Samalla tavalla ne vuostuhannenvaihteen pyörät voivat olla miinoja joilla kustaan ostajaa silmään. aina pitää olla järki mukana kun pyörää on ostamassa, pitää mielessä että myyjä kusettaa aina niin pääsee jo aika pitkälle. kusetuksen määrä vain vaihtelee
Bitubon vaimentajat eivät järjettömästi maksa, samaten keularemontti (stefat, laakerit, öljyt)eivät julman kalliita ole varsinkin jos itse näkee vaivaa tehdä. mitään ei oikein tarvitse valmiiksi osata, samalla oppii kun tekee. ja huollattaminen (esim. öljynvaihdot) tulee aika kalliiksi kun liikkeet velottavat työstä sen 60e/h vähintään, kaikki pientarvikelisät, öljyt ja osat ryöstöhintaisia.
Vanhassa pyörässä et tarvitse kaskoa -> taas säästöä, uudemmassa kun mukamas on pakko olla vakkei se pakollista olekkaan
Mutta tosiaan, riippuen millaisella omistajalla pyörä on ollut, eräällä tutulla on -03 zx-6r joka on aiivan loppu jokapaikasta kun ollut melkein alusta alkaen huonolla pidolla. sitten pari pc25 cebaria tiedän jotka ovat lähes täysin orggiskunnossa ja löytyy huoltokirjat uudesta asti ja merkinnät niistä ja toimivat niin hyvin kun voivat vain toimia.
Järki todellakin mukaan kun käytettyä ostaa, sitä ekaa mitä menee katsomaan ei pidä mennä ostamaan. ja jos pyörässä huomaa puutteita (väljää etu/takapäässä, kulutusosat loppu tms) niin niillähän on hyvä tinkiä pyörän hintaa alemmaksi/jättää pyörä ostamatta jos ei kiinnostusta ole käyttää ekaa omistusviiikkoa/kuukautta pyörän entraamiseen. Se vanha pyörä ei todellakaan tarkoita sitä että se olisi täyttä paskaa tai huono ajettava, kyllä niilläkin kovaa pääsee ja pysähtyvät jos tarve vaatii. ei tosin sitä 300kmh mitä uusilla aletaan pääsemään.