Mulla ooli 400EXC millä ajeltiin krossia, enskaa ja makkaranpaistoajelut sekä mökkisiirtymät. Alusta säätöihin, renkaat tasapainoon ja välitykset kohdalleen niin hyvin sillä vetää katuajoa, vielä paremmin sen jälkeen kun laitettiin iso tankki ja rallikate.
Kisaenskojen suurin miinus on moottorirempat 200-500h välein joka kustantaa sen 1000-3000€ sekä lyhyet öljynvaihtovälit, katukäytössä n.20h joka tarkoittaa öljyt vaihtoon tonnin välein. Paitsi jos on 2008-2011 pyörä missä moottorissa ja vaihteistossa on erilliset öljyt, niissä moottoriöljyt on pakko vaihtaa vähintään 10h välein, mielummin useammin.
Jos taas järkipyörää miettii niin vastaus on KTM 690 SMC tai Enduro, myös BMW 650 Xmoto on kova peli vaikka on vähän villin näköinen, unohtamatta Husse 610/630. Ja tässä järjestyksessä hauskasta tylsimpään.