Kawasaki ZX-6R

Omnic
Pyörä:
ZX-10R
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
3.3.2004 22:47
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut Omnic » 16.8.2012 16:28

Sattuuko kukaan tietämään käykö 04-vuoden ZX6R:n kytkinvaijeri käymään ZX-10r:ään, saman ikäiseen, kun tuntuu että noi kymppiärrän vaijerit on kiven alla ja noita kusiaisen vaijereita saa joka paikasta.
Arki sulle liian vaativaa,soitat talkkarin lamppua vaihtamaan,
sun isäs sun autos takaa, pyyhkijän sulat viet huollossa vaihtaa.
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 17.8.2012 23:13

metko kirjoitti:http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-6r/1368243 miltäs vaikuttaa ja mitä pitäis ottaa huomioo, kun menee kattomaan/koeajamaan ton verran ajettua. Ilmotuksen mukaan 36000 huotlo tehty ja seuraava ois vasta 48000, pitääkö paikkaansa, että huoltoväli 12k??

Kuvien perusteella ainakin todella siistissä kunnossa ja asiallisesti pidetty. Huoltokirjakin on plussaa tuon verran ajetussa.
Koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota koneen ääniin, kuuluuko outoja raksutuksia, tikityksiä tai muuta (tosin kannattaa ottaa huomioon, että suurin osa näistä sporttipyöristä pitää varsinkin tyhjäkäynnillä niin järkyttävää ääntä venttiilikoneistosta, että sitä voi pelästyä vaikka ääni kuitenkin on aivan normaalia :D).
Samoin kannattaa tarkistaa pyöränlaakerien kunto (esim. pyörä pukille nostettuna, jos mahdollista) sekä ohjauslaakerin kireys. Ja tietysti yleisesti hieman tutkia, että onko väljää tai vuotoja esim. jousituksessa tai muualla. Kulutusosat, kuten ketjut ja rattaat, kannattaa myös katsoa läpi.
37tkm ei kyllä ole näille pyörille juuri mitään, ellei sitten ole koko aikaa radalla paahdettu menemään. ;)

Ja koeajosta vielä sen verran, että kannattaa ajella ihan reilu lenkki pyörällä, ainakin vaikkapa 10-20km, jos se myyjälle vain sopii. Parin kilometrin koeajolla ei ehdi saada oikeaa kuvaa pyörästä eikä taatusti huomaa mitään piileviä vikoja saati kuluneita kohtia, elleivät ne sitten oikeasti ole todella pahasti ajoa haittaavia.
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 21.8.2012 7:22

Omnic kirjoitti:Sattuuko kukaan tietämään käykö 04-vuoden ZX6R:n kytkinvaijeri käymään ZX-10r:ään, saman ikäiseen, kun tuntuu että noi kymppiärrän vaijerit on kiven alla ja noita kusiaisen vaijereita saa joka paikasta.

Kysyppä vaikka ihan niiltä zx6:sen vaijeria myyviltä.

Jos ei niin ebaysta nyt ainakin saa.
Omnic
Pyörä:
ZX-10R
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
3.3.2004 22:47
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut Omnic » 21.8.2012 11:49

Tänään tulikin aamulla viesti, että uus on saapunut. Tuli pikarahdilla euroopasta :)
Arki sulle liian vaativaa,soitat talkkarin lamppua vaihtamaan,
sun isäs sun autos takaa, pyyhkijän sulat viet huollossa vaihtaa.
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut Tomppade » 21.8.2012 20:37

Huoltoväli on kylläkin 6tkm, tosin silloin vaihdellaan vain öljyt+sutkutin. 12tkm välein sitten menee vaihtoon tulpat, 18tkm välein ilmanpuhdistin, voisi vaihtaa kylläkin 12tkm välein kun ei ole isoinvestointi+tulppien vaihdon yhteydessä menee aika kivuttomasti. 24tkm välein sitten säädellään venttiilit, voipi säätää useamminkin jos siltä tuntuu ettei kestä kuunnella kawan koneen rapinoita. Tuossa pääpiirteittäin, ei toki unohdeta muita huoltoa vaativia kohteita, mm. pyöränlaakereita, jarrupaloja, ketjuja, rattaita yms.

Noita sitten kyllä yleensä vaihdellaan huolto-ohjelman ulkopuolella/renkaanvaihtojen yhteydessä. Paitsi jos käytät liikkeessä huolloissa niin kannattaa samalla vaihdattaa ne melkein loppu olevat osat ettei tule turhia korjaamoreissuja jotka on pidemmän päälle kalliimpiakin.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
Juustus
Pyörä:
Kawasaki ZX-6R -04
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
30.7.2008 1:03
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut Juustus » 22.8.2012 19:09

Tuo oma pyörä kun on kuristettu 25kw tehoille tehtaan kurisarjalle. Se kaasun avautumista rajoittava stopperiruuvi löytyi, mutta osaako joku sanoa että miten tuo kurisarjan elektroninen puoli on hoidettu?
Bensapumpulta lähtevän kolmen johdon nippu joka yhdistyy nelireikäseks urosliittimeksi tulee kiinni johonkin johtohelvettiin jossa päissä naaras- ja urosliittimet ja tämä johtohässäkkä tulee kiinni ruiskurungon johdotukseen. On sellaisen näkönen viritelmä että tuo johdonpätkä näyttää vähän ylimääräiseltä tuossa?
Kuvia uusista ja vanhoista ajopeleistä: Gilera SMT, Aprilia MX 125 ja CBR 600
SJK
Pyörä:
RM 250
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
15.8.2005 12:02
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut SJK » 22.8.2012 21:13

Mitään tietoo ei asiasta ole, mutta edellinen omistaja lykkäs tälläsen johdon käteen ja sano, että tällä kuristetaan 25kw. Vähä huvittuneena kattoin ku näytti, että tulee siihen syylärin päähän kiinni. En sitte tiedä mikä ja mihin tämä on, mutta tällänen se on.
Kuva
*klik*
Juustus
Pyörä:
Kawasaki ZX-6R -04
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
30.7.2008 1:03
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut Juustus » 22.8.2012 22:00

SJK kirjoitti:Mitään tietoo ei asiasta ole, mutta edellinen omistaja lykkäs tälläsen johdon käteen ja sano, että tällä kuristetaan 25kw. Vähä huvittuneena kattoin ku näytti, että tulee siihen syylärin päähän kiinni. En sitte tiedä mikä ja mihin tämä on, mutta tällänen se on.
Kuva
*klik*


Itelläkin on nyt tuommoinen koristeena pöydällä. Mitähän tuo pyöräsi myyjä on höpissy, kun bensapumpun johdoista tuo tosiaan löytyi... :roll:
Kuvia uusista ja vanhoista ajopeleistä: Gilera SMT, Aprilia MX 125 ja CBR 600
Juustus
Pyörä:
Kawasaki ZX-6R -04
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
30.7.2008 1:03
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut Juustus » 27.8.2012 13:08

Oon tuossa katellu tuohon pyörään uutta sliparia, niin sattu ebayta selaillessa silmään tämmönen:

http://www.bs-motoparts.com/Exhausts/Ex ... 6_6224.htm

Kuvat on mitä sattuu, mutta sain sellasen kuvan tuosta tuotekuvauksesta että tuo olis tuplaulostulolla?
Mivvin sivuilta en taas löytänyt vastaavaa tuotetta. Osaako joku sanoa mistä tuossa linkin sliparissa on oikein kyse?
Kuvia uusista ja vanhoista ajopeleistä: Gilera SMT, Aprilia MX 125 ja CBR 600
Tepa-
Pyörä:
kawasaki zx-6r Fighter, kawasaki kx 250f
Paikkakunta:
epsoo
Liittynyt:
15.9.2008 17:15
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut Tepa- » 2.9.2012 15:43

jos jollai on tarvetta power commander 3 nii tarjousta tulemaa. ollut siis 2003 vuoden 636 ninjassa. en tiedä yhteensopivuudesta muihin vuosimalleihin, mutta luulisin käyvän 2003-2006 636:een ja ZX-6RR:ään ;)
astr0
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
16.10.2005 12:25
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut astr0 » 12.9.2012 11:29

Jos jollakulla makoilee ylimääräsenä tallissa -95-97 malliseen jäähynesteen paisuntasäiliötä, niin täällä olis kiinnostunut!
Kettu kuittaa.
mppa
Liittynyt:
23.9.2012 18:58
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut mppa » 23.9.2012 19:06

Tepa- kirjoitti:jos jollai on tarvetta power commander 3 nii tarjousta tulemaa. ollut siis 2003 vuoden 636 ninjassa. en tiedä yhteensopivuudesta muihin vuosimalleihin, mutta luulisin käyvän 2003-2006 636:een ja ZX-6RR:ään ;)


Olisin kiinnostunut. Mailaatko joni.tuominen@suomi24.fi
JUS3
Pyörä:
Kawasaki ZX-10R '05
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.9.2012 18:56
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut JUS3 » 10.10.2012 18:39

Tänään huomasin, että jarruvalo palaa non-stoppina. Kellään kokemusta millä hoituis?
SJK
Pyörä:
RM 250
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
15.8.2005 12:02
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut SJK » 10.10.2012 22:03

Vähä rasvaa kytkimiin jos on jumittunu?
JUS3
Pyörä:
Kawasaki ZX-10R '05
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.9.2012 18:56
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut JUS3 » 10.10.2012 22:56

Nyt ei pala enää, tosin toimii enää vain takajarrulla. Etujarrun kimppuun...