Mikes kirjoitti:Sohastaan nyt vielä pikkasen muurahaispesää kun se on niin mukavaa. Ei se rata piikki kauheen nopee laite ole osaamattoman käsissä
Taisit ymmärtää hiukan väärin... Kyseessähän ei ollut muokattu katu malli vaan...
Ajoin 2 tahti Yamaha sarjan kilpa-pyörällä sliksi renkailla...
Painoa pyörällä oli 82kg
Kierrosluvut siellä 12.5 tuhannessa ja huiput n. 240 km/h suoralla (Niin minulle ainakin ilmoitettiin, nopeusmittarihan puuttuu...)
Kiihtyvyys 0-200 n. 8,5 sec (säädöistä riippuen).
Tätä kokeilin siis Sveitsissä, Suomessa kun ei ole tämä moottoripyörä urheilu verrattuna esim kartinkiin niin suosittua.
Itsehän olen pääsääntöisesti harrastanut Kartinkia Rotax Max luokassa jonka kautta hiukan muitakin lajeja päässyt kokeilemaan...
Siinä sinulle muurahaiskeon pistoja, ja siis tuossahan kyseessä 125cc kilpa pyörä... En edes kehtaa miettiä että paljon ne 250cc menee...
Kun kerta väkisin halusit kinastella... *huokaus*
Mutta joo, kyllä kaupassa myytävät 250cc pyörät häviää aika urakalla radoilla yli 600cc pyörille sit...
___
Jos joskus on 1000cc alla niin se on sitä varten että voin säikytellä mummoja neutraalilla!
250cc on ihania, en tosiaan paljoa kadulla ole ajanut pyörillä koska sain harjoituslupani vastikään...
Mutta kyllä on ihanaa ajaa 250cc kaduilla kun voi kaasu pohjassa kiihdytellä isoilla kierroksilla, se on ajonautinto jota rakastan. En osaa ajaa pienillä kierroksilla, olen ajanut pienestä pitäen Kartinkia muita auto/mp urheilulajeja (suljetuilla radoilla kaasu pohjassa), mopohan meni tosta alta just kun tän Kawasaki 250r pyörän ostin, mopollahan luonnollisesti ajetaan kaasu pohjassa.
Jos minulle annettaisiin isompi pyörä kuin 250cc niin olisi kurjaa ajaa kun ei voi vetää kierroksia täysille kun on 2 vaihde päällä niin mentäs jo 180km/h ja siinä ois mukava selittää poliisille että on tottunut ajamaan isoilla kierroksilla.
___
Tiedän että joillekkin on ajonautinto että pyörä kiihtyy pienillä kierroksilla eikä täydy jatkuvasti vaihteita vaihtaa. Minä en tästä pidä.
Mutta juu, aika off-topikiksi alkaa muuttua... Onneksi sain jotain asiallistakin väännettyä.