Tässä ollaan jo vaikka lie kuinka kauan yritetty pohtia että kumpi olisi parempi vaihtoehto 450 vai 525/530 exc
Olen siis ostamassa uutta kotkaa piikkisen tilalle ja pohtinu 450 ja 500 välitä (500 siis lähes sama kuin 525 ja 530 eri malli merkintä vaan), mutta kuitenkaan saamatta lopullista päätöstä. Pyörä tulisi suurimmalta osalta katukäyttöön. Olen selaillut lie kuinka monta artikkelia läpi ja näin nopeasti tiivistettynä eroina: "500 vääntävämpi ala kierroksilla ja 450 saa tehonsa huippu kierroksilla" Miten se sitten näkyy käytännössä katukäytössä?? Myös tuo painoero ihmetyttää sillä ihmiset näyttävät sanovan että 450 tuntuu kevyemältä ja "näppärämmältä" ajaa vaikka eroa kuitenki vain 0,5kg? Varmasti tuntuu kevyemmältä mutta silti??? Ajajana en ole mikään kylän kovin pommittaja vaikka kyllä se keula nouseekin ja kumia tulee sulatettua katua vasten (kyllähän te sen tiedätte ) Ehkä mieleisin asia on se että miten pyörä lähtee kun sille niin sanotusti annetaan happea tuo 450 näyttää ainakin lähtevän ihan näppärästi kiihdyttäessä mutta kuitenkaan en ole koskaa 525 kotkaa nähny livenä. Onko näissä sitten lopulta hirveästi eroa kun sitä happea annetaan??
Kiitokset vastauksista jo etukäteen!!