ktm 450, 525

Micco450
Pyörä:
KTM EXC 450R ´04`
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.1.2011 21:30
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Micco450 » 12.3.2018 20:06

Mistä johtuu tuo et katusupermotossa on pidemmät huoltovälit kuin kilpapyörissä? Ennenkin asiaa miettiny ja nyt tuli taas juttu mieleen kun tää tuli vastaan. Öljytilavuus, moottorin rakenne vai mikä se juttu on.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Husky510 » 13.3.2018 22:03

Öljy tilavuus, viritysaste, moottorin fyysinen koko jne...
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Saanana
Liittynyt:
25.7.2015 12:10
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Saanana » 16.3.2018 17:18

Kuinka paljon lämpötila vaikuttaa venojen säätöön? Pyörä on seissyt tallissa talven yli ja nyt mitatessa tallin lämpötila oli 0 ja imupuolen välykset aika tarkalleen 0.10mm pakopuolella tiukka 0.15

Eikö juurikin näin kylmällä kelillä välysten tulisi olla suuremmat kun lämpimänä välys pienenee?
Micco450
Pyörä:
KTM EXC 450R ´04`
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.1.2011 21:30
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Micco450 » 17.3.2018 19:16

Voiko näissä käyttää huoletta pienkonebensaa? Sen takia meinasin et aina kun pyörä jää seisomaan pitkäksi aikaa, niin ajaisi lopuksi pienkonebensalla niin ei tarvii kaasaria elvytellä sit taas kun ottaa pyörän käyttöön, ainakin väittävät et penkonebensa säilyisi paremmin kuin perusbensa.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Husky510 » 17.3.2018 22:59

Voi, itse käytin toisessa pyörässä...Mut maks 50/50 sekoitus, koska siinä pienkonebensanssa on myös vahvempia aromeja jotka ei tee pitkässä käytössä hyvää tietyille tiivisteille ja muovi osille. Mutta jos vaan seisottamisen aikana, sama menee perus bensan säilytys aineen kanssa, ainoa että sitä laitetaan vain se tarvittava määrä.
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Micco450
Pyörä:
KTM EXC 450R ´04`
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.1.2011 21:30
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Micco450 » 18.3.2018 17:37

Eli tuota säilytysainetta sisältävää bensaa voi huoletta ajaa koneen läpi vaikka litra tolkulla?
Tänään purin/putsasin kaasarin kun tyhjäkäynti oli kadonnut seisonnan aikana. Tankissa ja kaasarissa oli melkein 3 vuotta vanhat litkut sisällä. Melkoista liisteriä oli mm. suuttimissa.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Husky510 » 18.3.2018 21:19

Siis jos laitat sitä bensan säilöntäainetta, niin ohjeiden mukaan. Mulla on tuota briggs&stratton bensan säilöntäainetta, siinä ohje 10ml-10l
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Micco450
Pyörä:
KTM EXC 450R ´04`
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.1.2011 21:30
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Micco450 » 18.3.2018 22:35

Juu, ohjeiden mukaan ilman muuta. Sitä vaan meinasin et jos sekoittaa vaikka 10l kanisterillisen säilöntäaineellista, niin sitä voi ajaa vaikka tankillisen, eikä pelkästään seisontaan laittaessa tyyliin puolta litraa. Ja jos kanisterissa on tavaraa vielä kun aloittaa uuden ajokauden niin voi sit ajaa loput silloin pois, ellei ole leikkurissa ym. laitteissa tullut poltettua pois.
Saanana
Liittynyt:
25.7.2015 12:10
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Saanana » 19.3.2018 19:15

Rupesin säätään venttiileitä 530 pyörässä ja huomasin että keinuvipuja paikoillaanpitäviä akseleita ei saa irti koska ruuvit osuvat runkoon, sellaiseen tankinohjuritappiin. Onko porukka ruukannut sahata nämä tapit rungosta irti vai ottanut koneen irti? Hankalaksi tehty venojen säätö tuossa pyörässä.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Husky510 » 19.3.2018 21:48

Micco450 kirjoitti:Juu, ohjeiden mukaan ilman muuta. Sitä vaan meinasin et jos sekoittaa vaikka 10l kanisterillisen säilöntäaineellista, niin sitä voi ajaa vaikka tankillisen, eikä pelkästään seisontaan laittaessa tyyliin puolta litraa. Ja jos kanisterissa on tavaraa vielä kun aloittaa uuden ajokauden niin voi sit ajaa loput silloin pois, ellei ole leikkurissa ym. laitteissa tullut poltettua pois.

Kyllä, itse asiassa se tekee käyttää välillä sitä, eli antaa mennä vaan
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Micco450
Pyörä:
KTM EXC 450R ´04`
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.1.2011 21:30
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Micco450 » 20.3.2018 19:28

Ok, kiitos varmistuksesta.
Hulikusti
Liittynyt:
7.9.2016 15:31
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Hulikusti » 24.6.2018 16:46

Kohta olisi A2 taskussa ja pitäisi hankkia sitten siihen kaveriksi vielä pyörä. Olen miettinyt näitä ktm pyöriä, varsinkin 530 exc-r mallia. Minkälainen se pyörä on katuajossa? Muutenkin pitemmillä matkoilla ja isoilla teillä ajaminen, onko se tuskallista? Kaikki muut vinkit ja kokemukset otetaan vastaan, en nimittäin tiedä näistä supermotoista yhtään mitään. Itse olen enemmän kyykkypyörien ystävä, mutta ei oikein saa omaa makuun sopivaa pyörää vielä A2:lla mm. Yamahan R6, Kawasakin 636 jne. :lol:
Soppanestori
Pyörä:
Husaberg FS 650e, EX Aprilia Tuono 125, EX masai 50
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.10.2007 16:58
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Soppanestori » 24.6.2018 22:18

Hulikusti kirjoitti:Kohta olisi A2 taskussa ja pitäisi hankkia sitten siihen kaveriksi vielä pyörä. Olen miettinyt näitä ktm pyöriä, varsinkin 530 exc-r mallia. Minkälainen se pyörä on katuajossa? Muutenkin pitemmillä matkoilla ja isoilla teillä ajaminen, onko se tuskallista? Kaikki muut vinkit ja kokemukset otetaan vastaan, en nimittäin tiedä näistä supermotoista yhtään mitään. Itse olen enemmän kyykkypyörien ystävä, mutta ei oikein saa omaa makuun sopivaa pyörää vielä A2:lla mm. Yamahan R6, Kawasakin 636 jne. :lol:


Riippuu aika pitkälti mihin on tottunut. Kyllähän se tuuli tulee syliin ja korvatulpat on hyvä olla muutenkin päässä jos haluaa pidempiä matkoja ajaa. Välitykset vaikuttaa tietenkin paljon, että miten mukava on ajella pidempiä matkoja.

Umpikypärä kannattaa hommata jos ei jo ole. Hyvällä asenteella ajelee vaikka minne, kunhan perse tottuu siihen lankkuun. Alusta on hieman löysä kadulle vakiona ja 320mm etulevy on aika pakko ostos. Jos on paljon ajotunteja niin tehdyt konerempat pitää olla selvillä.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Murska » 25.6.2018 6:38

Mulla ooli 400EXC millä ajeltiin krossia, enskaa ja makkaranpaistoajelut sekä mökkisiirtymät. Alusta säätöihin, renkaat tasapainoon ja välitykset kohdalleen niin hyvin sillä vetää katuajoa, vielä paremmin sen jälkeen kun laitettiin iso tankki ja rallikate.

Kisaenskojen suurin miinus on moottorirempat 200-500h välein joka kustantaa sen 1000-3000€ sekä lyhyet öljynvaihtovälit, katukäytössä n.20h joka tarkoittaa öljyt vaihtoon tonnin välein. Paitsi jos on 2008-2011 pyörä missä moottorissa ja vaihteistossa on erilliset öljyt, niissä moottoriöljyt on pakko vaihtaa vähintään 10h välein, mielummin useammin.

Jos taas järkipyörää miettii niin vastaus on KTM 690 SMC tai Enduro, myös BMW 650 Xmoto on kova peli vaikka on vähän villin näköinen, unohtamatta Husse 610/630. Ja tässä järjestyksessä hauskasta tylsimpään.
kaalikääryle
Liittynyt:
9.6.2013 15:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kaalikääryle » 21.12.2018 16:41

Sopiiko 2008 mallin etujarrusatula 2007 malliin? Häh täh tänks.