Kyl meinaa vähän jo vituttaa, eihän tämä kotari ole toiminu viikkoakaan vielä normaalisti..
Oisko nyt jollaki antaa vinkkiä mistä ois helpoin alkaa tutkimaan?
Murska kirjoitti:Veikkaan ensimmäisenä kannentiivistettä, sieltä se yleensä korkkaa. Jos kannentiiviste on hajonnut niin nestettä pitäisi päästä myös palotilaan, tuleeko putkesta höyryä tai haiseeko pakokaasu makealle?
Jos siinä ei ole flektiä niin pitkää tyhjäkäyntiä on syytä välttää, keittää aika nopeasti pitkissä liikennevaloissa ilman flektiä.
Murska kirjoitti:Ylikuumeneminen rikkoo kannentiivisteen, mutta näiden pitäisi kestää melkoisia lämpöjä ja keittämisiä ennen kun se korkkaa. Vaikee sanoa mikä on lopullinen syy.
Joonees kirjoitti:No ompahan eka ja viimenen kotari mikä minun tallissa näkyy. Oisko kolme-neljä viikkoa ollu ja joka viikolle joku eri vika.
Murska kirjoitti:Ei muuta kun katsot että jäähdyttimen kennot on nesteen peitossa ja lähdet ajamaan lenkin, ilman mettäpolkuja tai tyhjäkäyntejä. Ajon aikana tunnustelet onko molemmat jäähdyttimet lämpimiä, jos menee yhtäkkiä yläosat viileiksi/kylmiksi niin nesteet on karanneet jonnekkin. Toinen jäähdytin on aina vähän viileämpi ajossa kun toinen, se on normaalia.
Jos nesteet ei ole hävinneet tai ei työnnä hukkaletkusta nesteitä pihalle niin kaikki on kunnossa. Se tosiaan työntää helposti ylimääräiset nesteet letkusta ulos kun mennään kiehumispisteeseen, ja tollasia pikku porinoita kone ja kannentiiviste kestää yllättävän hyvin näissä vehkeissä.
Murska kirjoitti:Eipä mitään, autellaan kun pystytään
Flekti kannattaa hommata niin ei tarvii miettiä keittämistä, lämmin keli ja liikennevalot on myrkkyä ilman flektiä. KTM:än oma flekti on reilu satasen ja siinä tulee lämpötila anturi mukana. Jotkut on laittaneet Derbi mopin flektejä erillisen katkaisijan kanssa.