250cc Pyörät?

patsix
Paikkakunta:
turku
Liittynyt:
19.9.2005 22:02

ViestiKirjoittanut patsix » 21.4.2010 22:54

-_Joonas_- kirjoitti:
ripa-pipa kirjoitti:
patsix kirjoitti: Niin eipä itellä ainakaan kertaakaan ole leikannut. Mopoilijat luulee että vika mopossa kun se leikkaa kiinni.


Eli ennemmin ajotyylistä kiinni?


Niin, ja pyörän säädöistä.



Ja kaiken maailman peräprutkuöljyistä, ku isi sano et riittää ihan hyvin. Sitten vielä väärällä seoksella . Ensin liikaa ja renkaat jumiin karstasta. Sitten liian vähän ja ajetaan ykkösellä ympyrää ettei jäähdy ja kiinnihän se leikkaa :lol:
Joskus tzr leikkas kiinni, kun olin hölmö jättäny öljyletkun irti. Kyllä amispoikaa harmitti kun vasta porattu pytty meni heti huonoks :nolo:
ripa-pipa
Pyörä:
ktm exc 400
Paikkakunta:
nokia
Liittynyt:
23.3.2007 8:12
yamaha

ViestiKirjoittanut ripa-pipa » 23.4.2010 13:08

Toi yamahan wr 250f on vrm ihan hyvä ekaks pyöräks kun täytää 18w?
An_dew
Pyörä:
Aprilia rs 125 -09 & Kawasaki ninja 250r -08
Liittynyt:
25.3.2010 17:12

ViestiKirjoittanut An_dew » 23.4.2010 16:24

ripa-pipa kirjoitti:Toi yamahan wr 250f on vrm ihan hyvä ekaks pyöräks kun täytää 18w?

No aivan varmasti : ) itsekin olen tuota kawan 250 ninjaa katsellut : D
teppoo
Pyörä:
KTM exc 250
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.5.2004 21:30

ViestiKirjoittanut teppoo » 27.4.2010 3:14

Minkähänlaisia ajettavia KTM:n 200cc/250cc on katukäytössä? Matka-ajoon ei ole tarkoituspyörää ostaa, mutta ajettua tulisi kuitenkin pääasiassa kadulla, ja vaan satunnaisesti metsässä. Muita pyöriä voi ehdottaa kanssa, toiveena lähinnä enduro mallinna ja moottorintyyppinä 2t. Hintahaarukka 4000e alaspäin.
250exc
Liittynyt:
5.5.2010 13:50

ViestiKirjoittanut 250exc » 5.5.2010 13:58

Ekaa pyörää hankkimassa maantielle, olis pari kysymystä. Miten hyvin löytyy varaosia esim -00vm 250exc 2t enska kotariin, kuinka usein mäntä pitää vaihtaa, entä koneöljyt ja paljon on kulutus/100km?
FSS
Pyörä:
Ninja 250R -09
Liittynyt:
28.7.2008 13:53

ViestiKirjoittanut FSS » 7.5.2010 11:27

Japa kirjoitti:jos haluut mopon; osta customi.. jos haluut pyörän jolla pysyä vielä 600:n perässä niin osta joku käytetty *köh* TZR ;D onhan noi kawan ZZR:t ihan näpsäköitä kun nelitahtisia on mutta ei niillä mihinkään pääse.. :)

tää on nyt kotiinpäin mutta tzr:s on paras hinta/tehosuhde.. :) ne on halpoja..


Kawan 250r Ninja kiihtyy 0-100 5,4 sek.
Mä sanoisin että on ihan kuskista kiinni kuka pysyy kenenkin perässä...
Harvalla riittää ajotaidot tai pokka kiihdytellä F1 vauhteja 600cc (0-100, 3 sec)
Harvemminhan sitä täällä Suomessa ajetaan yli 120km/h jonka jälkeen alkaa vasta huomata eroja tehoissa.
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 7.5.2010 16:18

Moottoripyörän 0-100km/h kiihtyvyydellä ei ole mitään väliä, kaikki +70hp vehkeet menee sinne 3s-4s paikkeille, mutta alle on todella vaikea päästä millään. 100km/h jälkeen se vasta näkyy mikä kiihtyy.

0-200km/h on mielestäni paras mittapuu pyörän suorituskyvylle. Ja millään 250 tezarilla ei kyllä minkään 600 sportin mukana pysy, tai pysyy ja kaukana !. Kusiaisella on hyvällä kuskilla 10sekunnissa todellinen nopeus 200km/h, kun tezari on saavuttanut ehkä jopa 130km/h-140km/h? 0-100km/h kiihdytyksestä ei vaan saa mitään kiksejä, se matka nimittäin mihin nuo vehkeet kiihtyy siihen hyvällä kuskilla paikaltaan on alle 1 tolppaväli. Siitä voi päätellä miten pitkäaikaista hupia se 0-100km/h kiihdyttely on, tai mitä se yleensä kertoo suorituskyvystä.

Itselleni ihan sama meneekö 0-100km/h 3s vai 5s, kun sellaisia lähtöjä harvemmin tulee paikaltaan otettua. Pääasia on, että kiihtyy 100km/h jälkeen. Eikä se nyt loputtomiin ole kuskista kiinni, jos jollain 250r lähdet haastamaan oikeasti sporttista pyörää, niin sen oikeasti sporttisen pyörän takavalo on vain pieni piste taivaanrannassa edessä, kun on vedetty 10s tuppinurin. Edellyttäen, että kuskit osaa asiansa.

Ja uskoisin, että jokainen sporttisen moottoripyörän omistaja ajaa jossakin vaiheessa ajokauttaan enemmän kuin 120km/h. Jo karstoja poltellessa tuo 120km/h ylittyy ykkösvaihteella rajoittimelle asti vedettäessä hyvin monella pyörämallilla. Toivottavasti vaan valitsevat hyvän paikan siihen kiihdyttelyyn, eivätkä tee sitä muun liikenteen seassa.Itse asiassa jo 600 sportilla kun kaasu väännetään kaakkoon, on aika mahdoton pitää vauhti 120km/h tai alle. 160,180,200 vilahtaa hyvinkin nopeasti tauluun.
FSS
Pyörä:
Ninja 250R -09
Liittynyt:
28.7.2008 13:53

ViestiKirjoittanut FSS » 10.5.2010 1:40

SMRacing kirjoitti:Moottoripyörän 0-100km/h kiihtyvyydellä ei ole mitään väliä, kaikki +70hp vehkeet menee sinne 3s-4s paikkeille, mutta alle on todella vaikea päästä millään. 100km/h jälkeen se vasta näkyy mikä kiihtyy.

0-200km/h on mielestäni paras mittapuu pyörän suorituskyvylle. Ja millään 250 tezarilla ei kyllä minkään 600 sportin mukana pysy, tai pysyy ja kaukana !. Kusiaisella on hyvällä kuskilla 10sekunnissa todellinen nopeus 200km/h, kun tezari on saavuttanut ehkä jopa 130km/h-140km/h? 0-100km/h kiihdytyksestä ei vaan saa mitään kiksejä, se matka nimittäin mihin nuo vehkeet kiihtyy siihen hyvällä kuskilla paikaltaan on alle 1 tolppaväli. Siitä voi päätellä miten pitkäaikaista hupia se 0-100km/h kiihdyttely on, tai mitä se yleensä kertoo suorituskyvystä.

Itselleni ihan sama meneekö 0-100km/h 3s vai 5s, kun sellaisia lähtöjä harvemmin tulee paikaltaan otettua. Pääasia on, että kiihtyy 100km/h jälkeen. Eikä se nyt loputtomiin ole kuskista kiinni, jos jollain 250r lähdet haastamaan oikeasti sporttista pyörää, niin sen oikeasti sporttisen pyörän takavalo on vain pieni piste taivaanrannassa edessä, kun on vedetty 10s tuppinurin. Edellyttäen, että kuskit osaa asiansa.

Ja uskoisin, että jokainen sporttisen moottoripyörän omistaja ajaa jossakin vaiheessa ajokauttaan enemmän kuin 120km/h. Jo karstoja poltellessa tuo 120km/h ylittyy ykkösvaihteella rajoittimelle asti vedettäessä hyvin monella pyörämallilla. Toivottavasti vaan valitsevat hyvän paikan siihen kiihdyttelyyn, eivätkä tee sitä muun liikenteen seassa.Itse asiassa jo 600 sportilla kun kaasu väännetään kaakkoon, on aika mahdoton pitää vauhti 120km/h tai alle. 160,180,200 vilahtaa hyvinkin nopeasti tauluun.


Aivan kuin olisit suunnitellut ajelevasi 100-200 Suomen teillä... Haha
Ja jos radoille mennään niin 250cc Kilpapyörät menee edelle.

600cc+ pyöristä ei loppujen lopuksi hyödy missään olosuhteissa, tieliikenteessä rikot miljoonaa lakia ja rata kilpailussa ei taas pärjää kilpa-viritetyille pikku pyörille.

Ei siinä mitään siis, jos olet jo ajellut 200-300km/h Suomen teillä niin onnea vaan ;-)
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 10.5.2010 6:49

FSS kirjoitti:Aivan kuin olisit suunnitellut ajelevasi 100-200 Suomen teillä... Haha
Ja jos radoille mennään niin 250cc Kilpapyörät menee edelle.

600cc+ pyöristä ei loppujen lopuksi hyödy missään olosuhteissa, tieliikenteessä rikot miljoonaa lakia ja rata kilpailussa ei taas pärjää kilpa-viritetyille pikku pyörille.

Ei siinä mitään siis, jos olet jo ajellut 200-300km/h Suomen teillä niin onnea vaan ;-)


Ihan fiksuja pointteja.. periaatteessa..
Kilpapyöriä en nyt missäänvaiheessa lähtisi vertailemaan normi katupyöriin.. Jos halutaan vertailla, ni pitäisi ottaa vertailukohdaksi rataviri 600:nen versus rataviri 250.. Ja monesti radalla on nähty miten ko. pyörät ovat samalla ratavuorolla ajelemassa.. Arvaappa vaan kumpi silloin on vienyt.. =)

Samalla kaavalla voidaan mennä kyllä näiden katupyörienkin kanssa.. Kovasti uhkailit tuolla toisessa topicissa vieväsi JuhaS:n sveetä ainakin 20s nopeammin/kierros.. Ei siinä.. Mielellään tuun sitten tätä ihmettä katsomaan..

Ja tuosta oon periaatteessa samaa mieltä, ettei +600cc pyöristä hyödy missääntapauksessa.. Mutta miten pystyt rikkomaan "tieliikenteessä miljoonaa lakia .." Toi kaasu on ainakin omassa pyörässä ollut melkosen portaaton, jolloinka nopeuden on pystynyt valitsemaan aikast tarkalleen rajoituksen mukaan.. Itse ostin ison pyörän lähinnä siksi, että mulle ei noi nykyiset kusiaiset, tonniset yms.. mahdu perseen alle sitten millään.. Tusina tuntui juuri passelilta ja vaikka tuo sen 300km/h nappaa aikast kivuttomasti vakionakin, ni en silti näe tarpeelliseksi kokeilla noita nopeuksia tieliikenteessä.. Kyllä se on kuskin kaasukädestä kiinni, miten sitä ajetaan.. ;)
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
Mainow
Liittynyt:
31.3.2007 21:55

ViestiKirjoittanut Mainow » 10.5.2010 15:03

Minusta moottoripyöräily on harrastuksena sellanen testosteronin katkuinen laji, että voima kuuluu tietyllä tavalla kyseisiin vehkeisiin. Se ison pyörän tuoma teho ja erityisesti vääntö on erittäin mukavia asioita jo arkiajossa: ohitukset sujuu huomattavasti kepeämmin, vaihteita ei tarvi polkea niin tiuhaan, vaikka sekin on hauskaa. Mitä tuohon lakien rikkomiseen tuleen, onnistuu sen "miljoonan" lain rikkominen jo piikillä, ja helposti. Kortin pysyminen kuskilla on täysin korvien välistä kiinni.
Ei en siltikään kiellä että 250cc pyörä olisi järjetön tai hidas, päinvastoin se on hieno ja erityisen järkevä peli budjettipyöräilyyn ja myös ensimmäiseksi isoksi pyöräksi pikku-aalla ajettavana.
FSS
Pyörä:
Ninja 250R -09
Liittynyt:
28.7.2008 13:53

ViestiKirjoittanut FSS » 20.5.2010 2:22

DriveFast kirjoitti:
FSS kirjoitti:Aivan kuin olisit suunnitellut ajelevasi 100-200 Suomen teillä... Haha
Ja jos radoille mennään niin 250cc Kilpapyörät menee edelle.

600cc+ pyöristä ei loppujen lopuksi hyödy missään olosuhteissa, tieliikenteessä rikot miljoonaa lakia ja rata kilpailussa ei taas pärjää kilpa-viritetyille pikku pyörille.

Ei siinä mitään siis, jos olet jo ajellut 200-300km/h Suomen teillä niin onnea vaan ;-)


Ihan fiksuja pointteja.. periaatteessa..
Kilpapyöriä en nyt missäänvaiheessa lähtisi vertailemaan normi katupyöriin.. Jos halutaan vertailla, ni pitäisi ottaa vertailukohdaksi rataviri 600:nen versus rataviri 250.. Ja monesti radalla on nähty miten ko. pyörät ovat samalla ratavuorolla ajelemassa.. Arvaappa vaan kumpi silloin on vienyt.. =)

Samalla kaavalla voidaan mennä kyllä näiden katupyörienkin kanssa.. Kovasti uhkailit tuolla toisessa topicissa vieväsi JuhaS:n sveetä ainakin 20s nopeammin/kierros.. Ei siinä.. Mielellään tuun sitten tätä ihmettä katsomaan..

Ja tuosta oon periaatteessa samaa mieltä, ettei +600cc pyöristä hyödy missääntapauksessa.. Mutta miten pystyt rikkomaan "tieliikenteessä miljoonaa lakia .." Toi kaasu on ainakin omassa pyörässä ollut melkosen portaaton, jolloinka nopeuden on pystynyt valitsemaan aikast tarkalleen rajoituksen mukaan.. Itse ostin ison pyörän lähinnä siksi, että mulle ei noi nykyiset kusiaiset, tonniset yms.. mahdu perseen alle sitten millään.. Tusina tuntui juuri passelilta ja vaikka tuo sen 300km/h nappaa aikast kivuttomasti vakionakin, ni en silti näe tarpeelliseksi kokeilla noita nopeuksia tieliikenteessä.. Kyllä se on kuskin kaasukädestä kiinni, miten sitä ajetaan.. ;)



Kyllä mulla näissä keskusteluissa on hiukan "mopo karannut käsistä".
Mutta onhan noi MotoGP pyörätkin rullannut lujaa 250cc pyörästä huolimatta (mitä nyt 2-tahti ja miljoonien viritys kustannuksiin tulee ;) ), ja mitä nyt omasta kokemuksesta Yamahan 125cc ratapyörällä kokeilujeni jälkeen on se että hurja erohan siinä on ohjattavuudessa ja tehojen hyödyntämisessä painoon nähden (mä kyllä varmaan ajaisinkin sen 20 sec nopeampia rata-aikoja kuin se toinen kaveri, jos hän ei ole käynyt harjoittelemassa rata-ajoa).

Mutta myönnän että meni vähän yli hilseen tuo katu pyörien vertailu. Minua vain närkästää se että suurin osa "isomman" pyörän omistajat lähtevät aina liikkeelle haukkuen 250cc pyöriä mopoiksi vaikka tietyn ihmisten tarpeisiin nähden pyörät ovat loistavia, ja kun ottaa vielä huomioon sen että niillä kelpaa ajella vielä reippaasti yli nopeusrajoitusten niin tehoista niuhoittaminen on kyllä minusta aika turhaa.

Mutta tarpeet kenelläkin, toivoisin vaan että ihmiset osaisivat arvostaa toistensa tarpeita eivätkä lytätä niitä heti maahan, itse en aio siirtyä koskaan käyttämään isompia moottoripyöriä kadulla koska 250cc on loppujenlopuksi paljon parempi ohjattavuus painonsa takia, ja harvapa se lähtee joka liikenne valoista kaasu pohjassa vaikka olisi Ferrari alla, kyllä se on enemmänkin niin että jos on 1000cc pyörä niin se on enemmän kosmetiikkaa kuin itse ajonautinnon hakemista (1000cc vs 600cc) (ellei tosissaan aio ajaa yli 300km/h Suomen liikenteessä ;) )
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 20.5.2010 8:27

FSS kirjoitti:ja mitä nyt omasta kokemuksesta Yamahan 125cc ratapyörällä kokeilujeni jälkeen on se että hurja erohan siinä on ohjattavuudessa ja tehojen hyödyntämisessä painoon nähden (mä kyllä varmaan ajaisinkin sen 20 sec nopeampia rata-aikoja kuin se toinen kaveri, jos hän ei ole käynyt harjoittelemassa rata-ajoa).


Sohastaan nyt vielä pikkasen muurahaispesää kun se on niin mukavaa. Ei se rata piikki kauheen nopee laite ole osaamattoman käsissä, kun sitä voimaa ei oikeesti löydy. Veikkaan ettei tuollanen Yamaha kauheen hyvä ole moottoriltaan ja alustaltaan, koska ei taida suomesta kovinkaan tuoreita laitteita löytyä! Ite oon ajanu radalla sekä 125cc RS hondaa ja R6R Yamahaa ja samantien menin Yamahalla kovempaa vaikka se oli niin kamalan painava ja ylitehokas!

FSS kirjoitti:itse en aio siirtyä koskaan käyttämään isompia moottoripyöriä kadulla koska 250cc on loppujenlopuksi paljon parempi ohjattavuus painonsa takia

Kaikella kunnioituksella tuota ei kannata ehkä kuitenkaan luvata, kokeiles nyt ensimmäisenä ajaa jollain moottoripyörällä kadulla :)
smu-
Pyörä:
exc -09, myyty ;<
Paikkakunta:
Vantaa, kogE!
Liittynyt:
25.4.2008 15:42

ViestiKirjoittanut smu- » 20.5.2010 22:27

Kitaconist kirjoitti:Täytyy sen verran kommentoida että on kyllä todella surkea laitos tuo edellämainittu 250f nelari jos kymppitonnin kohdalla pitää sisuskaluja ruveta uusimaan, ja mahdollisesti kampurakin!?

On kyllä maailman kirjat sekasin jos noin huonoja moottoreita vielä nykyään saadaan joissain tehtaissa aikaiseksi..

Voisiko johtua siitä että se on korkeaviritteinen kilpapyörä? järki käteen.....
Niinhän noihin muihinkin crosseihin / enskoihin vaihetaan mäntää ja muuta osaa tiukkaan tahtiin?
FSS
Pyörä:
Ninja 250R -09
Liittynyt:
28.7.2008 13:53

ViestiKirjoittanut FSS » 21.5.2010 2:20

Mikes kirjoitti:Sohastaan nyt vielä pikkasen muurahaispesää kun se on niin mukavaa. Ei se rata piikki kauheen nopee laite ole osaamattoman käsissä

Taisit ymmärtää hiukan väärin... Kyseessähän ei ollut muokattu katu malli vaan...
Ajoin 2 tahti Yamaha sarjan kilpa-pyörällä sliksi renkailla...
Painoa pyörällä oli 82kg
Kierrosluvut siellä 12.5 tuhannessa ja huiput n. 240 km/h suoralla (Niin minulle ainakin ilmoitettiin, nopeusmittarihan puuttuu...)
Kiihtyvyys 0-200 n. 8,5 sec (säädöistä riippuen).
Tätä kokeilin siis Sveitsissä, Suomessa kun ei ole tämä moottoripyörä urheilu verrattuna esim kartinkiin niin suosittua.

Itsehän olen pääsääntöisesti harrastanut Kartinkia Rotax Max luokassa jonka kautta hiukan muitakin lajeja päässyt kokeilemaan...

Siinä sinulle muurahaiskeon pistoja, ja siis tuossahan kyseessä 125cc kilpa pyörä... En edes kehtaa miettiä että paljon ne 250cc menee...

Kun kerta väkisin halusit kinastella... *huokaus*
Mutta joo, kyllä kaupassa myytävät 250cc pyörät häviää aika urakalla radoilla yli 600cc pyörille sit...

___

Jos joskus on 1000cc alla niin se on sitä varten että voin säikytellä mummoja neutraalilla!
250cc on ihania, en tosiaan paljoa kadulla ole ajanut pyörillä koska sain harjoituslupani vastikään...
Mutta kyllä on ihanaa ajaa 250cc kaduilla kun voi kaasu pohjassa kiihdytellä isoilla kierroksilla, se on ajonautinto jota rakastan. En osaa ajaa pienillä kierroksilla, olen ajanut pienestä pitäen Kartinkia muita auto/mp urheilulajeja (suljetuilla radoilla kaasu pohjassa), mopohan meni tosta alta just kun tän Kawasaki 250r pyörän ostin, mopollahan luonnollisesti ajetaan kaasu pohjassa.

Jos minulle annettaisiin isompi pyörä kuin 250cc niin olisi kurjaa ajaa kun ei voi vetää kierroksia täysille kun on 2 vaihde päällä niin mentäs jo 180km/h ja siinä ois mukava selittää poliisille että on tottunut ajamaan isoilla kierroksilla.

___

Tiedän että joillekkin on ajonautinto että pyörä kiihtyy pienillä kierroksilla eikä täydy jatkuvasti vaihteita vaihtaa. Minä en tästä pidä.

Mutta juu, aika off-topikiksi alkaa muuttua... Onneksi sain jotain asiallistakin väännettyä.
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 21.5.2010 8:41

FSS kirjoitti:Taisit ymmärtää hiukan väärin... Kyseessähän ei ollut muokattu katu malli vaan...
Ajoin 2 tahti Yamaha sarjan kilpa-pyörällä sliksi renkailla...
Painoa pyörällä oli 82kg
Kierrosluvut siellä 12.5 tuhannessa ja huiput n. 240 km/h suoralla (Niin minulle ainakin ilmoitettiin, nopeusmittarihan puuttuu...)
Kiihtyvyys 0-200 n. 8,5 sec (säädöistä riippuen).
Tätä kokeilin siis Sveitsissä, Suomessa kun ei ole tämä moottoripyörä urheilu verrattuna esim kartinkiin niin suosittua.

Siinä sinulle muurahaiskeon pistoja, ja siis tuossahan kyseessä 125cc kilpa pyörä... En edes kehtaa miettiä että paljon ne 250cc menee...

Kun kerta väkisin halusit kinastella... *huokaus*
Mutta joo, kyllä kaupassa myytävät 250cc pyörät häviää aika urakalla radoilla yli 600cc pyörille sit...

Se nyt on ihan sama onko se kilpapyörä vai ei niin ei sillä lujaa pääse jos ei oikeesti osaa ajaa. Ja olen aika varma ettet sinä sitä osaa tehdä, kerran kokemusta ei ole. Katsos sitä pitää viedä aika lujasti siellä kurvissa, jotta puuttuva teho korvataan.

Lähinnä moitin Yamahaa sen takia ettei sellasen tuotekehitystä ole tehty varmaan 2000-luvulla ollenkaan joten kovinkaan tuore peli ei ole kyseessä. Aasiassa taitavat vielä noilla kilpaa laskea, mutten ole Euroopan sarjoissa noihin törmänny. Samaan hengenvetoon väitän ettei nuo speksit pidä paikkaansa tai oot päässy laskemaan paremmalla laitteella kun MM:issä laskevat. Kerran nopeusmittari puuttuu niin oisit pyytäny teamia näyttämään todellisen nopeuden esim tiedonkeruun datasta. Veikkaan kuitenkin ettet ole lähellekkään 200kmh sillä päässyt.

Vai ihan Sveitsissä kokeilit. Meinaatko ettei suomesta ratapiikkejä löydy. Tiedän monta paljon parempaa kun kokeilemasi Yamaha. Ja onhan Ajo motorsportilla maailman mestaruus 125cc luokassa joten sitä tietotaitoo Suomesta löytyy vaikka muille jakaa.

Ja mitä tulee tuohon 250cc 2t ja 600cc kilpapyöriin niin kokolailla samaa kyytiä mennään 250cc MM:issä ja World supersportissa. Tietenkään niitä 250cc kilpureita ei enää ole kun MOTO2 korvas ne.

Eli tällästä tänäaamuna. edelleen pahasti offia, mutta mukava on vääntää!