250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

Köyhä
Pyörä:
Skoda, Tm 125cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
18.3.2008 17:06
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Köyhä » 20.11.2011 4:43

Mitä näin yleensä ottaen 250 2t hörppää satasella?
VamP
Pyörä:
Cagiva V-Raptor 1000
Liittynyt:
2.11.2008 22:55
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut VamP » 20.11.2011 13:53

Smoto-kuume on pahemma kerra päässy yllättämää...
2t ja 4t välinen kamppailu olisi kääntymässä ensiksimainitun puolelle halvemman, helpomman huollettavuuden takia ja onhan se pieni eroavaisuus massasta aina plussaa. ;) Alun olin ajatellut 300 hankkimista (vrt 250) suuremman tehon/väännön takia, mutta tämän keskustelun luettuani en olekkaan asiasta enää niin varma... Tehoa yhtä paljon, vääntöä kuutioista hiukan lisää, mutta pienemmässä äreämpi piikki, näinkö se meni ? Eli onko varttilitrainen sitten hauskempi ajaa ?
Pyöriä selaillessani silmään pisti myös eräs WR 360, miten vertaisitte sitä 250-300 pyöriin ?
Don't ride faster than your angels can fly !
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 20.11.2011 16:44

Köyhä kirjoitti:Mitä näin yleensä ottaen 250 2t hörppää satasella?

Yleisin kysymys mitä näistä kysytään ja juttua ollu täälläkin vaikka kuinka monesti, sama vastaus: riippuu kaasukädestä ja käytöstä 6-12l.

VamP kirjoitti:Tehoa yhtä paljon, vääntöä kuutioista hiukan lisää, mutta pienemmässä äreämpi piikki, näinkö se meni ? Eli onko varttilitrainen sitten hauskempi ajaa ?
Pyöriä selaillessani silmään pisti myös eräs WR 360, miten vertaisitte sitä 250-300 pyöriin ?

Se riippuu susta onko se hauskempi ajaa. Jos tosiaan pyörässä hauskaa on epätasainen tehoalue niin mikäs siinä. Omasta mielestä 300 ehdottomasti kadulle, koska sekin tuntuu jo nelareihin verrattuna niin vinguttimelta isommissa vauhdeissa vikoilla vaihteilla kun vääntö ei enää riitäkään.
360 husse on sitte ihan eri laite, tuntuu melkeenpä nelarilta tehoalueensa puolesta. Ei mitään 250/300 tyylistä nokka nousee piikkiä vaan tasanen vääntö alhaalta ylös asti.
VamP
Pyörä:
Cagiva V-Raptor 1000
Liittynyt:
2.11.2008 22:55
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut VamP » 20.11.2011 23:21

_Jre_ kirjoitti:360 husse on sitte ihan eri laite, tuntuu melkeenpä nelarilta tehoalueensa puolesta. Ei mitään 250/300 tyylistä nokka nousee piikkiä vaan tasanen vääntö alhaalta ylös asti.


Haha, osaatko sanoa tuntuuko toi 360 enää vajaa tahtiselta, jos kerra vääntöä piisaa ? :lol:
Don't ride faster than your angels can fly !
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 20.11.2011 23:40

Kyllä sen huomaa siinä vaiheessa että on 2t kun ajaa tasakaasulla, meno on nykivää ja putkessa kilisee ;) Vaikka vääntöjen puolesta viekin pikkunelarit.
Timppavaan
Pyörä:
Derbi X-Race SM -07
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
30.3.2010 17:08
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Timppavaan » 23.11.2011 21:57

Vähä outo tää moottoripyörä puoli,, :D Mut kuitenkin mikä kotarissa siellä toisella puolella on nimeltään ku tää on ilmanputsarinkotelon kansi http://www.motokeidas.com/shop/product_ ... p?p=154515
Se mikä tehoissa hävitään, se taidoissa voitetaan
Jesccc
Pyörä:
GasGas 300ec
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
3.4.2010 15:40
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Jesccc » 24.11.2011 15:17

Timppavaan kirjoitti:Vähä outo tää moottoripyörä puoli,, :D Mut kuitenkin mikä kotarissa siellä toisella puolella on nimeltään ku tää on ilmanputsarinkotelon kansi http://www.motokeidas.com/shop/product_ ... p?p=154515


Ilmansuodatinkotelon kansi KTM ja
Ilmansuodatinkotelon kansi oikea KTM

Ilmanputsarin se irrotus on vasemmalla puolella jos muistan oikein kotareista. Eli toi toinen "Ilmansuodatinkotelon kansi KTM" on vasenpuoli ja oikea "Ilmansuodatinkotelon kansi oikea KTM" Korjatkaa, koska itselläni ei ole ktm:ää, nii en 100 varmasti muista.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 24.11.2011 16:14

Timppavaan kirjoitti:Vähä outo tää moottoripyörä puoli,, :D Mut kuitenkin mikä kotarissa siellä toisella puolella on nimeltään ku tää on ilmanputsarinkotelon kansi http://www.motokeidas.com/shop/product_ ... p?p=154515

Sepä se kun toi ei ole se "ilmanputsarikotelon kansi" mikä kuvassa on :D Keidas on laittanu kuvan väärältä puolelta. Kun puhutaan kannesta ni veikkaan että vasen tossa on oikeesti kyseessä koska oikeella puolella se läpyskä on osa putsarikoteloa eikä lähe irti.
Timppavaan
Pyörä:
Derbi X-Race SM -07
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
30.3.2010 17:08
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Timppavaan » 24.11.2011 20:48

No oisko jollain linkittää tuolta motokeitaalta tai jostain sitä "toista" puolta koska pitäs noi "välipalat" saada ;)
Se mikä tehoissa hävitään, se taidoissa voitetaan
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 24.11.2011 20:57

http://www.motokeidas.com/shop/product_ ... p?p=154514
Ei ois kovin vaikee ollu ite löytää :roll:
Paljon saat kyllä karsii muovii pois jos mopoon meinaat modata.
Timppavaan
Pyörä:
Derbi X-Race SM -07
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
30.3.2010 17:08
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Timppavaan » 24.11.2011 21:52

No ei se varmaa ois ollu mutta ku tolleen kirjotin hakuu ni ei löytyny :lol: Ja ok ;)
Se mikä tehoissa hävitään, se taidoissa voitetaan
Magneetto
Paikkakunta:
muumilaakso
Liittynyt:
14.10.2006 21:41
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Magneetto » 26.11.2011 14:17

Ei kellään olisi myydä vm.00 200cc exc:hen penkkiä, käynnistyspoljinta, kaasukahvaa ja valomaskia?
YV:tä tulemaan jos on! Kiitos
Mattuu-
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
4.1.2010 22:49
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Mattuu- » 1.12.2011 11:30

Nyt olisi kiikarissa 90 luvun alun KTM Gs 250, siis 2-tahti vehje. Samalta paikkakunnalta löytyisi, kone huollettuna. Pyörään on vaihdettu eri kone kun alkuperäinen. Kone on vissiinkin hieman uudemmasta crossimallista, kuten myös muu tekniikka. Tehon puolta siis löytyisi. Kulutus vissiinkin korkealla... 2 vanneparia löytyisi ja toisissa parissa on jääpiikit päällä. ja myös 2 takavannetta on kieroja...
Pientä öljyn tihkumistakin vissiin on, eikä se varmaan kauheasti haittaisi....

Paljonkohan vanteiden suoristus maksaisi?

Mitenköhän uudemman Ktm:n tankkia penkkiä ja katteita saisi istumaan? Ei varmaan kovin helpolla, mutta mahdollista?

http://www.nettimoto.com/ktm/gs/1142229

Mitäs mieltä olisitte hankinnasta, kannattaako vaiko ei? onhan noissa vanhoissa aina jotain vikaa, ei täydellistä edes löydy. ;)

Nyt uutta tietoa: Lähtisi jopa alle 1500 eurolla, kannattaako ostaa pois?

Laitoin nyt kysymyksen sitten tähänkin topicciin kun toisesta en vastauta saanut...
"Ääni tuo tyhmälle luulon voimasta"
EX:Aprilia RS Tuono, 2x Yamaha Wr 125x, 2x Kawasaki KDX 125, 3x Derbi 50cc
Mattuu-:n galleria!
edetyss
Pyörä:
Derbi DRD evo lim. ed. 70cc + Aprilia RS 154cc
Liittynyt:
23.11.2010 19:56
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut edetyss » 2.12.2011 2:09

http://www.nettimoto.com/gas-gas/ec/1230646 oiskos tämmösessä mitään järkeä? Pari tonnia ko laittais lisää niin sais 300 gassun vm. 2007 paria tonnia kalliimmalla ja sillä ajettu n. 100h? Toki tuosta linkin pyörästä sais pikku laitolla toimivan ja hienon peli

Korjatkaa jos väärässä :D
Ookko hullu?
- En, mie olen Rovaniemeltä!

***Ostakaa Derbi!***
Kiiiski
Pyörä:
bobber
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2007 22:53
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Kiiiski » 4.12.2011 5:15

itse ainakin sijoittaisin siihen tuoreempaan pyörään mikäli resurssit riittää, mitä lie tuosta linkittämästäsi pyörästä on rikki + mahd muut huollot vielä päälle