Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

Ride_to_live
Pyörä:
YZF-R6R & VFR750F
Liittynyt:
3.6.2006 20:16

ViestiKirjoittanut Ride_to_live » 29.3.2011 10:18

Ishi kirjoitti:
Maahine kirjoitti:..... silti jäi auki että onnistuuko vai ei vm. 1999 88kW'n kuristaminen kaasukahvasta. :roll:
Löysin kyllä saksan maalta sen tuv hyväksytyn kuristussarjan, mutta mieluusti kuristaisin pyörän kaasukahvasta. Nyt se viimeinen sana onnistuuko se vai ei. Kiitos :D


Onnistuu, mutta eikö olisi kätevämpi tilata kuristussarja? Tähän malliin kuulemma saatavilla kuristussarja, joka rajoittaa kaasukahvan liikkeen, mukana tulee todistus kuristuksista ja säästyt penkitykseltä. .......
Lähes varmasti kaikki tehonrajoitustavat tuohon pyörään tarkoittavat kaasun liikkeen rajoittamista.
1. "Tehdaskuristuksen" hinnan saa erittäin helposti selville, kun soittaa Yamaha Centeriin.
2. Oman kokemukseni mukaan tehdassarja, joka rajoittaa kaasun liikettä maksaa about saman verran kuin kaasun liikettä rajoittavan kuristuksen teettäminen alusta loppuun penkitysfirmassa.
3. Jotkut katsastuspaikat ilmeisesti hyväksyvät itse asennetun kuristussarjan, jos sarjasta on hyväksyntäpaperit. Jotkut ilmeisesti kuitenkin vaativat, että sarjan asennuksesta on lisäksi "valtuutetun huoltoliikkeen" todistus.
4. Mitähän tuolla kaasukahvasta kuristamisella yleensäottaen tarkoitat? Kuka tekee ja mitä ja kuinka tehon aleneminen todistetaan? (Ja käytännössähän kuristus on siis kaasuvaijerin alapäässä, eikä kahvassa..)
- Matti Peltola -
Drained
Pyörä:
Kawasaki ZR-6R 636 '03
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
29.8.2008 22:50

ViestiKirjoittanut Drained » 29.3.2011 18:00

Eilen sain vihdoin katteet pois maalarilta. :D Hyvältä kyllä näytti pinta. Mattapinta ei ihan niin matta kuin oletin, mutta kelpaa kyllä. ;) Vielä puotti hintaa vähän, joka ihan oikein kyllä kun annetun 2kk ajan lisäksi vielä kuukauden siihen perään tarvitsi.

Varmaankin tulee nuo vielä irtonaisina kuukauden päivät pidettyä, kun noitahan ei saa heti maalauksen jälkeen vahata(?) ja helpompi vahat laitella kun katteet irti. Lisäksi niitä teippauksia vielä tulossa, jolloin kuitenkin pitäisi katteet taas irroitella.
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 29.3.2011 18:36

Miten helvetissä tuosta irrotetaan katteet, niissä on näköjään klipsit, ni onko ne suunniteltu, että ne irtoaa toisistaan? Vai lähteekö koko vasen puoli irti kokonaisena palana?
Skipidiveinau
Drained
Pyörä:
Kawasaki ZR-6R 636 '03
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
29.8.2008 22:50

ViestiKirjoittanut Drained » 29.3.2011 20:29

Yzä kirjoitti:Miten helvetissä tuosta irrotetaan katteet, niissä on näköjään klipsit, ni onko ne suunniteltu, että ne irtoaa toisistaan? Vai lähteekö koko vasen puoli irti kokonaisena palana?

Paina se klipsin keskiosa alas ja vedä klipsi pois - tadaa ;) Vaihtoehtosesti sen keskiosan voi myös takapuolelta työntää ylös, jos niin päin jossain kohdilla helpompi.
Maahine
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
10.8.2007 16:00

ViestiKirjoittanut Maahine » 30.3.2011 0:10

Ride_to_live kirjoitti:
Ishi kirjoitti:
Maahine kirjoitti:..... silti jäi auki että onnistuuko vai ei vm. 1999 88kW'n kuristaminen kaasukahvasta. :roll:
Löysin kyllä saksan maalta sen tuv hyväksytyn kuristussarjan, mutta mieluusti kuristaisin pyörän kaasukahvasta. Nyt se viimeinen sana onnistuuko se vai ei. Kiitos :D


Onnistuu, mutta eikö olisi kätevämpi tilata kuristussarja? Tähän malliin kuulemma saatavilla kuristussarja, joka rajoittaa kaasukahvan liikkeen, mukana tulee todistus kuristuksista ja säästyt penkitykseltä. .......
Lähes varmasti kaikki tehonrajoitustavat tuohon pyörään tarkoittavat kaasun liikkeen rajoittamista.
1. "Tehdaskuristuksen" hinnan saa erittäin helposti selville, kun soittaa Yamaha Centeriin.
2. Oman kokemukseni mukaan tehdassarja, joka rajoittaa kaasun liikettä maksaa about saman verran kuin kaasun liikettä rajoittavan kuristuksen teettäminen alusta loppuun penkitysfirmassa.
3. Jotkut katsastuspaikat ilmeisesti hyväksyvät itse asennetun kuristussarjan, jos sarjasta on hyväksyntäpaperit. Jotkut ilmeisesti kuitenkin vaativat, että sarjan asennuksesta on lisäksi "valtuutetun huoltoliikkeen" todistus.
4. Mitähän tuolla kaasukahvasta kuristamisella yleensäottaen tarkoitat? Kuka tekee ja mitä ja kuinka tehon aleneminen todistetaan? (Ja käytännössähän kuristus on siis kaasuvaijerin alapäässä, eikä kahvassa..)


Eiku siis oon kuullut/lukenut et noihin kaasarivehkeisiin ne kurisarjat ois jtn sellaisia mitkä tulee kaasuttimeen kiinni. Tiedä sitten väärää tietoa tms? Niin sen takia ajattelin helpommaksi vaihtoehdoksi olevan sen kaasukapulan liikkeen rajoittaminen (: ps. Niin siis kaasukahvan kuristamisella meinasin vaan sitä että sen liikettä rajoitetaan. Lyhentelin vähän ni meni epäselväks.
-32'c pakkasta ja jinkku senkun liikkuu!
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 30.3.2011 0:10

Joo vasemmalla puolella se kate jossa on valkonen tarra ja jonka lävitte menee se vilkku aiheuttaa päänvaivaa, ei meinaa mitenkään edes väkivallalla lähtee irti! Kai se on väärä taktiikka sit.
Skipidiveinau
Drained
Pyörä:
Kawasaki ZR-6R 636 '03
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
29.8.2008 22:50

ViestiKirjoittanut Drained » 30.3.2011 20:36

Yzä kirjoitti:Joo vasemmalla puolella se kate jossa on valkonen tarra ja jonka lävitte menee se vilkku aiheuttaa päänvaivaa, ei meinaa mitenkään edes väkivallalla lähtee irti! Kai se on väärä taktiikka sit.

Muista kattoa myös sieltä katteen alta, sekä etu- että takapäässä taitaa nämä niitit olla, oliskohan takana ollu jopa ruuvikin. Ja sitten katteen etu-yläreunan sisäpuolelta siihen pieneen mustaan muoviin olevat kiinnikkeet myös. Saitko sen pitkän, "päällimmäisen" katteen pois?
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 30.3.2011 22:42

Ainakin yhen niitin oon jo irrottanu sen sinisen katteen takaa, enempää en löytänyt.

http://www.motot.net/galleria/kuva17829/ Siis tossa näkyvä kate jossa valkoinen r6tarra (pitkä kate), sen takaa otin niitin pois+ ite katteesta 3vai4 ruuvia. Kate on löysällään, mutta ei irtoa :seko: jumalauta

Käsittääkseni tuo kate pitää saada eka pois ja sitten tuo iso sininen alakate. Ei siinä muuta sitte taida ollakkaa.
Skipidiveinau
Drained
Pyörä:
Kawasaki ZR-6R 636 '03
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
29.8.2008 22:50

ViestiKirjoittanut Drained » 30.3.2011 23:04

Yzä kirjoitti:Ainakin yhen niitin oon jo irrottanu sen sinisen katteen takaa, enempää en löytänyt.

http://www.motot.net/galleria/kuva17829/ Siis tossa näkyvä kate jossa valkoinen r6tarra (pitkä kate), sen takaa otin niitin pois+ ite katteesta 3vai4 ruuvia. Kate on löysällään, mutta ei irtoa :seko: jumalauta

Käsittääkseni tuo kate pitää saada eka pois ja sitten tuo iso sininen alakate. Ei siinä muuta sitte taida ollakkaa.

Eihän sen läpi se vilkku mee ;). Mutta joo, siis siitä otat kiinni ja työnnät taaksepäin, siinä on sellaset lovet joilla on vielä siinä isommassa katteessa kiinni. :)
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 1.4.2011 18:00

eteenpäin se lähti työntämällä pois. alakatteessa aiheuttaa hämmennystä joku ruuvi joka oli neliö? siis se ruuvi joka on pakosarjan eessä, alakatteen sisäpuolella :O heti eturenkaan takana.
Skipidiveinau
Drained
Pyörä:
Kawasaki ZR-6R 636 '03
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
29.8.2008 22:50

ViestiKirjoittanut Drained » 2.4.2011 1:59

Yzä kirjoitti:eteenpäin se lähti työntämällä pois. alakatteessa aiheuttaa hämmennystä joku ruuvi joka oli neliö? siis se ruuvi joka on pakosarjan eessä, alakatteen sisäpuolella :O heti eturenkaan takana.

Okei, no sivulle työntämällä kumminkin ;). Tuollasta neliön muotosta ei itelle kyllä eteen tullut :O Jos on muovisen näkönen ni ei tarvii ku 1/4-kierros pyöräyttää aukipäin niiin aukeaa, on nimittäin näitä nastoja myös. Jos metallinen niin ilmeisesti joku korvaava ruuvi sinne sitten laitettu..
Drained
Pyörä:
Kawasaki ZR-6R 636 '03
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
29.8.2008 22:50

ViestiKirjoittanut Drained » 3.4.2011 21:21

Kyllä on alkuperäisvaraosat kalliita.. Kävin paikalliselta jälleenmyyjältä kysymässä noita pitkiin sivukatteisiin tulevia R6-tarroja - 40e kappale. :s Kyseessä siis -06 mustan tarrat, koska niiden ajattelin parhaiten omaan silmään tuon uuden värityksen kanssa sopivan. Jäivät kyllä tilaamatta. :roll:

Nyt olen vähän kahden vaiheilla, jättääkkö katteet tarrattomiksi (ehkä jopa alakatteen YAMAHA-tekstikin pois) vai teetättää samassa paikassa alatekstien kanssa jotain muunlaista tekstiä/kuviota siihen katteeseen. Ehdotuksia otan vastaan ;) Vaihtoehto olis tietysti myös se että jos jostain sais hyvät kuvat niistä 06-mallin tarroista niin teetättäis niiden kanssa mahdollisimman samannäköiset.
Ishi
Pyörä:
Yamaha YZF-R6r -08
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
11.5.2007 17:46

ViestiKirjoittanut Ishi » 3.4.2011 22:31

Jep, noilla alkuperäis tarroilla on aika suolaiset hinnat. Muistelen kun viime kesänä Rs piikkiin alakatteisiin kyselin tarroja joissa luki Aprilia kun oli vesi ynm. paska hakannu niit pois, hinta oli muistaakseni 90e yhteensä molemmille puolille. Eli suosittelen kysellä tarroittajilta, kun oli tarkoitus laittaa silloin Rs projektiin niin kysäisin niin 100e oli koko pyörän tarroitus... mutta se sitten jäi tekemättä..
tersi
Pyörä:
-07 R1
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
6.10.2005 11:04

ViestiKirjoittanut tersi » 4.4.2011 7:21

Nyt päässy pari kertaa ajamaan kyseisellä pyörällä ja on se kyllä uskomaton. Olen lyhyt kuljettaja ja sopii kyllä minulle hyvin tämä 2006 R6R. Ja omasta mielestä on tämä on kyllä nätein kyykky mitä on!
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 4.4.2011 11:23

On tää kyllä munkin mielestä hienoin kusiainen mitä on olemassa.

Pääsisköhän sitä ens sunnuntaina vaikka ajelees, rupee täälläkin sulaamaan lumet. Kuha joskus sais ton alakatteen irti!

Jees eessä olevat katteet heivattu helvettiin. Olipahan vaikeeta. Öljynsuodattimen eessä on se ''vipu'' ni se näyttää lähtevän onneks helposti irti, kait? :roll:

Kivasti tuli proppukin esille, huomenna jos kerkeis taas jotain tehä pyörän eteen. Muut purkaa ja kasaa pyöriä tosta vaan, mulla öljynvaihto on jo täyttä tuskaa.

Pelottaa kyllä se kasaaminen=D
Skipidiveinau