ktm 450, 525

Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Stål » 29.2.2016 17:41

Ei kyllä mulla oli ikinä helissyt/kilissyt, tiedä sitten onko se normaalia vai ei.
Husaberg FS 570
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut eQ123 » 8.3.2016 21:35

Ne "niitit" on päässy kulumaan nii levy elää enemmän kuin pitäisi, normaalisti ei kuulu mitään. Tiedä sitten onko tästä haittaa..
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
^^jünther^^
Liittynyt:
16.4.2006 20:24
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut ^^jünther^^ » 10.3.2016 14:23

Kysytääs täältäkin neuvoa kun alkaa oma järki loppua tuon kotarin kanssa.
Elikkä ktm sx 525, 2004. Ei lähe kylmänä sitte millään käyntiin, Pilotilla lähtee parilla polkasulla. Käyntiin saadessaan käy nätisti, ei prötää eikä pauku juurikaan. Vetää nätisti läpi koko kierrosalueen.
Kaasarissa seuraavanlaiset säädöt (ps.185, tj45,r85, neula OPDTP vitos lovessa. seosruuvi 1,75 auki)
Venttiilit säädetty 0,15 välyksellä, ajotus kunnossa.
Joku vois laittaa noita kaasarin vakiosäätöjä jos lähtis niistä hakemaan vikaa?
Vai voisko olla sytkäpuolen vikaa?
Tuntuu kuitenkin, että kastaa kovin helposti. Olen koittanut sekä täysin ilman kaasua ja ennen käynnistystä antaa kiihdytyspumpulla huikkaa, mutta ei vaikutusta.
mulkkinen
Pyörä:
pv -90, DT50 -06, ktm 525 -05.
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
9.2.2014 20:58
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut mulkkinen » 11.3.2016 12:46

osaisiko joku kertoa mikä vikana 560smr kun syö öljyä kun koneeseen laittaa sen 1.25L öljyä ja käy ajamassa niin kalansilmässä ei näy enää öljyä ja kun lisää noin 0.5l öljyä niin sitten kalansilmä näyttää että öljyä olisi oikeanverran.
venttiilin varrenkumit, laakerit, tiivisteet ja stefat vaihdettu 2h sitten nyt otin koneen taas pöydälle ja stefat oli kunnossa eikä vuotanut öljyä lattialle nesteet olivat kirkkaat eikä ollut sekoittunut keskenään putkessakaan ei ollut öljyä joten missäköhän vika?
ja tuohon edelliseen kysymykseen niin minulla ainakin oli 525 pääsuutin kokoa 200 mutta katsohan ettei kuumakäynnistys tai ryyppy ole päässyt löystymään ja venttiilinvälykset oli 13.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Husky510 » 11.3.2016 16:32

Mites öljynmännän renkaat, männän renkaat yleensä...
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
mulkkinen
Pyörä:
pv -90, DT50 -06, ktm 525 -05.
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
9.2.2014 20:58
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut mulkkinen » 12.3.2016 16:16

Husky510 kirjoitti:Mites öljynmännän renkaat, männän renkaat yleensä...

kunnossa ovat katkoskohdan välys oli 0.35mm (puristusrengas) 0.4mm (öljyrengas)
eivätkä olleet jumettuneet. Venttiilin varren kumit on vähänaikaa sitten vaihdettu joten en usko että ne vuotasi. Ei savuta ajossa eikä kylmällä koneella.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Murska » 12.3.2016 21:37

Renkaat voi olla löysät ja öljy pääsee väärälle puolelle, näitä on nähty eri merkeissä vuosien varrella.
Ööpee
Pyörä:
KTM Exc -10
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
11.12.2007 17:17
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Ööpee » 13.4.2016 13:33

Kuuluuko 2010 450exc:ssä palaa valot pyörä sammuksissa jos napista kääntää valot päälle? :eek:
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Murska » 13.4.2016 14:29

Alkuperäisessä kunnissa valot ei kytkeydy päälle mutta jos siihen on laitettu tehokkaampi ja parempi DC/DC virtapää niin silloin valot syttyy päälle vaikka kone ei ole käuynnissä.

Alunperin (AC/DC) staattorilta tulee tasasähköä akun lataukseen ja muistaakseni vilkuille ja vaihtovirta hoitaa muun valaistuksen. Monet on vaihtaneet tai modanneet staattorin tasavirralle ja vaihtaneet lataussäätimen, modauksen jälkeen on paljon helpompi touhuta lisävalojen ja lisälaitteiden kanssa kun kaikista piuhoista tukee tasavirtaa.
Skeizei
Liittynyt:
10.2.2008 20:13
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Skeizei » 20.4.2016 18:44

Mistäs porukka on tilaillu moottorin osia näihin? Orkkisosat löytyy kätevästi paikallisesta liikkeestä, mutta männän ja kiertokangen aattelin ostaa tarvikkeena ja samaisesta liikkeestä ei löytynyt edes maahantuojan päästä ainakaan mäntäsarjaa. Kai nuo esim. Proxin männät ja kiertokanget on ihan hyviä?

Nyt kun tuon koneen leväyttää niin mietin, kannattaisko yhdistää öljytilat. Kellä täällä oli kokemusta tästä, tai lähinnä miten on pelannut operaation jälkeen? Eihän pääse kumpikaan pumppu käymään kuivana tms? Öljyt on kyllä pysyny omilla paikoillaan toistaiseksi.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Murska » 20.4.2016 20:54

Öljytilan yhdistämisestä on tuolla juttua. Toimii ja kannattaa tehdä: http://www.matkaendurot.net/forum/viewt ... %B6ljytila

Proxin mäntää en ainakaan laittaisi, myös muita osia harkitsisin toiseen kertaan. Ei ole kovin vakuuttavia kokemuksia Proxin koneen osista.

Alkuperäinen mäntä on Elkan tekemä ja kestävän männän maineessa, ja muistaakseni KTM:llä oli järkevän hintainen paketti missä oli kaikki männän vaihtoon tarvittavat osat kuten tiivisteet jne.
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 25.4.2016 23:07

Mulla on ollut nyt 2010 mallissa 50h öljytilat yhdessä. Ei ole mikään iso homma tosiaan ja ei minkäänlaisia ongelmia ole ollut ja uskon että näin tulee jatkumaan :)

Jos haluaa viimisen päälle tuunata tuosta xc4 koneesta hyvän niin muutaman numeron takainen Offroadpro lehti(6/2015) esitteli Oskari Kantosen vanhan mm-kilpurin johon oli tehty kaikki mahdolliset parannukset koneeseen kuvien kera.

Jos tarvikkeilla mennään niin Wössneriä lähtisin laittamaan ekaks.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Murska » 26.4.2016 6:58

Wössnereitä on maailmalla haljennut jonkin verran muutamia vuosia sitten, toivottavasti on saaneet homman kuntoon. Muuten Wössykkä on yksi parhaista männistä, samoin Vertex.

Öljytilan yhdistämisessä ainoa huono puoli on ettei pääse mistään näkemään onko koneessa riittävästi öljyä, ikkuna on täynnä eikä pääse mistään mittaamaan. Aikani kokeilin eri öljymääriä ja lopulta päädyin siihen että täytetään öljyä sen verran että se alkaa valumaan vaihdelaatikon tarkastuspropusta, määrä taisi olla jotain 1.7l. Mitään ongelmia ei tullut tuolla öljymäärällä, ei puskenut öljyä ilmansuodattimeen eikä öljy alkanut vaahtoomaan. Öljynä käytin pelkästään TB Superbikea ja sillä vaihteito/kytkin toimi kuin unelma.

Laatikon tarkastuspropusta oli välillä helppo kurkata onko öljyä, eikä koskaan tarvinnut lisätä. Öljytilan yhdistämisen jälkeen katukäytössä öljynvaihtovälin pidensin 20-30 tuntiin, olisi voinut ehkä venyttää 40 tuntiin kun 20-30h kohdalla öljyt ei olleet mustat ja vaihteisto toimi moitteetta. Nämä kaksi on mulla aina ollut määritteenä öljynvaihdolle, varsinkin jos vaihteisto alkaa takkuilemaan tai syöttää välivapaita niin tietää että öljy on menettänyt parhaan teränsä ja uudet ölpät sisälle.
JyppiVee
Pyörä:
450 exc
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
25.4.2007 20:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JyppiVee » 9.5.2016 13:11

Mites paljon tommonen 525 kuuluu moottorijarrulla paukuttaa? Meinaan paukkuu melko reilusti. Eli siis vetää laihalle? Joskus kun sammuttaa niin humahdus käy vielä putkessa sammutuksen jälkeen :D toimii kyllä muuten normaalisti.

Ja jos jättää bensahanan auki uittaa ylivuotoletkusta bensaa maahan..

Ei kai tähän hätään muuta kysyttävää! :lol:
Emmä kerro.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Murska » 9.5.2016 20:52

Jos kaasari on säädöissä niin ei paukuta putkeen ollenkaan. Ensimmäisenä vaihda kaasarin neulaventtiili, paukuttelu voi myös johtua kaasarin tulvimisesta kun neulaventtiili vuotaa.