kakkoskuski kirjoitti:1. Ajokilometreillä ei ole niin suurta merkitystä kuin pyörän yleiskunnolla. Eli ennemmin hyvin pidetyn ja huolletun oloinen 40tkm ajettu jossa hyvät kulutusosat, kuin 20tkm ajettu missä kulutusosat finaalissa ja muutenkin pyörä huonosti pidetyn oloinen.
En allekirjoittaisi tätä ihan sataprosenttisesti. Kulutusosat (ketjut, rattaat, suodattimet, tulpat jne) on kuitenkin helppo uusia, mutta tottakai pitää tarkistaa kaikki ennen ostoa. Herättäähän se vähän epäilyksiä myyjästä jos osista ei ole pidetty huolta.
Sen sijaan jos määräaikaishuolloista on lipsuttu (sitä toisinaan tapahtuu kun aletaan mennä 40tkm toiselle puolelle) niin tiedossa voi olla isompaakin (=kalliimpaa) remonttia. "Kultaisesta keskitiestä" on hyvä muistaa, että 24tkm kohdalla on iso huolto, jossa mm. tarkistetaan venttiilit. Vastaavasti 42tkm kohdalla on samanlaista settiä. Mutta tosiaan hyvin huolletussa Ninjassa on turha pelätä niitä kilometrejä, 50 tonnia ei ole japsipyörässä vielä paljon.
Puhun nyt siis 05/06 -mallista, käsittääkseni huoltohommat ei kauheasti eroa 03/04:stä.
kakkoskuski kirjoitti:2. Kuulemma n.5tkm välein kun vaihtaa öljyt niin ihan passeli.
Vaihtoväliä kannattaa suhteuttaa omaan ajotapaan, eli ratakäytössä vähän useammin, 3-5tkm, katukäytössä 5-7tkm on ihan jees. Suodatin vaihtoon joka toisella kerralla.
kakkoskuski kirjoitti:3. Ajettavuuden pitäisi ZX6-R:än tapauksessa olla kyseisen kokoluokan sporttipyörien terävintä kärkeä, tai näin minun ainakin on annettu ymmärtää. Tosin 03/04 mallin alusta kuuleman mukaan hieman turhankin jäykkä suomen teille? 05/06 malli kuulemma vähän pehmeämpi.
Näin on. 03/04 lienee alustaltaan parempi ratapyörä, 05/06 puolestaan soveltuu paremmin kadulle. Positiivisesti aika tiukkoja paketteja molemmat
Bikes don't leak oil, they mark their territory.