Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huonoa?

Nofda
Pyörä:
Kawasaki Z750 -07, Yamaha Grizzly 660
Liittynyt:
7.4.2010 15:46

ViestiKirjoittanut Nofda » 27.7.2010 22:30

Tampereen bike-wordistä on ainakin ihan turha hakea palvelu. Vein pyörä huoltoo nii kaveri oli, et joo sul on piikki ei kiinnosta. Lupas sit kuitenki et se on seuraavana päivänä 12 aikaa valmis ja käski soitaa sit nii voi varmistaa soitin seuraavan päivänä yhen aikaa nii kaveri sano et "mä oon ny ruokkiksel mut ei sitä viel oo vissii ees alotettu että viesti kyl tulee sit ku se on valmis" viesti tuli puolta tuntii ennen sulkemis aikaa. Huollon hinta-arviokin oli melki satasen alakanttii. :nörtti:
mopoäijä56
Liittynyt:
30.9.2010 18:18
Ei pidä yleistää yksittäistä tapausta

ViestiKirjoittanut mopoäijä56 » 29.10.2010 9:56

Palvelun heikkeneminen johtuu osittain alan muutoksesta. Asiakkaat ostavat usein kalliimmat osat
ja jopa kokonaiset moottoripyörät ulkomailta. Paikallisesta liikkeestä haetaan vain suuttimia, öljyjä
ja suodattimia. Jotkut hakevat öljytkin traktoriliikkeestä. Siksi moottoripyöräliikkeen johtaja
joutuu irtisanomaan tai lomauttamaan väkeä, niin että ne harvat työntekijät ovat aivan hermo-
romahduksen partaalla kevätruuhkassa. Koeta siinä olla ystävällinen myyjä, kun kesken myyntipuheen
revitään jo toiseen paikkaan tiskille tai lykätään puhelinta kouraan.
Eli kyseessä on asiakkaiden itsensä aiheuttama ongelma. Asioidaan paikkakunnan moottoripyörä-
liikkeissä vain silloin, kun ei kannata ulkomailta tilata, esimerkiksi toimituskukujen takia.
Monissa moottoripyöräkerhoissa on oma rengaskone ja renkaat tilataan kimpassa ulkomailta.
Taas kauppias jää nuolemaan näppejään. Hyvääkin palvelua saa vielä, koska pudotuspeli on siirtänyt kauppaa sinne, missä kauppias on jaksanut pitää henkilökuntaa töissä. Se johtaa automaattisesti siihen, että väki on motivoitunutta. Usein tällainen liike sijaitsee kaukana. Itsekin joudun istumaan tunnin autossa, jotta pääsen oikeaan liikkeeseen.
Paljon tulee tilattua osia netistä, kun se on liian helppoa ja edullista. En ole vieä sortunut
siihen, että käyn sovittamassa takin kokoa paikallisessa liikkeessä ja sitten tilaan ulkomailta.
Toivon, että ihmiset ostavat enemmän paikallisista liikkeistä, niin ei tule niin paljon
konkursseja. Ruotsissa on jo moni tunnettu moottoripyöräliike mennyt konkurssiin, ja
ilmiö voi levittäytyä tännekin, jos asiakkaat suosivat liikaa nettikauppoja.
nicke1234
Liittynyt:
30.11.2009 18:59

ViestiKirjoittanut nicke1234 » 29.10.2010 10:04

Tampereella yamaha kx-center:istä saa parhaimmat palvelut liittyen ajovarusteisiin. Itse crossikamoja hakeneena mietin että ehkä olisin saanu samat kamat halvemmalla netistä mutta tehäkkö paska temppu helvetin asiantuntevalle myyjälle, joka oikeesti autto ja etsi ja palveli mua jonkun 45min ajan? Sama homma oli kun piti perheenjäsenille hankkia ajokamoja, kx-centeristähän nekin tuli hommattua. En usko että hinnat on siellä kovinkaan paljoa muita kovempia, mutta itse olen aina saanut jonkun näköisen tarjouksen ja hyvästä palvelusta kannattaa aina maksaa, tulee mielellään uudelleen asioimaan.
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 29.10.2010 13:31

Täällä Hämeenlinnassa tuo palvelu on ihan kelvollista, mutta itse liikkeen toiminta hieman outoa.
Kaverini kaatui mopollaan tuossa kesäkuussa (kyllä tiedän, että tämä on moottoripyöräalue, mutta toiminta koskee kaikkia liikkeen asiakkaita) ja vei pyörän sitten tuonne liikkeeseen. Pyörälle tehtiin kustannusarvio ja sitten huollon piti alkaa.

Kävin kaverini kanssa liikkessä heinäkuun loppupuolella ja vastaus liikkeestä oli: "Vakuutusyhtiöltä ei ole tullut vastausta, joten emme ole vielä aloittaneet, mutta hyvä kun kävit niin otamme yhteyttä sinne suuntaan". Asia vaikutti jo olevan selvä, heillä siis oli syy vielä tällöin. 2vk päästä kaveri soitettiin hakemaan pyörä, joka oli melkolailla samassa kunnossa kun kolarin jälkeen.

Kilventeline nippusiteillä kiinni, vääränmallinen takasivukate (ei istunut kunnolla ja eri värinen), Suoristettu tanko (käsittääkseni rikkinäisiä osia ei saa käyttää korjauksessa?), naarmuuntuneet katteet vaihtamatta ja kaiken huippuna etujarru, joka ei toiminut (syynä ilmeisesti kolarissa vaurioitunut jarruletku -> roskia meni sisään hajonneesta letkun kohdasta ja syntyi tukos, jarru ei toimi, eikä jarrua selkeästi oltu yritetty korjata).

Samana iltana lähti viesti vakuutusyhtiölle, jossa kerrottiin korjausten riittämättömyydestä ja osien puuttumisesta.

Nykyhetki: Pyörä on edelleen samassa kunnossa, jarrua lukuunottamatta, joka korjattiin itse pakon edessä. Liike ei vastaa yhteydenottoihin. Viimeksi vastasi elokuussa, jolloin väittivät tehtaiden olevan lomilla/lakossa.

PS: Kuulin myös, että erään toisen kaverini veneen perämoottori oli ollut huollossa tuolla samassa liikkessä 6kk.
PPS: Liikkeen pihassa kerrottiin jo, että vakuutusyhtöön otetaan yhteyttä liittyen korjauksiin.
Mopo oli ja mopo meni :(
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15

ViestiKirjoittanut laazeri » 29.10.2010 14:14

Eihän siinä muuta kuin liikkeeseen marssii ja ehtii sen pääkihon sieltä tiskin takaa juttusille. Ite en ainakaan siedä ollenkaan tuommosta pelleilyä, jos ne siellä töissä ovat niin parempi on myös hoitaa ne hommansa kunnolla ilman vikisemistä. Pari kertaa jo käyny että piikin/mopon käyttäny liikkeessä huollossa niin puolet asioista suunnilleen jääny tekemättä tai menny vaan pahemmaks.
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 29.10.2010 14:48

Huvittaa tässä vaan se, että kaverini ihan uskoo, että asia edistyy itsestään. Jos se ei vielä ole selvää niin mitään ei tapahdu. Ei ainakaan pariin kuukauteen ole...

Ja se ainoa kerta kun käytiin liikkeessä, niin piti raahata kaverini siihen tiskille. Tiedä sitten miksi, mutta kaveri pelkäsi kuollakseen mennä kysymään aivan tärkeää asiaa.

Olen koittanut häntä patistaa tekemään asialle jotain hänen pyöränsä parhaaksi, mutta hän käsittää vain, että koitan moittia häntä. Pistää vihaksi katsoa sivusta kun tyhmää viedään kuin pässiä narussa. :paha:
Mopo oli ja mopo meni :(
aeroxman
Pyörä:
RS -07, SF2 -02
Liittynyt:
31.5.2008 14:03

ViestiKirjoittanut aeroxman » 29.10.2010 14:55

Huh :eek: . Kyllää nyt tuollaisesta pitää räyhätä ja kunnolla sinne liikkeeseen!! Ei ne mitään tee kunnolla, jos katsoo pyörää vähän o.O ja sitten ajetaan kotia tuollainen pyörä. Nyrkkiä tiskiin (ja myyjään jos tarve vaatii) niin eiköhän ala homma luistaan... kannattaa myös vakuutusyhtiölle itse soitella tai käydä niin saa parhaiten selvitettyä asiat! Jos pyörä on jo kotona niin on aika vaikeaa varmasti alkaa uudelleen viemään liikkeeseen.. olisi kannattanut sanoa vaan kun näitte pyörän "remontin" jälkeen, että "ette oo tosissaan" ja katsoa myyjän reaktiot ;)
Jumatsuippa
Pyörä:
Gas Gas EC 300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
12.7.2010 21:10

ViestiKirjoittanut Jumatsuippa » 25.11.2010 21:04

Lukekaas uusimmasta MP-maailman lehdestä vertailu eri liikkeistä.

Pisteissä suuret erot, mutta silti tekstissä ei suuremmin haukuttu yhtäkään liikettä. Pikemminkin kerrottiin hyvät puolet joka liikkeestä.

Eniten ihmetytti Jyväskylän Kuvan pisteet ! Toinen sija 90 pisteellä. Mitä olen muiden kokemuksia kuunnellut kuvan palvelusta niin se ei ole hymyilyttänyt. Itselläni ei ole paljon asiaa ollu Kuvalle niin ei ole huonoja kokemuksiakaan. Eikä hyviä. :roll:
Dexter__35
Pyörä:
Kymco super 8 4T -08, Victory Hammer 1731 cc
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
22.2.2008 22:43
Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

ViestiKirjoittanut Dexter__35 » 29.4.2011 14:40

Mikkelissä on kokemuksia 4 eri liikkeestä:

Paras palvelu on mielestäni Mikkelin Koneessa ja Tarvikkeessa, jota käytän varaosien tilaamiseen ym. Tilaus lähtee aina joka viikon perjantaina ja tulee seur viikon keskiviikkoon mennessä lähes poikkeuksetta. Myyjätkin ovat mukavia ja kaikki perusosat kuten tulpat ja suuttimet löytyvät aina hyllystä. Positiivinen kuva jäänyt liikkeestä, vaikka aina eivät kaikkea 100% tiedäkkään(kukapa tietäisikään). Mukavia ihmisiä ovat, tulee välillä poikettua aiheestakin heidän kanssaan ja mopon huoltokin meni suht kivuttomasti, vaikka vain yksi, joskus kaksi huoltomiestä paikassa onkin. Tuli alakertarempastakin kahden viikon sisään.

Rantakoneessa olen nyt isompien pyörien kanssa käynyt teettämässä isommat huollot ym.(Muuten ei, mutta isän kaveri on osakkaana siellä) Palvelu on liikkeessä hyvää, mutta varaosapalvelu ja huolto kerää ison - merkin. Ikinä ei ole pyörä alle 3 viikkoon selvinnyt paikasta, jäävuoren huippuna viime kesänä rs oli toukokuusta heinäkuun loppuun huollossa(1000e remppa)...

Js-Motorsin asiakaspalvelu on hyvää, ja pyöriä saa koeajoon aika helposti, varaosapalvelu toimii myös hyvin. Huollossa en ole itse käynyt, mukka isä on kehunut paikan huoltoa aika paljon.

Sr-Koneen isoin miinus lähinnä se, että varaosia ei juurikaan ole, perus polttimot kyllä löytää ja huoltopalvelu ei ole mitään parasta(tosin tiloja heillä ei hirveästi olekkaan sille). Pyörien vaihtuvuudesta ilmeisesti myydä osaavat, ja hyviä tarjouksia tekevät käytetyistä peleistä.
Ajovaruste ostoksissa myyjät auttavat mielellään ja saa alennuksiakin jos osaa tingata.

Semmonen romaani tuli, yleisesti hyvää palvelua saa mikkelissä kaikkialla, mutta huollot kannattaa miettiä missä teettää! :)
Kiitos anteeks ja näkemiin!
Rllj
Pyörä:
Husse 610, R6R
Paikkakunta:
Kehä III
Liittynyt:
16.7.2009 17:20
Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

ViestiKirjoittanut Rllj » 11.5.2011 14:56

Täytyy sanoa, että kyllä *ituttaa noitten moottoripyöräliikkeiden toiminta. Erityisesti MP-Racing hyvinkäällä.

Tilasin noin 2viikko sitten kuristusosat pyörääni, vastauksena tuli, että osat ovat minulla noin 1,5vko päästä.

No koska halu oli suuri päästä ajamaan niin soitin 1,5vko päästä, että missä päin osat liikkuivat, koska eivät olleet tulleet vielä minulle. Nuori nainen vastasi puhelimeen ja kertoi että osat ovat heillä ja yrittää laittaa ne seuraavana päivänä tulemaan.
Soittelin sitten tänään aamupäivästä, että onhan osat lähtemässä tänää? (kokemuksesta aavistelin, että eivät kuitenkaan muista/ehi lähettää) No nyt puhelimeen vastasin mies, joka heti alussa totesi että osat eivät ole heillä. No mitä ihmettä? Eilen ne vielä oli. Tämän kerrottuani kaveri tarkistaa ja löytää kuin löytääkin osat. Ei tainnut paljoa kiinnostaa..

No kaveri sanoo et yrittää huomenna ne lähettää tänne päin, mut alkaa olla vedätyksen maku koko touhussa. Hyväksyn sen kuitenkin vielä. Koulun jälkeen kuitenkin päätän, että haluan ne osat tänään joten menen autolla niitä hakemaan. Soitan vielä varmistaakseni ja kertoakseni, että tulen ne hakemaan, mutta mitä helvettiä enää osaa ei kuulema löydy, eikä osata antaa aikaa, että milloin saavat sen, vaikka se piti olla jo mpracingillä.

Lievästi ilmaistuna vitutus oli suuri kun 2vko pyörä nököttäny pihassa ja ajokelit ollut mitä parhaimmat. MP-Racingillä en tule enään koskaan asioimaan, vaikka kyseessä ei ollutkaan suuri tai kallis ostos. Sen verran pisti kuitenkin ärsyttämään, että periaate syistä tilaan osat suoraan saksasta tai muusta paremmasta puljusta.
Kaverillakin vain negatiivisiä kokemuksia kyseisestä liikkeestä
------------------------------------------
Muutama hyväkin kokemus löytyy kuitenkin moottoripyöräliikkeistä.(ihme :eek: ). Suuret plussat MP-Control nimiselle liikkeelle Lintuvaarassa, Leppävaarassa. Palvelu ollut aina asiallista ja reilua, huoltojen hinnat myös pääkaupunkiseudun halvimpia. ;)

Toinen hyvä kokemus taas Espoon, Suomenojan Bike Worldista. Palvelu varuste puolella ollut aina mukavaa ja asiallista ja välillä todella hyviä tarjouksiakin(oman takin sain 150e ja suositus hinta 530e) Toki noi suositus hinnat nyt ovat mitä ovat, mutta kuitenkin. Kyseessä siis Dainese Kirishima R.
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 12.5.2011 22:35

ei kyllä hirveesti kokemuksia (vielä) näistä liikkeistä, mutta täälläpäin Snellman Motorsports (yammuliike), ihan ala-arvosta palvelua, mopon kun vie sinne huoltoon niin eivät edes jarrua ilmanneet, saatika että olis sylinterikanteen muistaneet tiivisteen laittaa, oli kyllä ihmettelemistä kun polkas silloisen dt:n käyntiin ja lähti ajamaan, lisäksi kun kaveri (tyttö) vei oman moponsa sinne korjattavaksi, niin tekivät jotain ihan outoja ratkaisuja puoleen ongelmista, ja puoleen vastasivat "ei me sille jakseta mitään tehdä.

nyt kun on yzäri alla niin taidan suosiolla viedä parinsadan metrin päähän Motorbikeen, vähän kokeneempaa ja vanhempaa porukkaa siellä palvelu TÄYSI 10! vaikka olisi minkälaista jolppia/ ikkunaostoksilla olijaa niin on palvelua, kärsivällisyyttä ja ammattitaitoa. yllämainittu kaverin dt:kin saatiin siellä kuntoon, eikä mennyt kuin pari hassua tuntia. sieltä kun osiakin tilaa niin aina tulee huomiseksi perille, vaikka sanoisivat että viikon päästä perillä :) että tälläistä porvoonseudulla
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
Cino
Pyörä:
Honda CBR 600 RR
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.7.2010 20:24
Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

ViestiKirjoittanut Cino » 12.5.2011 23:31

Omatkin kokemukset Motorbikesta ihan huippuluokkaa, snellmannissa tullu käytyä enemmän tosin isomman valikoiman suhteen, mutta on kans huonompaa palvelua ja pikkasen kalliimpi
Helkkari
Pyörä:
Derbi GPR Nude 2011
Paikkakunta:
Helsinki laru
Liittynyt:
10.2.2011 16:54
Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

ViestiKirjoittanut Helkkari » 6.6.2011 18:14

Osaakos kukaan sanoa millainen palvelu tässä puljussa on? Kokemuksia, mielipiteitä ja sellaista.
Jos tiedätte parempaa paikkaa hesa alueella niin sanokaa, mieluiten lähellä lauttasaarta kun kytkinvaijeri poikki ei viitis ajella hirveen pitkää matkaa.
http://www.bikeofhelsinki.fi/
Drained
Pyörä:
Kawasaki ZR-6R 636 '03
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
29.8.2008 22:50
Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

ViestiKirjoittanut Drained » 10.6.2011 0:27

Helkkari kirjoitti:Osaakos kukaan sanoa millainen palvelu tässä puljussa on? Kokemuksia, mielipiteitä ja sellaista.
Jos tiedätte parempaa paikkaa hesa alueella niin sanokaa, mieluiten lähellä lauttasaarta kun kytkinvaijeri poikki ei viitis ajella hirveen pitkää matkaa.
http://www.bikeofhelsinki.fi/

Jos vaan kytkinvaijeria halajat niin palvelun laadulla tuskin on hirveästi merkitystä, ainakaan jos tavara löytyy hyllystä. ;)
Helkkari
Pyörä:
Derbi GPR Nude 2011
Paikkakunta:
Helsinki laru
Liittynyt:
10.2.2011 16:54
Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

ViestiKirjoittanut Helkkari » 12.6.2011 18:35

Drained kirjoitti:
Helkkari kirjoitti:Osaakos kukaan sanoa millainen palvelu tässä puljussa on? Kokemuksia, mielipiteitä ja sellaista.
Jos tiedätte parempaa paikkaa hesa alueella niin sanokaa, mieluiten lähellä lauttasaarta kun kytkinvaijeri poikki ei viitis ajella hirveen pitkää matkaa.
http://www.bikeofhelsinki.fi/

Jos vaan kytkinvaijeria halajat niin palvelun laadulla tuskin on hirveästi merkitystä, ainakaan jos tavara löytyy hyllystä. ;)

On kyllä reipaasti muutakin vikaa kuin vaijeri. Eli olen viemässä sinne huoltoon.