ktm 450, 525

Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Murska » 27.4.2015 17:41

Älä sitten kiristä liikaa ettei ketjuohjurit kulu ennen aikojaan. Kyllä sen tyhjäkäynnillä huomaa äänestä milloin on säädöt kohdallaan.
Leppiss
Pyörä:
KTM 530 EXC
Liittynyt:
26.8.2007 11:56
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Leppiss » 27.4.2015 17:47

Homma kunnossa! Kiitos ohjeista :)
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 27.4.2015 18:38

Suomenpaskin kirjoitti:eka sen verran että tulee vastusta ja sitten tyyliin puoli kierrosta

Tämä on ehkä se oikeaoppisin tapa. Hyvin pelittää.
hARFFi
Pyörä:
KTM 525 `06
Liittynyt:
25.6.2008 2:01
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut hARFFi » 18.5.2015 12:58

Kytkinremontti edessä. Minkä firman romppetta tuonne kannattas laittaa? Levyt ja jouset ainaki vaihtoon.
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 19.5.2015 21:10

Orginaali aina paras, vaikkakin kallein.
Proxin levyt poikkesivat aikoinaan piikissä mitoiltaan hieman johonkin suuntaan kun jäi vähäsen veto päälle kytkin pohjassa vaikka kori ja muut hilut oli kunnossa.
Ebc tuntuu tekevän ainakin ihan hyvää kamaa, mulla ei valittamista.
Joonees
Pyörä:
XPS Street Evo 3, Husqvarna 125
Liittynyt:
13.5.2009 19:20
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Joonees » 21.5.2015 0:15

Minkalaista eroja näissä 525 kotareissa ikänsä puolesta tulee? esim. -02 ja -05 erot?
Yhtä pyörää olen katsellut, vm -02 ja siinä ei ole esim. mittaria? 8o
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Husky510 » 21.5.2015 20:27

Ei ole kokemusta, mutta itse kyllä kattoisin noita 2006- eteen päin, kyllä tuo 2002 alkaa olemaan jo niin vanha....
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Murska » 21.5.2015 21:23

2008 vaihtui malli uudempaan, uusi runko ja tekniikka. Vanhempia RFS koneisia saa edullisesti ja tunnit ei aina ole ratkaiseva tekijä vaan miten pyörää on pidetty ja mitä sille on tehty. Varsinkin tollanan -02 mallisen pyrän oston kannattavuus riippuu em asioista, ei niinkään siitä mitä mittarissa lukee.
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Stål » 21.5.2015 22:34

Komppaan... Tullu muutama RFS kotari nähtyä. Ei niinkään se vm, eikä vättämättä edes tunnit. Parhaiten selviää kun käy katsomassa, ne voi vaihdella aika laidasta laitaan. Mutta pakko sanoa että tuo RFS on pätevä laitos ;)
Husaberg FS 570
Joonees
Pyörä:
XPS Street Evo 3, Husqvarna 125
Liittynyt:
13.5.2009 19:20
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Joonees » 21.5.2015 23:29

Jees kyllä toi -02 kuulostaa vanhalta omaankin korvaan, mutta n.300km sitten tehty täys koneremppa. Vaihettu esim. mäntä, kiertokanki, kiertokangen laakerit, ketju.. ja kytkimen puolellekki vaihettu kuluvaa osaa.

Ei pitäs olla pahakaan? Kaikesta löytyy vieläpä kuitit.

Semmonen "vika" kuulosti olevan, että kylmänä lähtee startista käyntiin, mutta lämpimänä startti ei jaksa pyörittää? oisko tähän jotai selitystä, akku, startti? Toki polkimesta sit lämpimänä lähtee ku oikeen polkasee. :)
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Murska » 22.5.2015 7:08

Pelkkä koneremppa ei vielä kerro pyörän kunnosta mitään. Yleensä moottoria hinkataan pakon edessä että pääsee ajamaan, mutta unohdetaan alustan huolto, se kun ei kilahda kerrasta vaan kuluneellakin alustalla pystyy ajamaan. Jos iskareita ei ole sen kummemmin huollettu niin voi tulla helposti satojen eurojen lasku.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Husky510 » 22.5.2015 15:54

Murska kirjoitti:2008 vaihtui malli uudempaan, uusi runko ja tekniikka.


Joo, tuossa kohtaan hypättiin minusta ehkä rumempaa suuntaan ja sen jälkeen taas ulkonäkö muuttui siistimmäksi
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Joonees
Pyörä:
XPS Street Evo 3, Husqvarna 125
Liittynyt:
13.5.2009 19:20
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Joonees » 22.5.2015 23:06

Mutta tota onko porukalla ollu sellasta ongelmaa että täyen konerempan jälkee ei jaksa startti pyörittää konetta käyntiin, varsinkaan lämpimänä? vai onko siihen joku tietty jippo miten lähtee? Huomenna pitäs mennä kattoo pyörää ja tollasta ongelmaa kuulosti olevan! :s
sämbä
Pyörä:
ktm 525 exc
Liittynyt:
28.4.2013 15:13
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut sämbä » 23.5.2015 16:46

Noni tuli sitten haettua tollanen -07 525 :D Hauska vehje. Tosiaan ensimmäinen nelari itselle :roll: Kerennyt nyt noin 10h jo ajella, kiihdytellessä etenkin kutosella ja tasakaasulla mutkitellessa kuuluu koneesta ns. rolinaa (taitaa olla osuvin sana kuvailemaan ääntä). Onko tämä nyt sitä nokkaketjun rallatusta? Pitäisikö kiristintä vaihtaa vai ihan nokkaketjua? Ja minkälainen homma tuo nokkaketjun vaihto? Kunhan ei kyseinen ääni olisi mitään tuhoon viittaavaa..

Samalla kaipaisin myös vinkkejä K&N ilmansuodattimen pesuun, miten tuota pestään kun ei ole tuollaista eteen aiemmin sattunut. Samoin kuin tavallinen vaahtomuovi?

Ed. omistaja oli käyttänyt öljynä shell rimulaa 15w/40, taitaa olla ihan passelia öljyä? antoi n.10l mukaankin.

Edit: Hah, olispa pitänyt tutkia äänen lähdettä paremmin ennen kuin kysymyksen pisti, 'rolina' loppu pelkällä ketjujen kiristämisellä :lol:
Joonees
Pyörä:
XPS Street Evo 3, Husqvarna 125
Liittynyt:
13.5.2009 19:20
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Joonees » 24.5.2015 13:47

Kävin 525 kotkaa kattoo, -02.

Muuten ihan näpäkkä peli, mutta tosiaan startti ei jaksanu pyörittää konetta. Kun menin sinne ja kokeiltin startista käyntiin, ei tapahtunu mitään. Kävin ajamassa, kokeiltiin uudestaan, ei tapahtunu mitään. Sen jälkee laitettii auton akusta kaapelit kotarin akkuun, jolloin startti alko pyörittää, mutta aika vaivaalloisen kuulosesti, ei niin hyvin, että ois käyntiin lähteny.

Voisko startti olla paskana? vai oisko kuitenki vaa niin vanha akku, ettei vaan pyöri? Tämä ongelma on tullu täyden konerempan jälkeen. Akku kyllä näytti meleko vanhalta ja ei myyjäkään muistanu ees sitä millon vaihettu.. mutta onko kellää ollu ongelmia ton startin kanssa?

Jätin vielä ostamatta, mutta tarkotus ois kyl käyvä hakee se tässä muutaman päivän sisään. Öljyäkin näytti pikkusen vuotavan öljy propusta.. Liekkö tiiviste paskana.