250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut eQ123 » 16.6.2012 22:11

Alkanu tälläne himottamaan noitten iso smoto nelkkujen tilalle :D eli peruskysymykset:
Paljon vie bensaa kylä-ajossa/matka-ajossa?
Milloin männän vaihtoa? Sitten isoa remppaa?
Tuleeko tällänen halvemmaks ku isompi 4t?
Kummalla mukavampi ajaa, 300 vs esim. 530?
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Dokku7
Liittynyt:
27.8.2011 17:13
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Dokku7 » 16.6.2012 23:32

Vie kai aika sama verra ku nelkku jos ajo on molemmil samalaista, mäntä 100+h ja remppa 300+h. ja tulee halvemmaksi koska täytyy remontoida yhtä usein ellei jopa harvemmin kun 4t mutta rempan osat 2 kertaa halvemmat.
Andee
Pyörä:
HVA SMS 125 Hermunen
Liittynyt:
31.8.2010 19:30
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Andee » 17.6.2012 0:22

mikkets kirjoitti:Mitä öljyä ootte käyttäny vaihteistoöljynä? Suositeltua 15w50 motorexiä/castrolia vai esimerkiksi mtx 10w40?

mtx ja motul 15w50 ollut käytössä ja toiminut kivasti
TimoZeus
Pyörä:
1190
Paikkakunta:
Lahti > Nastola > Ruuhijärvi
Liittynyt:
19.5.2006 16:23
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut TimoZeus » 17.6.2012 10:03

240turbo kirjoitti:Alkanu tälläne himottamaan noitten iso smoto nelkkujen tilalle :D eli peruskysymykset:
Paljon vie bensaa kylä-ajossa/matka-ajossa?
Milloin männän vaihtoa? Sitten isoa remppaa?
Tuleeko tällänen halvemmaks ku isompi 4t?
Kummalla mukavampi ajaa, 300 vs esim. 530?


Itse arvioisin, että 2t vie noin tuplasti bensaa kuin 4t. Itse en ole yhdelläkään nelarilla ajanut niin paljoa, että olisi tarvinnut noita remppoja miettimään niin tuohon en osaa vastata. Kadulla nelari on paljon mukavampi ja käytännöllisempi, mutta metsään taas tuommoinen 530 on todella raskas ajettava. Kadulle 530 ja metsään 300.
Squbbe
Pyörä:
Tunturi Sport '73 & RD 125 '81
Paikkakunta:
Muhos
Liittynyt:
4.10.2009 10:31
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Squbbe » 18.6.2012 2:36

Morjens,
Onkos EXC 300 vm. 2007 sitä samaa kampiakselivikaa mitä esimerkiksi piikkisissä vm.2007? Ja tässä vaiheessa tuskin enää saa tuon ikäsestä kampuraa takuuseen jos ei vielä ole vaihdettu? Yksi potentiaalinen peli kiikarissa... 8)
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 18.6.2012 12:09

Ei ole mitään vikaa kampurassa, meikäläisellä vaihdettu ihan sen takia että huoltoliike hajotti alkuperäisen.. Niistäkin katkeamisista piikeissä suurin osa itse aiheutettuja kun laitetaan magneeton mutteri kiinni pulttipyssyllä eikä tietoakaan oikeista momenteista.
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut laazeri » 18.6.2012 14:43

Ei tuo oma kolmesatanen oo kadulla vieny yleensä sitä 7-9l satasella. Tiijä sitten miten pienillä vaihteilla porukka ajaa kun jotkut väittää että yli 10l satasella kuluttaisi. Omasta mielestä erittäin lepposa peli kadullakin ajaa, ei tartte olla koko ajan polkemassa pienempää vaihdetta pesään jos joku nyppylä tulee vastaan toisinkun piikkisellä.
Jymä
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 21:58
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Jymä » 18.6.2012 21:46

Oon tarkkaillu kotarin kulutusta kadulla 1500km ajan ja tälleen oon saanu sen syömään bensaa:

Kuva

Tuo notkahdus on 36 kaasarin vaihto 38 kaasariin ja pakoputken vaihtuminen vakiosta Domaan. :D Ja molemmat kaasarit oli suht hyvissä säädöissä. Tarkoitus olisi vielä muuttaa palotilaa ja saa nähdä miten se vaikuttaa. Oon ainakin ollu tosi tyytyväinen nykyseen kulutukseen. :)
'-'
Pyörä:
KTM 250 exc
Liittynyt:
4.9.2008 16:11
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut '-' » 19.6.2012 1:00

Omakin 250 vie yllättävän vähän noin 8-9L /100km mehtä/katuajossa.
Ei se nyt kaverin 530exc verrattuna vie kuin pari litraa enemmän, jos sitäkään tuppi nuri ajellessa ;)
TimoZeus
Pyörä:
1190
Paikkakunta:
Lahti > Nastola > Ruuhijärvi
Liittynyt:
19.5.2006 16:23
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut TimoZeus » 19.6.2012 17:48

Täälläpäin yksi 300 exc vei ainakin 15 litraa satasella, kaasukäsikin oli kyllä raskas. :D

Näillä nelaireilla kulutus on ollut itselläni keskimäärin noin 5l satasella, ruiskut vievät pienellä kaasulla mentäessä tosi vähän, mitä enemmän annetaan kaasua niin ero kaasariin tasoittuu.
Omnic
Pyörä:
ZX-10R
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
3.3.2004 22:47
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Omnic » 20.6.2012 0:02

Ei kai kukaan valitse oikeesti 2t ja 4t välilllä, vain kulutuksen takia?
Ymmärrän autovalintakriteerinä pienemmän kulutuksen, mutta tälläisessä pyörässä,
johon uppoo pelkästään huoltoihin vuodessa mukava summa rahaa.
Mun mielipide on se, että siinä vaiheessa on kyllä ihan väärä pyörä.
Ite päädyin nelariin väännön ja hajuttomuuden takia. En halunnut enää olla sellainen 2-tahti paskalta haiseva moporotta.
Arki sulle liian vaativaa,soitat talkkarin lamppua vaihtamaan,
sun isäs sun autos takaa, pyyhkijän sulat viet huollossa vaihtaa.
'-'
Pyörä:
KTM 250 exc
Liittynyt:
4.9.2008 16:11
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut '-' » 20.6.2012 0:25

Jep totta ei näitä pyöriä valita huoltovälien ja kulutuksen takia :lol:
Itse päädyin 2-tahtiin halvemmuuden, ehkä pidemmät huoltovälit jopa ja muutenkin 2-tahin 'repiminen' ja 2-tahin tuoksu+äänet lähempänä sydäntä ;)
pennywise]
Pyörä:
Husqvarna 450cc & husqvarna 300cc (molemmat myynnissä)
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
14.5.2007 13:11
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut pennywise] » 20.6.2012 12:10

Omnic kirjoitti:Ei kai kukaan valitse oikeesti 2t ja 4t välilllä, vain kulutuksen takia?
Ymmärrän autovalintakriteerinä pienemmän kulutuksen, mutta tälläisessä pyörässä,
johon uppoo pelkästään huoltoihin vuodessa mukava summa rahaa.
Mun mielipide on se, että siinä vaiheessa on kyllä ihan väärä pyörä.
Ite päädyin nelariin väännön ja hajuttomuuden takia. En halunnut enää olla sellainen 2-tahti paskalta haiseva moporotta.


Viisautta!! (Y)
teppoo
Pyörä:
KTM exc 250
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.5.2004 21:30
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut teppoo » 21.6.2012 12:51

Meneekö kyseiseen kotariin taakse 150/70 rengas? Voi myös antaa suosituksia kompromissirenkaille. Tällä hetkellä ajettua tulee pääosin kadulla, mutta jos muualle eksyy pitäisi edes siedettävää pitoa löytyä.

Toinen kysymys on, että minkä kokoiset akselit tossa on.
FuntCase
Pyörä:
300 '09
Liittynyt:
3.5.2012 14:41
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut FuntCase » 23.6.2012 17:13

Kertokaapa kokeneet vaikuttaako tehorööri mitenkään muuten kuin ääniin? Lisäheppoja en hamuile, vaan että jos putkea vaihtamalla saisi erilaisen tehoalueen. Domaa näyttäisi olevan internet pullollaan ainakin, kokemuksia eriputkista siis kaipaisin.