Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huonoa?

markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 10.4.2010 1:05

Mut tossa on kyllä ihan järkiperusteet takana. Täällä takapajulassa kaikki juoksee hinnan perässä, uskollisia asiakkaita on aika vähän. Tarpeeksi vähän, ettei niitä riitä erikoisempien pyörien pariin. Se taas karsii valikoimaa ja se jos jokin aiheuttaa nettinärää.

Suomessa lama on aika pitkälti ihan ihmisten ja heidän tottumusten syytä. Harva vaan tuntuu ymmärtävän sen.
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
patsix
Paikkakunta:
turku
Liittynyt:
19.9.2005 22:02

ViestiKirjoittanut patsix » 10.4.2010 9:24

Näinhän se on. Ajatellut joskus kuinka paljon helpompaa toimiminen olisi jossain miljoonakaupungissa ja sais prosenttuaalisesti saman asiakaskunnan. Rahhoo tulis niistä kuuluisista "ovista ja ikkunoista" :|
Jogus
Pyörä:
Yamaha YZF R6
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
21.2.2007 20:22

ViestiKirjoittanut Jogus » 31.5.2010 18:55

Pakko kertoa että kavereiden kanssa ollaan boikotoitu erästä Savonlinnan pyöräliikettä. Huonoa palvelua ja ylihintaisia tuotteita. Tämän boikotin takia he ovat menettäneet MM. 2x 6000e kevarikauppaa ja tuhansien eurojen edestä varaosaostoksia. Nytkin ostoslistalla ovat uudet renkaat, mutta se on päätetty että ne haetaan Kiteeltä. (84km)
jammumies125
Liittynyt:
28.7.2009 19:35

ViestiKirjoittanut jammumies125 » 1.6.2010 13:57

Menee kyllä tuo Seinäjoen Jokiniemi Motors boikottiin. Haettiin Yamahan kevaria, sinne oli soitettu tuntia ennen, että onko siellä pyörää, vastasivat että kyllä täältä löytyy. Sitten mentiin paikan päälle ja kysyttiin myyjältä niin hänpä sanoi, että tuolla paketissa takapihalla. Pyörä oli kuulemma juuri tullut. Availtiin lukuisia laatikoita ja kurkistettiin sisälle eikä missään ollut muutakuin mopoja. Sitten myyjä vaan tuumaili, että varmaan parin viikon päästä tulee uusi erä, tulkaa silloin uudestaan :( Sanoin vaan, että katsotaan nyt. (meidän suvun kielessä tarkoittaa, unohtakaa koko paska :D )

Sitten mentiin Pietarsaareen ja ruottalaiset antoi hyvää palvelua :eek: ja sai vielä uuden pyörän melkein tonnin halvemmalla kuin seinäjoella :eek:
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 2.6.2010 8:28

TaNeV kirjoitti:Kaikille länsirannikolla asuville ja toki kauempanaki asuville ni hyväksi vinkiksi... Raumalla toimiva moottoripyöräliike Moto-Rauma on erinomainen liike juuri nimenomaan asiakas palvelussa! koskaan en muista kyseisessä liikkeessä olleeni niin että työntekijät olisivat olleet välinpitämättömiä, tai että olisin huonoa palvelua saanut. Suosittelen lämpimästi vierailemaan kyseisessä liikkeessä, ja varustepuoli on myös erinomainen... http://www.motorauma.fi/index.php?s=front&p=index

Joo tuskinpa ne paljoa työkavereille kiukkuilee ;)
Loud Pipes Save Lives.
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 2.6.2010 13:36

Vähä kyllä paistaa lävitte, että tuo Tanev ois itte tuolla moto-raumalla töissä :lol:
Skipidiveinau
Super-Karpo
Pyörä:
Mito '07
Liittynyt:
12.4.2010 21:02

ViestiKirjoittanut Super-Karpo » 6.6.2010 14:16

WhitePanda kirjoitti:Selailin keskustelun läpi ja en löytänyt tietoa yhdestäkään Mikkelin liikkeestä. Eli siis onko kenelläkään kokemuksia Rantakoneesta/JS-Motors:ista/Kone-ja Tarvike liikkeistä? Tai muista lähiseudun putiikeista. Mikään näistähän ei taida pelkästään pyöriin keskittyä, vaan löytyy muutakin.
Hyviä tahi huonoja olisi mukava kuulla. :)


JS-Motorsista ainakin itse olen ihan hyvää ja asiantuntevaa palvelua saanut.
mihko
Pyörä:
SMR 450
Paikkakunta:
kuhmalahti
Liittynyt:
20.12.2005 18:53

ViestiKirjoittanut mihko » 27.6.2010 13:24

-Makke- kirjoitti:[Tietäisitpä kuinka paljon ja kuinka monen euron edestä tavaraa tilataan mp-liikkeisiin jota ei koskaan haeta, vielä kun myyjä ei saa kyseisiä asiakkaan tilaamia osia myydä eteenpäin muille. Itse työni puolesta joudun tavaraa tilaamaan ihmisille ja jo aikuisilla tavaran hakeminen ja suullisen sopimuksen pitäminen tuntuu olevan hankalaa. Puhumattakaan sitten 15wee moponassikka sitten. Jostakin ne osien hinnat ja puhumattakaan rahdit on saatava.

Uskallampa väittää että melkein kaikille liikkeille tarvike-/varaosakauppa on rasite.

Itse mp-liikkeessä työskentelevänä voisin sanoa että ne mopopoikien tilaamat tavarat on yleensä ensinnäkin huomattavasti halvempia kun isojen motoristien tilaamat osat. Ja toisekseen nämä mopopojat kyllä hakee tavaransa lähes aina, toisin kun vanhemmat motoristit. Siinä sitten ihmetellään kun joku nelikymppinen äijä tilaa vuosimallin 92 zzr:ään 400 euron sivukatteen eikä koskaan hae sitä. Aika pieni todennäköisyys että joku muu sattuu tarvitsemaan juuri samanlaista katetta. Siellä se sitten lojuu jossain varastossa 10 vuotta ennen kun heitetään roskiin.

Sulla ei muutenkaan ilmeisesti ole minkäänlaista tietoo asiakaspalvelusta saatika mp-liikkeessä työskentelystä? Jos joku jonnepetteri 15vee tilaa derbiinsä fatbarin, niin kyllä se sillon sille kanssa tilataan. Ja mitä sitten jos se ei hae sitä? Se sama tarvikeosa kun sattuu käymään satoihin muihinkin peleihin. Kaikenlisäksi kun nämä mopo- ja piikkipoikien haluamat osat kun yleensä on tällaisia yleismallin tarvikeosia, niin ne menee paljon paremmin kaupaksi, jos tilaaja ei sitä osaa koskaan hae, kuin mallikohtaiset osat. Ja millä perusteella jonkun asiakkaan noutamatta jätettyä tuotetta ei saisi myydä eteenpäin muille asiakkaille?

Varaosakauppako on liikkeille rasite? Minkähän takia niitä varaosia siellä sitten herranjestas myydään?? :lol: Ketä kiinnostaa ostaa pyörä liikkeestä, josta siihen ei saa edes varaosia? Tottakai aina tulee tappiota, mutta ei mikään liike varaosakaupasta kokonaisuudessa voi tappiolle jäädä.
-Makke-
Pyörä:
SpeedTriple & Crossipyörä vammaisille (Crossimönkkäri)
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
13.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut -Makke- » 27.6.2010 23:46

mihko kirjoitti:Itse mp-liikkeessä työskentelevänä voisin sanoa että ne mopopoikien tilaamat tavarat on yleensä ensinnäkin huomattavasti halvempia kun isojen motoristien tilaamat osat. Ja toisekseen nämä mopopojat kyllä hakee tavaransa lähes aina, toisin kun vanhemmat motoristit. Siinä sitten ihmetellään kun joku nelikymppinen äijä tilaa vuosimallin 92 zzr:ään 400 euron sivukatteen eikä koskaan hae sitä. Aika pieni todennäköisyys että joku muu sattuu tarvitsemaan juuri samanlaista katetta. Siellä se sitten lojuu jossain varastossa 10 vuotta ennen kun heitetään roskiin.

Sulla ei muutenkaan ilmeisesti ole minkäänlaista tietoo asiakaspalvelusta saatika mp-liikkeessä työskentelystä? Jos joku jonnepetteri 15vee tilaa derbiinsä fatbarin, niin kyllä se sillon sille kanssa tilataan. Ja mitä sitten jos se ei hae sitä? Se sama tarvikeosa kun sattuu käymään satoihin muihinkin peleihin. Kaikenlisäksi kun nämä mopo- ja piikkipoikien haluamat osat kun yleensä on tällaisia yleismallin tarvikeosia, niin ne menee paljon paremmin kaupaksi, jos tilaaja ei sitä osaa koskaan hae, kuin mallikohtaiset osat. Ja millä perusteella jonkun asiakkaan noutamatta jätettyä tuotetta ei saisi myydä eteenpäin muille asiakkaille?

Varaosakauppako on liikkeille rasite? Minkähän takia niitä varaosia siellä sitten herranjestas myydään?? :lol: Ketä kiinnostaa ostaa pyörä liikkeestä, josta siihen ei saa edes varaosia? Tottakai aina tulee tappiota, mutta ei mikään liike varaosakaupasta kokonaisuudessa voi tappiolle jäädä.


Lainasin esimmäiseen viestiini juuri itkua siitä, että 25€ maskia ei ole tullut muutamassa päivässä. Varmaan jos väität MP-liikkeessä olevasi töissä, niin tiedät nykyiset rahtien hinnat+osista saatavat katteet eikö totta? Jos todellakin kannattaa tilata 25€ maski josta saa rahdit pois ja vielä sinulle palkan, vakuutukset, lämmöt, kahvit ja lampun kattoon niin perustan oman mp-tarvike yrityksen heti huomenna. Kutsun sitä vaikka "Mopojantterin paratiisi":ksi.

Jos soittelet asiakkaalle ja asiakas lupailee kaksi vuotta tulevansa "huomenna", niin sitä osaa EI saa myydä muille. Tottakai on hienoa jos liike pystyy tilaamaan huomiselle pienenkin osasen mut näin ei aina ole ja sen ymmärrän kyllä. Joskus vaan on niin, että tavaraa joutuu tilamaan isommissa erissä, jotta yhdestä tilauksesta mahdollinen tappio on pienempi, comprende?

Luuletko ettei esim. uusien pyörien myymisellä ns. "rahoiteta" varaosakauppaa?
Teen pieniä/keskisuuria sorvaustöitä, YV:llä yhteyttä jos tarvetta osille.

"I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
patsix
Paikkakunta:
turku
Liittynyt:
19.9.2005 22:02

ViestiKirjoittanut patsix » 28.6.2010 20:06

Ai että ei saisi osaa myydä jos moneen kertaan luvataan tulla hakemaan "huomenna". Paskapuhetta.
Ja laitteitten huoltaminen on monesti se rasite ja sen mahdollisia tappioita saadaan helposti paikattua varaosakaupan katteilla. Rahdit yhden osan kohdalla lähes nolla yleensä kun kamat kuitenkin tulee suurinpiirtein samalta toimittajalta josta saattaa olla kuljetus päivittäin (autopuolella ainakin) :nörtti:
mihko
Pyörä:
SMR 450
Paikkakunta:
kuhmalahti
Liittynyt:
20.12.2005 18:53

ViestiKirjoittanut mihko » 29.6.2010 18:12

-Makke- kirjoitti:Lainasin esimmäiseen viestiini juuri itkua siitä, että 25€ maskia ei ole tullut muutamassa päivässä. Varmaan jos väität MP-liikkeessä olevasi töissä, niin tiedät nykyiset rahtien hinnat+osista saatavat katteet eikö totta? Jos todellakin kannattaa tilata 25€ maski josta saa rahdit pois ja vielä sinulle palkan, vakuutukset, lämmöt, kahvit ja lampun kattoon niin perustan oman mp-tarvike yrityksen heti huomenna. Kutsun sitä vaikka "Mopojantterin paratiisi":ksi.

Jos soittelet asiakkaalle ja asiakas lupailee kaksi vuotta tulevansa "huomenna", niin sitä osaa EI saa myydä muille. Tottakai on hienoa jos liike pystyy tilaamaan huomiselle pienenkin osasen mut näin ei aina ole ja sen ymmärrän kyllä. Joskus vaan on niin, että tavaraa joutuu tilamaan isommissa erissä, jotta yhdestä tilauksesta mahdollinen tappio on pienempi, comprende?

Luuletko ettei esim. uusien pyörien myymisellä ns. "rahoiteta" varaosakauppaa?

Tiedän osien katteet. Miten sitten pelkästään varaosa- tarvike- ja varustekauppaa tekevät liikkeet, esim. Storm pysyy pystyssä? Ja todennäkösesti tekevät vielä suhteellisen hyvää voittoakin, kun kerran niitäkin jo muutama suomessa on. Jos tilaan 25€ maskin vaikkapa duellilta, niin siinä samassa tilauksessa on yleensä vähintäänkin muutamalla satasella muita osia, joten rahdit yhtä tuotetta kohti jää melko pieniksi.

Ja miksei saisi myydä osaa eteenpäin toiselle asiakkaalle, mikäli ei soittokerrankaan jälkeen tule sitä kohtuullisessa ajassa hakemaan? Kaikille osille vaan ei ole uutta ostajaa, se näissä tilailuissa on ongelmana.
-Makke-
Pyörä:
SpeedTriple & Crossipyörä vammaisille (Crossimönkkäri)
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
13.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut -Makke- » 30.6.2010 0:00

mihko kirjoitti:Tiedän osien katteet. Miten sitten pelkästään varaosa- tarvike- ja varustekauppaa tekevät liikkeet, esim. Storm pysyy pystyssä? Ja todennäkösesti tekevät vielä suhteellisen hyvää voittoakin, kun kerran niitäkin jo muutama suomessa on. Jos tilaan 25€ maskin vaikkapa duellilta, niin siinä samassa tilauksessa on yleensä vähintäänkin muutamalla satasella muita osia, joten rahdit yhtä tuotetta kohti jää melko pieniksi.

Ja miksei saisi myydä osaa eteenpäin toiselle asiakkaalle, mikäli ei soittokerrankaan jälkeen tule sitä kohtuullisessa ajassa hakemaan? Kaikille osille vaan ei ole uutta ostajaa, se näissä tilailuissa on ongelmana.


En mä ole ainakaan yhtäkään ostaa Stormilta saanut rahtivapaasti kuin paikanpäältä tottakai ja varmastikkin isot pärjää, aikaisemmin oli puhetta pienemmistä "jokakylän" yrittäjistä. Entäs jos pieni yrittäjä siinä "jokakylässä" ei tule joka päivä "muutamalla satasella" tilattavaa? Alun pitäen pari kuukautta sitten kommentoin sitä, kun mopokaiffarin maskin tuleminen viipyi muutaman päivän ja se harmitti kaiffaria.

Joudun työssäni tekemään varaosakauppaa ja jutellut muittenkin varaosamyyjien kanssa, et en mä ihan keksi vaan etteikö saisi myydä muille jos lupaa hakea... :roll: Tiedä sit onko asiakkaalla jotain perusteita kuluttajasuojalakiin vedoten jos tuleekin kuukauden päästä hakemaan ja vetoaa vastatuuleen tms.


vaikka suu vaahdossa haluaakin sitä kantaansa tuoda ilmi, niin voi näitä viestejä lukea läpikin ennen postaamista. sitä varten se pakollinen esikatselu on.
/snuarrow


Valota vaikka YV:nä vähän et mitä oikein tarkoitat?
Viimeksi muokannut -Makke- päivämäärä 20.7.2010 20:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Teen pieniä/keskisuuria sorvaustöitä, YV:llä yhteyttä jos tarvetta osille.

"I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
Idun
Pyörä:
Yamaha XV535
Paikkakunta:
Helsinki/Lappeenranta
Liittynyt:
23.6.2008 18:17

ViestiKirjoittanut Idun » 20.7.2010 13:28

Täytyy kyllä sano, että mä oon saanu loistavaa palvelua etenkin Konalan Stormilta ja Moto-Sunilta sekä PWR:ltä Lappeesta. Liekkö sitten on sukupuolella jotain tekemistä asian kanssa 8)
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 20.7.2010 17:01

:D luulisin että on.
Skipidiveinau
G0rilla
Pyörä:
Suzuki PV 1986
Liittynyt:
7.9.2008 20:05

ViestiKirjoittanut G0rilla » 25.7.2010 11:54

Täälläpäin on melko hyvä motoliike, mutta varsinkin kesätyöläisten palveluhalut ovat siellä perseestä. Ovat vähän sellaisella asenteella ja ilmeellä, että: "Mitä te tänne tungette, ei me teitä haluta palvella." Liikkeen omistaja on yleensä melko palvelunhaluinen, tosin hän taitaa määrätä hinnat sen mukaan, tunteeko henkilön vai ei.