Yamaha wr 450f

Magirus
Pyörä:
Tulossa..joskus..
Paikkakunta:
Sawo
Liittynyt:
31.5.2003 19:33
Re: Yamaha wr 450f

ViestiKirjoittanut Magirus » 18.1.2015 13:31

Morjesta,

on jo useempi vuosi mennyt siitä kun piikit jäi taakse ja harrastus vaihtui autoihin. Nyt kuitenkin on alkanut taas 2-pyöräiset kuumottamaan. Törmäsin -04 vuosimallin WR450äffään ja oisinkin kysynyt voiko tällaista kilvittää jälkikäteen? Soitin omistajalle ja kertoi että pyörä on ollut ainoastaan "offroad" käytössä, eli mitään papereitakaan ei ole omistushistoriasta. Jos tällaisen voisi vielä kilvittää, niin mitä kaikkea siihen tarvittaisiin ja onko kyseinen toimenpide edes kannattavaa (eli tuleeko kalliiksi)?.

Kiitoksia jos joku vaivautuu ja viitsii vastaamaan!
Kuvia myös Bikepicsissä. Meidän "tiimin" kotisivut..
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Yamaha wr 450f

ViestiKirjoittanut Stål » 18.1.2015 17:40

On mahdollista. En ny jaksa selittää kaikkea mutta lainaan itseäni toisesta topicista:
Joo nämä kilvitys hommat on TODELLA monimutkaisia suomessa. Mutta voin heittää tähän muutaman nyrkkisäännön.
1. Pyörästä täytyy löytyä tyyppihyväksyntä (valkokilpiin, rossit saa punakilpisiksi). Eli useimissa tapauksissa enskoista löytyy ja rosseista taas ei. Poikkeuksiakin löytyy.
2. Pyörän täytyy olla käyttöönotettu samalla päästönormi-aikakaudella kun se on tyyppihyväksytty. Eli noita on e1, e2 ja e3. Vanhan punakilpisen e1 luokan täyttävän pyörän saa kilpiin kunhan se on käyttöönotettu (=punakilvitetty) e1 kaudella. Jos taas joku on ylivuotisena ostanut pyörän ja punakilvittänyt, toisella e-kaudella niin pyörää ei saa kilpiin. E3 (voimassa olevan e-normin) pyörän saa taas kilpiin vaikka se ei olisikan punakilpinen. Silloin se vain verotetaan uutena pyöränä.
Nämä säännöt tosin kumotaan täysin jos pyörä on maahantuotu toisesta EU-maasta, jossa se on ollut rekisteröitynä. Esim noita 2008-2011 Yamaha WR450f pyöriä ei ole saanut suomessa rekisteröityä. Mutta kun niitä on tuotu ulkomailta, niin niitä löytyy myös suomen teiltä.


2004 wrf taitaa olla e2 pyörä, eli pitäisi olla punakilvitetty ennen 2009(?, jos haluaa valkokilpiin. Tullista voi kait runkonumeron perusteella kysellä. Sit tarviit koko omistushistorian, todistuksen tyyppihyväksynnästä (saa maahantuojalta). Verot ja katsastukset tulis maksamaan ton ikäselle pyörälle ehkä 500-800.
Husaberg FS 570
Arttu_T
Pyörä:
ex Yamaha WR 450F -04
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
14.6.2010 21:55
Re: Yamaha wr 450f

ViestiKirjoittanut Arttu_T » 31.7.2016 20:23

Onko kenelläkään tietoa minkä vuotisten ja mallien kytkinlohko sopii wr450 -04?
jonttuks
Pyörä:
VALKOKILPI YZ, EX Ch-racing, EX yamaha dt
Liittynyt:
4.7.2014 13:22
Re: Yamaha wr 450f

ViestiKirjoittanut jonttuks » 10.5.2017 16:57

Onko tietoa meneekö wr450 `08 runko suoraan yz450 `08:siin?
gona750
Liittynyt:
12.5.2013 15:07
Re: Yamaha wr 450f

ViestiKirjoittanut gona750 » 10.12.2017 18:30

Minkä pyörien smotot menee wr450 -04?
Onko takarattaan ja levyjen offsetti kuinka paljon eri ktm:n vanteissa?
Paljon näkyy ko. pyöriä myynnissä smotoilla.
hannukoo
Liittynyt:
13.8.2013 9:36
Re: Yamaha wr 450f

ViestiKirjoittanut hannukoo » 10.5.2018 21:14

Terve wr tietäjät! Ostin tuossa juuri 2015 yamaha wr450f pyörän, ja tilasin siihen 17” supermoto vanteet. Tietääkö kukaan noita rattaiden välitys suhteita? Millaiset ne pitäisi olla sm vanteiden kanssa..
itsellä ei mitään käryä viimeksi pelannu 2 pyörästen kanssa v2013 :lol:

Muokattu 12.5
Viimeksi muokannut hannukoo päivämäärä 12.5.2018 20:41, muokattu yhteensä 1 kerran
Arttu_T
Pyörä:
ex Yamaha WR 450F -04
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
14.6.2010 21:55
Re: Yamaha wr 450f

ViestiKirjoittanut Arttu_T » 10.5.2018 23:00

Itellä taitaa olla -04 14/47 mukavaa ajoa alle 90km/h vauhdissa matalilla kierroksilla. 17" smotot alla.