250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

FuntCase
Pyörä:
300 '09
Liittynyt:
3.5.2012 14:41
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut FuntCase » 1.7.2012 15:38

Mitäpä koneelle nyt kävisi? :D Jos oikein kuumottaa niin voi pysähtyä hetkeksi, yrität vaan ajaa vaihtelevaa ajoa ettei mene kokomatka tasakaasulla tai vaihtoehtoisesti kaasu pohjassa, suoralla tiellä tuo voi olla kyllä hieman hankalaa jos on paljonkin porukkaa liikenteessä.
'-'
Pyörä:
KTM 250 exc
Liittynyt:
4.9.2008 16:11
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut '-' » 1.7.2012 17:59

Ei tuossa mitään ongelmaa ole, varsinkin jos ottaa piikin yli tuon 80km/h.
Aja vaihtelevalla kaasulla yms..
pennywise]
Pyörä:
Husqvarna 450cc & husqvarna 300cc (molemmat myynnissä)
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
14.5.2007 13:11
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut pennywise] » 1.7.2012 20:23

'-' kirjoitti:Ei tuossa mitään ongelmaa ole, varsinkin jos ottaa piikin yli tuon 80km/h.
Aja vaihtelevalla kaasulla yms..


vasta puoli tankillista ajanu ni taidan jättää ton ison kaasun ja piikin välii :D ajelen sillä "röpötyksellä ja annan vaan välikaasua tarpeeks ni luulis menivä iha ok ?
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 2.7.2012 10:59

Yleisin ongelma näissä on että sisäänajot mummoillaan, männänrenkaat ei tiivisty kunnolla ja tuloksena ohivuotoa. Ei tollanen laite tarvitse kuin hetken kevyttä käyttöä ja sen jälkeen ajetaan normaalisti. ;)
Toki jos normaali = kaasu aina pohjassa niin suosittelen kuitenkin välttämään.
pennywise]
Pyörä:
Husqvarna 450cc & husqvarna 300cc (molemmat myynnissä)
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
14.5.2007 13:11
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut pennywise] » 2.7.2012 11:25

_Jre_ kirjoitti:Yleisin ongelma näissä on että sisäänajot mummoillaan, männänrenkaat ei tiivisty kunnolla ja tuloksena ohivuotoa. Ei tollanen laite tarvitse kuin hetken kevyttä käyttöä ja sen jälkeen ajetaan normaalisti. ;)
Toki jos normaali = kaasu aina pohjassa niin suosittelen kuitenkin välttämään.


Paras tasakaasu on siis täyskaasu...
FuntCase
Pyörä:
300 '09
Liittynyt:
3.5.2012 14:41
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut FuntCase » 3.7.2012 16:56

Pitää varmaan alkaa harkita motovanteita ihan tosissaan vaikka luulin pärjääväni ilman niitä, ei tästä kadulla räppäilystä tule yhtään mitään kun täristää niin perkeleesti ja muutenkin hieman liukkaan oloiset asfaltilla, ihme sinänsä. Elikkäs, mistä porukka on hommannut tyttövanteita? entä mahdolliset hintaerot?
TimoZeus
Pyörä:
1190
Paikkakunta:
Lahti > Nastola > Ruuhijärvi
Liittynyt:
19.5.2006 16:23
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut TimoZeus » 3.7.2012 19:17

Kysymykseen sen kummemmin vastaamatta, kotarin omat smotot ovat hintansa arvoisia, vaikka hieman enemmän maksavatkin kuin halvimmat, tietenkin jos tarvitsee olla värillisiä niin sitten on mietittävä jotain aivan muuta. :)
FuntCase
Pyörä:
300 '09
Liittynyt:
3.5.2012 14:41
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut FuntCase » 3.7.2012 20:10

Itseasiassa olin ajatellut "perus" mustia vanteita, käväsin tuolla galleriassa ja tulin siihen tulokseen että tismalleen samanlaiset kuin sinun pyörässä nyt :D Onko nuo siis kotarin omat? Entä se hinta... Hieman jännittää kuulla tämän lystin kustannus, voi olla että menee hetki kun saan alle.
Tepa-
Pyörä:
kawasaki zx-6r Fighter, kawasaki kx 250f
Paikkakunta:
epsoo
Liittynyt:
15.9.2008 17:15
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Tepa- » 5.7.2012 12:03

http://www.nettimoto.com/ktm/250/1332263

Onko tuo jo iha loppuuajettu vehje ja onko tuosta järkee maksaa tuota summaa. kiitos etukätee :)
pennywise]
Pyörä:
Husqvarna 450cc & husqvarna 300cc (molemmat myynnissä)
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
14.5.2007 13:11
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut pennywise] » 5.7.2012 13:37

Tepa- kirjoitti:http://www.nettimoto.com/ktm/250/1332263

Onko tuo jo iha loppuuajettu vehje ja onko tuosta järkee maksaa tuota summaa. kiitos etukätee :)


Helv*etin kallis se ainaki on ( siis omasta mielestä en maksais ikinä) vähä yli 4000e saa enskoilla olevan monta vuotta uudemmanki pyörä...

PS. Anteeks jos pilasin jonku myynti mahdollisuuden, kerroin vaan mielipiteeni enkä halua mitn rutinaa että millä tavalla se nytmuka ois kallis (omistajan puolesta siis )
Osmo87
Liittynyt:
7.7.2010 18:13
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Osmo87 » 5.7.2012 20:35

Pistetääs tännekkin niin ehkä joku joskus vastaakin, ja jopa saattas ihan aitoa tietotaitoakin löytyy. ;)

Elikkä kysehän on tuollaisesta prätkästä: 250cc -95 Husky WR, ja 5h ajettu mäntä leipasi kiinni.

Männässä "hautavajoama" ja pakopuolelle pakoaukkojen väliseinän kohdalle tuli männänrenkaiden väliin mojova reikä!

Ilmeisesti kävi laihalla ja siihen nyt sitten pitäisi parannuskeino keksiä.
Ja tässä lähinnä dilemmana se että, pyörällä pitäisi pystyä ajamaan n.25km asfaltti osuuskin että pääsee montuille, ilman että taas käy kusisesti!

Kaasarina 38 Mikunin TMX, pääsuutin, 470 ja tyhjäkäyntisuutin 35. Neulan korekeutta en nyt muista.

MUTTA, kysymys kuuluukin, millä kannataisi tuo seos säätää rikkaammalle. Ja HUOM. maantiellä nopeaus max. 70km/h koska nappulat on aika vittumainen ajaa kovemmalla vauhdilla.


Eikös ole näin että tyhjäkäyntisuutin on pelissä mukana miltei tappiin asti, ja vasta kun hanat lyödään ihan kaakkoon niin tulee bensiini pääsuuttimen kautta kun ei enää rahkeet riitä tyhjäkäyntisuuttimessa? Näin ainakin, minuakin isommat ja vanhemmat parrakkaat pojat ovat joskus valehdelleet ja jos tämä pitää paikkaansa niin eikös silloin periaatteessa kannattas katuajoa ajatellen jättää tuo pääsuutin rauhaan ja suurentaa parilla pykälällä tuota tyhjissuutinta, koska kadulla tulee enemmän puolikaasulla päristeltyä!?!

Ja pistäkääs nyt kunnon väittely aikaiseski, kertokaa omat kokemukset katuajelussa (seokset, nopeudet, kaasunkäyttö) ja "mutukin" käy, jos ei muuten sylki suuhun muuta asiaa tuo! :)
Finland744
Pyörä:
Yamaha DT 125R '91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
4.5.2009 16:06
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Finland744 » 5.7.2012 21:00

Säätämisen voi ajatella niin, että aluksi virtaa tyhjäkäyntisuutin. Se antaa hyvän seoksen alhaisille kierroksille. Niin alhaisille, että niillä ei voi oikein ajaa. Kun annetaan kaasua niin neula nousee ja avautuu uusi reitti seokselle. Tämä seos tulee siis tyhjäkäyntipiirin antaman seoksen lisäksi. Kun neula nousee, se antaa aina vain enemmän bensaa seokseen (neula kapenee alaspäin) jota tarvitaan enemmän kierrosten kasvaessa. Lopulta neula on melkein kokonaan pois neulaputkesta ja pääsuutin saa roolin. Pääsuuttimen tehtävä on rajoittaa bensan saantia täysikaasulla. Täysikaasulla siis tk -suutin, neula ja pääsuutin antavat kaikki maksimimäärän bensaa seokseen.

Netistä voi löytää kaikenlaisia laihalla käymisen oireita joihin suosittelen tutustumaan. En ole ennen kuullutkaan, että männän kylkeen olisi renkaiden väliin paukannut reikä. Tarkoitatko tuolla hautavajoamalla, että männän päällä on kuoppa? Se voi olla kyllä laihan seoksen merkki.

Maantiellä ajoon pyörä kannattaa säätää sillälailla, että sillä on keskikierroksilla sopivan rikas alue johon voi "nojata" tasakaasulla.
Toivottavasti tästä oli jotain apua!
Työnnän männän uunihin, vedän valmiin takaisin...
pennywise]
Pyörä:
Husqvarna 450cc & husqvarna 300cc (molemmat myynnissä)
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
14.5.2007 13:11
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut pennywise] » 5.7.2012 21:31

Tai sitte veisit vaan asiantuntijalle ja maksasit vähä että se säädettäs semmoseks ku tarvis ni ei tarvis joka viikko ostaa uutta mäntää.. :S?
Osmo87
Liittynyt:
7.7.2010 18:13
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Osmo87 » 7.7.2012 20:23

Kiitosta vain Filandin suuntaan. Hieman taas avartaa näkemystä tästäkin asiasta.

Täytyy yrittää saada "puoli-tuttavalta" lapbda anturi lainaan niin voi sitten säädellä justiinsa, eikä melkeen nuo seokset.
Onhan se kumma jos ei jollain konstilla saa weeraa toimiin niin että voi muutaman kilsan ajaa maantielläkin, kun kerta valkokilpinenkin on!

Mutta tuosta männästä sen verran että hautavajoamalla tosiaan tarkoitin kuoppaa männän päällä ja se on itsellekin tutumpi ilmiö mutta tuota reijän palamista mäntää tulee harvemmin vastaan. Tuolla JM ajoissa ja m-kelkkailu hommissa sitä kuitenkin on tullut nähtyä ja niin olen kuullut että syynä on pahasti laihalla käynti.

Mutta se mikä tekee tästä tapauksesta erikoisen, on se, että montuilla ja pihatiellä ajettaessa ei ole ollut mitään laihalla käynnin merkkejä ja sen matkan (n.6km) mitä ajoin maantielläkin niin kaasuttelin kokoajan yms. niin kuinka tuo nyt yhtäkkiä olisi niin laihalle vetänyt että mäntä porsi?? Ja kaiken kukkuraksi pakoputken alkukäyrässä oli tosi iso lommo joka kuristi pakokaasun ulostuloa ja tämähän oman käsitykseni mukaan pitäisi vain saada seosta rikkaammaksi koska seosten ulosvirtaus yms. heikkenee eikä näin ollen ilmaakaan tule koneeseen tavallista enempää.

Outo tapahtuma kaiken kaikkiaan, sanon minä!! 8o
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut välzy » 8.7.2012 13:13

Tuli haettua motot tuohon omaan puolikkaaseen kakstahtiin ja olisi tarkotus se valkokilpiseksi laittaa, paljon mahtaa suurinpiirtein verot olla? 11-vuoden 250exc, kilsat 5000 pintaan. Ja millä väleillä ootte ajanut motoilla? :)