Eli aivan ensimmäiseks, linkki ulkomaiselle ninjafoorumille. Siellä en apua saanut, josko sitten täällä?
http://zx6r.com/mechanical-technical/30400-fi-light-code-62-a.html
Eli, tässä vielä vika lyhyesti kerrottuna suomeksi:
Pyörä: ZX-6r 2008, piristettynä Yoshimura slip-on ja PC3.
Viikko takaperin tuli tehtyä Seinäjoelta reissu kemiin pärrällä Seinäjoeltä (per suunta 450 km).
50 km ennen määränpäätä pyörä sammui yhtäkkiä. Hetken mietiskelyn ja parin sikarin jälkeen pyörä lähti käyntiin. Pärrä kävi tyhjäkäyntiä aivan hyvin, mutta sähkölaitteille jännite ei piisannut. Hetken ajeltuani moottoritienopeutta, pyörä oli kokoajan aikeissa sammua ( pyörä sai virran suoraan laturilta).
Kierroksia piti koko ajan pitää suht koht ylhäällä, jotta ruisku pelitti.
Perille päästyäni sammutin mopedin ja käyntiin se ei enää lähtenytkään.
Hetken mittailujen jälkeen totesin, että akku on sökö (jännite 4V), mutta laturi kyllä pelas.
Seuraavana päivänä investoin uuden akun, heitin kiinni ja yritin käyntiin. Ei startannut. Olin unohtanut laittaa miinusnapaan PC:n miinusjohdon. Laitoin PC:n johdon kiinni, ja starttasi heti.
Hetken annoin akun latautua laturin voimin, ja pian jo mittariin syttyikin FI valo. (koodi 62, joka viittaa toisioläppiin).
Pyörä otti kierroksia täyskaasulla 8000 rpm ja 3/4 kaasulla 12 rpm.
Ajoin Kemistä pyörällä kotiin, ja huiput huiteli siinä 120 km/h - varsin mielenkiintonen reissu oli kysees.
Kotona vedin pyörän p*llun päreiks ja yritin vikaa etsiä - turhaan. Yritin tsekata kaikki liitokset ja laittaa CRC:tä väliin, mutta ei mitään apua.
Toisioläppien ohmimäärä oli 6,7 ohmia, kun suositus on 5-7 ohmia.
Missä voi olla vika? Ecussa?
Maahantuoja arvioi korjauskustannukseksi 3000 € + työt, hyi seitan!
Pyörä on nyt Vaasassa töpselin päässä, mutta mitään ei ole vielä selvinnyt.
Alkaa pikkuhiljaa risomaan koko värkki?
Kaikki avut olis helkkarin tervettulleita, että sais pyörän vielä tälle kesää ajoon ja ylipäätään kuntoon.
-J.N.