T-e-m-e kirjoitti:Kertokaapa nyt rehellisesti paljonko näillä 450-525 kotarin männillä ajaa? jotkut puhuu 5 tonnista toiset 10 tonnista ja hurjimmat 15 tonnista ! Jos Kadulla ja maastossa ajaa niin minkälaisia määriä pitäisi kestää? Jos aatellaan vaikka että pyörällä olisi ajettu 10tonnia niin paljoko tulee remontin hinnaksi?
öräwä kirjoitti:Eihän siihen kytkimen käyttö liity millään lailla, kuin ihan liikkeelle lähteissä. Vaihteet mätetään raakana sisään.
Riippuu ihan väleistä tuo kiihtyvyys.
Sopivilla väleillä tuommosen pitäis mennä juu siihen 5sek pintaan, mutta silloin eturengas ei maata näe 4 ekalla vaihteella
öräwä kirjoitti:Ei.
Ohje mittarin kalibroimiseen
1. Mittarissa täytyy olla paristo kalibroinnin aikana. Irrotetaan mittarista (edestä katsottuna) vasemmanpuoleinen pistoke, se johon menee kolme eriväristä johtoa. Jollakin piikillä pitää painaa lukitusta pistokkeen kyljestä sisäänpäin samalla kun vetää.
2. Mode-napilla alarivi tuntinäytölle
3. Mode-nappi pohjassa pitäen (n. 5 s) kunnes kaikki pikkukirjaimet ilmestyvät näytön ulkoreunoille
4. Mode-nappi ylös ja painalluksia siihen kunnes WS-kirjaimet näytön oikeassa yläreunassa alkavat vilkkua
5. Mode-nappi ylös ja näyttöön ilmestyy pyörän kehän pituutta ilmaiseva luku milleinä (esim. enskavanteille suositeltu 2205, sama luku, joka aina vilahtaa mittarin käynnistyessä)
6. +/- napeilla muutetaan luku motovanteille sopivaksi ja tallennetaan mode-napilla tai odotetaan 20 s. jolloin luku tallentuu itsekseen. Valmistaja suosittelee muistaakseni jotain 18-alkuista lukua, mutta gps:llä pitkällisissä kokeissa mitaten minulla (Michelin Pilot Power 120/60-17) oikea luku on 1770. Sillä mittari näyttää tasan todellista nopeutta. Testata voi ilman pistokkeen paikalleenlaittoa, mittari toimii paristolla.
7. Kun oikea luku on löytynyt pannaan pistoke takaisin
Motowikistä tuon löytää.
Nicholaus kirjoitti:Mitenkäs on tollasessa exc 530 (-09:stä -11:seen) on männän vaihtovälit jos ajaa enimmäkseen asfaltilla? Jos oikein tiedän niin ainakin sen 200h pitäs hyvällä männällä päästä?
Ja miten on muuten konerempat, että pääseekö samanverran kuin männällä vai enemmän?
Kait näihin on ollut vastauksen jossain aiemmin, mutta jos ois tarkempaa selostusta tähän