250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

Köyhä
Pyörä:
Skoda, Tm 125cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
18.3.2008 17:06
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Köyhä » 10.1.2012 21:05

Minkälainen on 200cc 2t gas gas verrattuna kakspuokkiin tai piikkiin?
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut laazeri » 13.1.2012 2:31

Mahtaakohan kellään olla kokemuksia -07 vuoden 300 gas gassista? Tarkoitus olisi tuossa maaliskuussa käyä hakemassa valkokilpinen perus katuajoon ja silloin tällöin tulee kevytta enskaa myös ajettua. Myyjän mukaan olisi noin 107H ajettu eikä edellisistä huolloista oikein ole tietoa, pyörä on siis liikkeessä myynnissä. Mukaan saisi kuitenkin uuden mäntäsarjan.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 13.1.2012 21:24

Suoraa kokemusta ei oo mutta hyvä mopo se on. Ei siihen 100h sisään mitään ihmeitä vielä pitäisikään olla tehtynä paitsi öljyt tietty ja muuta pientä. Uus mäntä vaikka kympin jälkeen sisään ja kovaa ajoo.
Jesccc
Pyörä:
GasGas 300ec
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
3.4.2010 15:40
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Jesccc » 17.1.2012 1:17

laazeri kirjoitti:Mahtaakohan kellään olla kokemuksia -07 vuoden 300 gas gassista? Tarkoitus olisi tuossa maaliskuussa käyä hakemassa valkokilpinen perus katuajoon ja silloin tällöin tulee kevytta enskaa myös ajettua. Myyjän mukaan olisi noin 107H ajettu eikä edellisistä huolloista oikein ole tietoa, pyörä on siis liikkeessä myynnissä. Mukaan saisi kuitenkin uuden mäntäsarjan.


Ei muuta kun suosittelen kesän+talven näppäilyille : )) Itellä on ½ kesä aktiivista ajoa ja jääradat ajettu sitäennen männällä eikä oo kun vähän tummunu päältä, että ei tohon 107h mahdu kun öljyn+putsarin+tulpanvaihtoo oikeestaa. Kysy uskaltaavatko antaa takuuta pyörälle, kerran liikkeestä ostat.
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut laazeri » 17.1.2012 10:17

Jees, niillä tuntuukin liikkeessä olevan hätä saaha jo husse sinne parhaimpaan myynti-aikaan joten sitä lähdetäänkin jo perjantaina soutelemaan rovaniemen suuntaan. Toivottavasti palataan hyväkuntoisen kaasun kanssa myös pois sieltä. No onpahan parisen kuukautta aikaa laitella ulkonäöllisesti hieman uuteen uskoon ennen kuin kortin saapi.

Taidanpa kysästä tässä samalla että kun 28 maaliskuuta tulee ikä täyteen niin enkös minä voi sinä päivänä käydä poliisiasemalla maksamassa sen tietyn summan että saan väliaikaisen ajoluvan tjsp? Autokortin suorittaminen kun viivästyy pyörän oston takia.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 17.1.2012 12:34

Kyllä voit heti käydä uuden kortin tilaamassa.
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut laazeri » 21.1.2012 15:25

Aivan liian pitkän ajomatkan jälkeen gassu saatiin pihaan. :) Hyväkuntoinen on, jarrut, vilkut ja tälläset pelaa, jousitus hyvässä kunnossa ja nätisti lähti käymään kunhan pomppi ensin polkimen päällä vähän aikaan. :lol: Aika tuskallista se käynnistäminen oli kun näin pieni ihminen sattuu olemaan. :) Ulkonäöstä huomasi että on sillä enskaa ajettu aikasemmin kun katteet oli naarmuilla lähes joka puolelta, putkessa oli pari pientä lommoo ja jalkatappi oli vääntyny sisäänpäin hieman.

Ei nuitten takia viittinyt jättää pyörää sinnekkään koska tekniikaltaan vaikutti olevan hyvässä kunnossa vaikkei kummosta ajolenkkiä päässyt heittämäänkään. Nyt vaan sellaista kyselisin että mitäs öljyä tuon lootaan uskaltaa laittaa.
Jesccc
Pyörä:
GasGas 300ec
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
3.4.2010 15:40
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Jesccc » 23.1.2012 1:17

laazeri kirjoitti:Aika tuskallista se käynnistäminen oli kun näin pieni ihminen sattuu olemaan. :)


Kyllä se aluks on vähän hankalaa ja saattaa jalkalivetä jonkaseurauksena on pohkeet mustelmilla, enemmän on kuitenkin tekniikka kun voimalaji. Ite saan 1-2 polkasulla käyntiin ja kavereilla menee aikaa ja jalat rikki kun ei oo tekniikkaa : )
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 23.1.2012 16:38

laazeri kirjoitti:Aivan liian pitkän ajomatkan jälkeen gassu saatiin pihaan. :) Hyväkuntoinen on, jarrut, vilkut ja tälläset pelaa, jousitus hyvässä kunnossa ja nätisti lähti käymään kunhan pomppi ensin polkimen päällä vähän aikaan. :lol: Aika tuskallista se käynnistäminen oli kun näin pieni ihminen sattuu olemaan. :) Ulkonäöstä huomasi että on sillä enskaa ajettu aikasemmin kun katteet oli naarmuilla lähes joka puolelta, putkessa oli pari pientä lommoo ja jalkatappi oli vääntyny sisäänpäin hieman.

Ei nuitten takia viittinyt jättää pyörää sinnekkään koska tekniikaltaan vaikutti olevan hyvässä kunnossa vaikkei kummosta ajolenkkiä päässyt heittämäänkään. Nyt vaan sellaista kyselisin että mitäs öljyä tuon lootaan uskaltaa laittaa.

Kyllä mä kattosin että on plussaa jos on enskaa ajettu ja sen mukaan huollettu. Yleensä katumopona pidettyyn saa vaihtaa kaiken uuteen alustan puolelta kun on tuijotettu pelkkiä mäntiä tms.
Laatikkoon vaikka jotain 10w30 nyt näin talvisin, ellei kesäsinki. Kotarissa ainakin toimii 15w50 kesäsin.
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut laazeri » 23.1.2012 21:57

Tottakai plussana otetaan kun jonkunsortin kuittikasa löyty tuolta osien seasta, suurimpina omaan silmään takaiskarin ja keulan huolto 20h sitten. Täytynee sitten ennen ajokautta heittää 10w30 litkut sisään ja kahtoo mitenkä se toimii.
Magneetto
Paikkakunta:
muumilaakso
Liittynyt:
14.10.2006 21:41
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Magneetto » 8.2.2012 14:13

Miten saisin 250cc exc.hen viritettyä kahvalämppärit? Näin pakkasilla olisi enemmän kuin tarpeelliset.
Mutta kahvalämppärit tarvitsevat käsittääkseni akun, eikä ktm.ssä akkua ole.
Löytyykö asennusohjeita? Mielellään yksityiskohtaisia, ettei tarvitse moneen kertaan koittaa asennella :)
Vai saako tuohon edes mitenkään..
^Jukki^
Paikkakunta:
savonlinna
Liittynyt:
1.2.2007 21:29
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut ^Jukki^ » 9.2.2012 10:20

Onko kellään kokemusta fmf putkesta 300 exc.ssä? Onko miten radikaali ero vakioon, tuoko vääntöö vai ylätehoo? Minkä värisiä jousia ootte käyttäny pakoaukonsäätimessä? Entä millaisia kaasarin säätöjä?

Tuli ostettuu 300 exc -11 ja huomasin että enska välityksillä aika epämukava ajaa kadulla 40-50km/h vauhtiin ei oikein sopivaa vaihdetta meinaa löytyy, ja 6 ajettaessa röpöttää ja meno on erittäin tökkivää. Antoivat Motopalvelussa talvisäätö ohjeina 172. 42. 5. 1,5. Noilla säädöillä tuntuu kyllä käyvän turhan rikkaalla, vaihdoinkin neulan paikan 4... Millaisia säätöjä teilla on??
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 9.2.2012 15:30

kotareissa on vakio putki jo fmf.. mutta tarkoitit siis muita malleja..itsellä ei ole muista putkista tietoa kuin vakio putkesta.. ajattelin itse ostaa tuon pro circuitin putken keväällä ja kokeilla.. tai sitte gnarly putken..
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
Jesccc
Pyörä:
GasGas 300ec
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
3.4.2010 15:40
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Jesccc » 10.2.2012 18:39

^Jukki^ kirjoitti:Onko kellään kokemusta fmf putkesta 300 exc.ssä? Onko miten radikaali ero vakioon, tuoko vääntöö vai ylätehoo? Minkä värisiä jousia ootte käyttäny pakoaukonsäätimessä? Entä millaisia kaasarin säätöjä?

Tuli ostettuu 300 exc -11 ja huomasin että enska välityksillä aika epämukava ajaa kadulla 40-50km/h vauhtiin ei oikein sopivaa vaihdetta meinaa löytyy, ja 6 ajettaessa röpöttää ja meno on erittäin tökkivää. Antoivat Motopalvelussa talvisäätö ohjeina 172. 42. 5. 1,5. Noilla säädöillä tuntuu kyllä käyvän turhan rikkaalla, vaihdoinkin neulan paikan 4... Millaisia säätöjä teilla on??


Suosittelen pidentämään välejä reilusti enskaväleistä. Mitä vanha omistaja nyt sano säädöistä niin neulaa vaa 2 ylemmäs talvella kesäsäätöihin verrattuna.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 20.2.2012 19:08

^Jukki^ kirjoitti:6 ajettaessa röpöttää ja meno on erittäin tökkivää. Antoivat Motopalvelussa talvisäätö ohjeina 172. 42. 5. 1,5. Noilla säädöillä tuntuu kyllä käyvän turhan rikkaalla, vaihdoinkin neulan paikan 4... Millaisia säätöjä teilla on??


172, 40, ja ilmaruuvi millon missäkin päin, yleensä melkeen kiinni, neulan asento selviää myös kokeilemalla. Näillä säädöillä tämä mutterikasa on kuulemma joskus toiminut, tosin mä en oo sitä vielä kertaakaan saanu edes lupaamaan yli -5 pakkasilla, ja sekös nyt mp messujen jälkeen tuttaa :paha:
Mutta jos röpää keskeltä niin neulaa vaan kokeilet laskea.