puolipuristin ole automaattinen ,ja kytkinkahvan vieressä oleva kahva on vaa joku ns.puolipuristin jonka avulla moottorin saa kuivatettua jos ei muute lähe käyntiin?
Onko tää sulle nyt eka "iso" nelari? Se manuaalinen puolipuristin on erittäin kätevä yläkuolokohdan löytämisessä. Jos tunnet jonkun, joka osaa polkasta isoa nelaria, niin kysy siltä apua.
Ainakin tuossa 650 bergissä puristuksia on sen verran, että jos koittaa puristusvaiheen läpi työntää ilman manuaalista puolipuristinta, saa polkimen päällä ihan oikeasti pomppia.
Ahaa, eipä oo enne tullu pahemmin yritettyä polkemalla,joten nyt selvis sen manuaalisen puristimen idea.Käytättekö muuten imu ja pakoventtiileillä samaa välystä niinku ohjekirja väittää eli 0,12, ku jotkut merkitkän käyttää eri välyksiä imulle ja pakolle?
No se jousi voi olla laiskistunut tai väärin asennettu, jotkut ainakin meinanneet, että pitäisi laittaa tavallaan kierroksen verran jännitykseen kun laittaa paikoilleen ainakin näissä toisen sukupolven bergeissä jossa venttiilikopan sisältö lähes identtinen noitten rfs kotareiden kanssa. Esim. nokka-akseli ja venttiilinjouset menee pienellä muokkauksella rfs kotarista bergiin.
Joo tuossa jokunen kuukaus takaperin ilmeni sellanen ongelma, että kaikilla muilla vaihteilla mopo veti mutta nelosenku laitto päälle loppu meno ja rutina vaa kävi. Sitteku vitoselle vaihto ni matka jatku. No nyt o päästy siihe pisteessee, että o vaiherattaat käsissä ja eipä niistä oikeen muuta vikaa oo silmää sattunukku, että nelosvaihteen rattaassa on ne ulokkeet pyöristyny kulmista muihin verrattnua aika paljon. Joten oisko mahollista, että ku neloselle rupee vaihtammaa ni ei se ratas pääse paikallee vaa kimpoo poisku se ei pääse puremaan siihe toisee rattaasee nii että menis kohallee. Toivottavasti tästä nyt selvää sais ja joku ymmärtäväinen vois auttaa asiassa jos tietää mistä muusta vois johtua, laitettaas vielä muutama kuva tähä ni jos se avais: http://aijaa.com/m85yZ8 http://aijaa.com/jz9ecg http://aijaa.com/AdNM9Z http://aijaa.com/JKbDnW http://aijaa.com/mwXehS http://aijaa.com/BvxXAr
Taitaa justiisa noista ulokkeitte pyöristymisestä, että pääsee pomppimaan. Tai sitte se johtuu kaikesta tuosta puun silpusta. Mahtaa sulla olla muutaman satasen edestä rattaita vaihettavana, melko monessa rattaassa tuollaset kuopat jos et vielä oo huomannu. Tässä vähän pahempi tapaus siitä mitä tarkotan.
Elikkä seuraavanlainen ongelma ois taas,eli moottorista kuuluu kytkimen puolelta kolinaa.Ääni on täysin sama kun tässä videossa,ja kytkimen painaminen ei vaikuta kolinaan mitenkään,eli oisko vinkkejä? https://www.youtube.com/watch?v=ttc5AhELGF0
Kytkinkoppa pois ja kato onko kampuran päähän tuleva mutteri löysällä, yleinen vika näissä koneissa, laita kiinni ruuvilukitteen kanssa, voit kanssa jonku lukkoprikan tms. laittaa siihen.
jos se limppu on auki, niin kannattaa uhrata muutama tunti rattaiden pyörittelyyn ja vaihdevivun kääntelyyn, jotta asianomaiselle selviää hieman miten tollainen laatikko toimii. noi "hampaiden pyöristykset" on meinaan ihan tehtaan sorvin jäljiltä. se mikä niitä vaihteita oikeasti kytkee tuolla, on nuo ihan kuvan alareunassa tummalla alueella näkyvät rattaan kyljestä törröttävät ulokkeet. usein ongelmat kuitenkin johtuvat vaihderummun (se palikka missä on niitä kiemurtelevia n.5x7mm uria) päässä olevasta asennon lukitsijan kulumisesta.
Suomenpaskin kirjoitti:Kytkinkoppa pois ja kato onko kampuran päähän tuleva mutteri löysällä, yleinen vika näissä koneissa, laita kiinni ruuvilukitteen kanssa, voit kanssa jonku lukkoprikan tms. laittaa siihen.
Kyllä se mutteri oli tiukalla,kun ei se pyöriny mihinkään.