250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 17.8.2011 21:55

Täällä kans ulisee alakierroksilla, joskus vähän enemmän joskus vähemmän. Rempan jälkeen ajeltu 40h ja samat äänet kuulunu niin kauan kun tällä oon ajellu. 2t kyseessä ni ihan normaalia että kuuluu jokapäivä vähän erilaisia ääniä :D
Jokkede-
Pyörä:
Ktm exc 250 ja pepöötti
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
3.12.2006 22:55
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Jokkede- » 17.8.2011 22:12

Nonii no hyvä :D Taitaa kyselyikä olla vähä myöhässä.. :roll: :D Noo, "uus" pyörä nii pitää kysellä mielenrauhan vuoks :D Ja jos se laukee niin sillon se pitää korjata ja kun kumminkaan ei mitään pomminvarmoja nämä kisaenskat kummiskaan oo.
Kuulin yhdeltä pitempään krossia ajaneelta kaverilta, että tämä puolikkaan kakstahtikotarin kone on kuulema tosi kestävä ja ei yleensä saa ajamalla rikki. Onko muut kuullu mitään tämäntapasta?
Mitäs välejä teillä on näissä kiinni jos kadulla ajatte? Mulla on enskat alla ja niissä 14-50 aika lyhkäset, mutta pystyy ajaa jotain reilu 80km/h kivuttomasti ilman että piikillä on ja kulkee jonku 130-135 suunnilleen.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id18772/
hapaa_
Pyörä:
4-rengasta :(
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
24.2.2007 16:44
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut hapaa_ » 19.8.2011 13:09

olis tollanen -90 vuoden yz kiikarissa. Itellä kortti riittää 25kw asti. Omistajan mukaan rekisteriotteessa lukee pelkästään 246cc ja tehoista ei mitään... Onko kenelläkään varmaa tietoa saako tolla pikku-Aalla ajaa tollasta vehjettä?` :roll:
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Yzä » 22.8.2011 9:20

jos siinä on yli 25kw:eetä niin ei saa ajaa.
Skipidiveinau
supermoto31
Liittynyt:
7.9.2006 18:19
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut supermoto31 » 22.8.2011 20:07

Yzä kirjoitti:jos siinä on yli 25kw:eetä niin ei saa ajaa.

Mutta tehoista ei selvästikään tietoa, mikä on sinänsä jännä :roll:
hapaa_
Pyörä:
4-rengasta :(
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
24.2.2007 16:44
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut hapaa_ » 23.8.2011 18:59

supermoto31 kirjoitti:
Yzä kirjoitti:jos siinä on yli 25kw:eetä niin ei saa ajaa.

Mutta tehoista ei selvästikään tietoa, mikä on sinänsä jännä :roll:

Niinpä, sitä tässä itsekin ihmettelen :eek:
Jesccc
Pyörä:
GasGas 300ec
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
3.4.2010 15:40
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Jesccc » 24.8.2011 16:40

hapaa_ kirjoitti:
supermoto31 kirjoitti:
Yzä kirjoitti:jos siinä on yli 25kw:eetä niin ei saa ajaa.

Mutta tehoista ei selvästikään tietoa, mikä on sinänsä jännä :roll:

Niinpä, sitä tässä itsekin ihmettelen :eek:


No soita vaikka katsastukseen ja kysele miten ne on menetelly vastaavien kanssa.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 27.8.2011 2:04

Ihan varmuuden vuoks kysyn että lämpeneekö muillakin näissä isommissa kone huomattavasti enemmän kun esim piikkisessä 2-tahdissa? Vähän isoo nelkkua muistuttaa +20c lämpötiloissa kun pitempään ajelee, syylärit hohkaa niin että ei tee mieli mennä lähelle :D

En muuten moista ihmettelis mutta alkaa olee järkevät selitykset vähissä kun toi 40h ajettu staattorin puolen stefa on taas vaihtokunnossa eli kone vetää sieltä ilmaa lämpimänä. Seuraava ja viimenen mahdollisuus on että kampikammiossa kummittelee.
Jesccc
Pyörä:
GasGas 300ec
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
3.4.2010 15:40
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Jesccc » 30.8.2011 22:38

_Jre_ kirjoitti:Ihan varmuuden vuoks kysyn että lämpeneekö muillakin näissä isommissa kone huomattavasti enemmän kun esim piikkisessä 2-tahdissa? Vähän isoo nelkkua muistuttaa +20c lämpötiloissa kun pitempään ajelee, syylärit hohkaa niin että ei tee mieli mennä lähelle :D


Just muuten ohimennen puhuttiin kaverin kanssa tuosta, sanoin että lämpee mulla aika paljon syylärit. Kaverilla 125 kotari ja myönty että silläkin lämpee aika paljon, ei sitten ruvettu vertailemaan vaan jatkettiin paskanjauhamista...
Jokkede-
Pyörä:
Ktm exc 250 ja pepöötti
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
3.12.2006 22:55
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Jokkede- » 26.9.2011 0:38

Liekköhän puola sanonu ittesä irti ku eilen rupes yläkiekoilla röpeltää/pätkii yhtäkkiä? Aluks ajoin parkkiin ja toimi normisti, noin 2h myöhemmin lähin ajamaan niin ylähäältä rupes röpeltää/pätkimään ku täyskaasulla kiihyttää. Sit vaihoin tulpan ja pesin putsarin mutta ei auttanut mtn, säätöjenki pitäs olla ihan ok ku ei kelit oo mikskään oikein muuttunu ja tulppa oli sellanen maitokahvin ruskee..

Edelliselläki omistajalla oli puola menny just tolleen et ylhäältä pätkii niin onkohan tuossa sit joku että ihan urakalla hajottaa niitä? Onko tietoo paljoko maksaa tuo uus puola ku motokeitaalla ne varaosnumerot riehuu nii ei näy? :D

Onko muilla ollu vastaavia tilanteita?
Ja mistäköhän ylipäätänsä tuo puolan kyrvähtäminen voisi johtua?
Vielä se et käyköhän sx:än puola exc:hen?

E: Tänään ku ajoin niin aluks toimi normaalisti ja sit pätkiminen taas alkoi.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id18772/
Jesccc
Pyörä:
GasGas 300ec
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
3.4.2010 15:40
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Jesccc » 26.9.2011 21:40

Jokkede- kirjoitti:Liekköhän puola sanonu ittesä irti ku eilen rupes yläkiekoilla röpeltää/pätkii yhtäkkiä?...
Onko muilla ollu vastaavia tilanteita?
Ja mistäköhän ylipäätänsä tuo puolan kyrvähtäminen voisi johtua?
Vielä se et käyköhän sx:än puola exc:hen?

E: Tänään ku ajoin niin aluks toimi normaalisti ja sit pätkiminen taas alkoi.

Eihän ne samat oo? eihän se oo kun netissä pyörimistä että löytää osat :)
Jokkede-
Pyörä:
Ktm exc 250 ja pepöötti
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
3.12.2006 22:55
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Jokkede- » 26.9.2011 23:46

Jesccc kirjoitti:
Jokkede- kirjoitti:Liekköhän puola sanonu ittesä irti ku eilen rupes yläkiekoilla röpeltää/pätkii yhtäkkiä?...
Onko muilla ollu vastaavia tilanteita?
Ja mistäköhän ylipäätänsä tuo puolan kyrvähtäminen voisi johtua?
Vielä se et käyköhän sx:än puola exc:hen?

E: Tänään ku ajoin niin aluks toimi normaalisti ja sit pätkiminen taas alkoi.

Eihän ne samat oo? eihän se oo kun netissä pyörimistä että löytää osat :)


Osia pitää käydä gearzonelta kysyy JOS se johtuu tuosta puolasta. Pitää koklata vielä ostaa yks tulppa ja samalla vaihtaa hattuki ja käyvä kaikki piuhat läpi ettei oo niissä häikkää. Luulis jos puola tai cdi-poksi ois paskana nii tuo pätkiminen ei loppus, mut tuo sentään välillä toimii niinku pitää ja sit välillä taas pätkii.. :roll:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id18772/
Jesccc
Pyörä:
GasGas 300ec
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
3.4.2010 15:40
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Jesccc » 14.11.2011 19:30

Mitenkäs ajokausi, jääkö talveksi vai jatkuuko ja minkälaisia muutoksia säätöihin/pyörään tulee talvenmyötä : )?
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 15.11.2011 0:01

Enskan treenaamiseen se on nykyään menny varmaan 95% ajoista, ei toi katupelleily enää jaksa kiinnostaa pätkän vertaa :D Jos pyörä vaan haluaa lähteä käyntiin talvella (viime talvena ei) niin miksei sitä jossain montulla vois välillä pyörähtää, kadulla suolarallissa en kyllä ala pyörää ruostuttaa. Realistisesti kun ajattelee niin taitaa kuitenki jäädä ajelut talveks, kone pöydälle ja keulaputket auki.
Muutoksia varmaan että talvineula ja jonkunverran isompi suutin.
Btw kesää ajatellen paras muutos ois varmaan vaihtaa pyörä johonkin uudempaan punakilpiseen 200/250/300.
Jesccc
Pyörä:
GasGas 300ec
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
3.4.2010 15:40
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Jesccc » 15.11.2011 1:07

_Jre_ kirjoitti:Enskan treenaamiseen se on nykyään menny varmaan 95% ajoista, ei toi katupelleily enää jaksa kiinnostaa pätkän vertaa :D Jos pyörä vaan haluaa lähteä käyntiin talvella (viime talvena ei) niin miksei sitä jossain montulla vois välillä pyörähtää, kadulla suolarallissa en kyllä ala pyörää ruostuttaa. Realistisesti kun ajattelee niin taitaa kuitenki jäädä ajelut talveks, kone pöydälle ja keulaputket auki.
Muutoksia varmaan että talvineula ja jonkunverran isompi suutin.
Btw kesää ajatellen paras muutos ois varmaan vaihtaa pyörä johonkin uudempaan punakilpiseen 200/250/300.


Eläpä tee mitään hätiköityä kamuseni : ) Voi ruveta kaduttamaan ensikesän aurinkoisilla hellepäivillä kun pyörällä ei pääse rälläämään. No ei vaineskaan, tottakai se kannattaa vaihtaa jos käyttöä ei ole. Monttupyörät on kuitenkin erikseen joilla kehtaa ajaa ronskimmin, joilta ei niin odoteta sitä uudenhehkeää kiiltoa joka saattaa kärsiä siellä montulla : )