Kawasaki ZX-6R

ripakinttu
Pyörä:
Hakusessa
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
13.8.2008 16:21
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut ripakinttu » 12.1.2013 20:07

ripakinttu kirjoitti:Mitäs tämmöseen mopottimeen keskimäärin vakuutukset maksaa, kun kaikki heposet on valloillaan? Kai alta tonnilla selviää vuodessa?

Meinaa hukkua edelliselle sivulle..

Heittäkää jotain, tehot siis luokkaa 87kw tms mitäseon papereissa? (:
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 12.1.2013 20:54

Vakuutusyhtiöiden sivuilta löytyy laskureita...
ripakinttu
Pyörä:
Hakusessa
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
13.8.2008 16:21
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut ripakinttu » 12.1.2013 23:36

Mä oon kyllä etsiny, en kyselis muuten. Vaati useimmat pankkitunnistautumista yms muuta kakkaa, joten aattelin täältä saavan totuuksia parhaiten.
JP_89
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2005 19:58
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut JP_89 » 13.1.2013 0:04

ripakinttu kirjoitti:Mä oon kyllä etsiny, en kyselis muuten. Vaati useimmat pankkitunnistautumista yms muuta kakkaa, joten aattelin täältä saavan totuuksia parhaiten.


https://verkkopalvelu.tapiola.fi/a2/ajo ... uctMode=MA

https://www.pohjola.fi/pohjola/henkiloa ... 05&srcpl=3

https://portal.if.fi/vakuutus/osta/sales/Question.aspx

https://verkkopalvelu.turva.fi/t2/ajone ... uctMode=MA

https://forms.www.aktia.fi/myynti2

http://www.pohjantahti.fi/online/laskuri.htm

http://laskuri.tryg.fi/moottoripyoravak ... x?New=True

:roll:
tomija
Pyörä:
ZX-6r -05
Liittynyt:
13.1.2013 10:06
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut tomija » 13.1.2013 10:44

Moro.
zx6r -05 ajettu 43000km.
naputtaa kylmänä julmetusti,mutta kun lämmöt nousee yli 70 nii naputtaminen häviää lähes olemattomiin.
Johtuuko naputtaminen nokkaketjun "automaattisesta"kiristimestä,vai venttiileistä?
venttiileiden säätöä en viitsi itse tehdä,sen verran iso töinen,mutta kannattaako tota "automaatti"kiristintä napsauttaa pykälä eteenpäin,vai hommata manuaalikiristin??
<Jakkari>
Pyörä:
ZX-6R -01 & GSX-R 1000 -04
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
18.12.2005 21:27
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut <Jakkari> » 17.1.2013 16:16

Automaattista nokkaketjunkiristintä et voi ite kiristää. Sen sisällä on jousi, joka kiristyy itsestään. Voisit tsekata, et irrotat kiristimen pois ja lasket monta naksausta siinä akselissa on. Kasaat kiristimen, niin kuuntelet monta kertaa se naksahtaa. Jos esim. naksauksia on kaikkiaan 23 niinkun Gixxerissä ja kun kierrät paikallaan ja kaikki 23 kpl kuuluu, ei riitä kiristimessä vara -> ketju jää löysälle ja vahinkoa tulee! Todennäkösesti nakutus tulee juurikin venoista, jos kyseistä pyörästä ei ole koskaan venttiileitä tarkistettu.

Ei ole mitään rakettitiedättä kyseinen operaatio, mut ihan miltä tuntuu. Voin sanoa et kesällä se vasta vituttaa, jos vahinko tapahtuu! Järkevintä olis tarkistaa kiristin sekä sitten venttiilinvälykset. Tarkistus on helppohomma, mut säätäminen vähän jo työläämpi, kun joutuu nokat irrottamaan. Mutta älä missään nimessä vaihda manuaalistakiristintä!!!
tomija
Pyörä:
ZX-6r -05
Liittynyt:
13.1.2013 10:06
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut tomija » 17.1.2013 19:50

nokkaketjun kiristimestä ylempipultti reilusti auki ja alempaapulttia varovasti avaten niin kauan kun naksaus kuuluu.
Eli automaattikiristintä voi säätää itse.
Minä säädin ja ei naputa enää.
Yuotubesta löytyy pätkä,missä näytetään miten homma onnistuu!! :)
Tepa-
Pyörä:
kawasaki zx-6r Fighter, kawasaki kx 250f
Paikkakunta:
epsoo
Liittynyt:
15.9.2008 17:15
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut Tepa- » 18.1.2013 21:22

Tietääkseni näissä rivi 4 koneissa vois sanoa että tuo naputus on iha normaali ääni kun kone on kylmä.

ja hajoo sitte siihe ku nokka-akselin laakeri pamahtaa siihe ku ollu ketju liia kireellä. Miksi säätää automaattista kiristintä kun se kiristyy automaattisesti. mistähä lienee nimensä saanu? :lol:

asia erikseen tietenki jos lovet on loppunu keske
tolski
Pyörä:
Kawasaki ZX-6r 636 fighter
Paikkakunta:
Sotkamo
Liittynyt:
31.7.2006 20:03
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut tolski » 18.1.2013 23:09

Kellään tarvista tankille tai alkuperäiselle pakosarjalle?
ripakinttu
Pyörä:
Hakusessa
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
13.8.2008 16:21
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut ripakinttu » 28.1.2013 15:45

~28tkm ajettu, 24 tonnin huolto tehty "kaverilla", joka kuulemma huoltamossa töissä yms. Mutta papereita ei siis ole, tätä ilmeisesti paha tarkistaa :D Ei huvittaisi sitä 500€ maksaa huoltoon kun se kuitenkin suht varmasti on tehty, mutta satavarma kun ei voi olla.

Etunakki vaihtokunnossa(mitä suosittelette? opiskelijabudjetille), niin jos siinä samalla käskis huollossa vähän katsoa sillä silmällä onko huoltoa tehty, yms öljyt vaihtaa jne?
TykyTyky
Liittynyt:
4.2.2013 22:17
Jäähdytysnesteet

ViestiKirjoittanut TykyTyky » 4.2.2013 22:34

Tuli ostettua kawasaki zx-6r 636 -04 tuossa. Ja pyörää käyttäessäni huomasin että "huohotin" letkuista valuttaa hieman jäähdytysnestettä lämmöt tällöin olleet vain 60c.

Pitäisikö huolestua vai voiko johtua melkein tyhjästä paisuntasäiliöstä?
ripakinttu
Pyörä:
Hakusessa
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
13.8.2008 16:21
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut ripakinttu » 6.2.2013 12:58

ripakinttu kirjoitti:~28tkm ajettu, 24 tonnin huolto tehty "kaverilla", joka kuulemma huoltamossa töissä yms. Mutta papereita ei siis ole, tätä ilmeisesti paha tarkistaa :D Ei huvittaisi sitä 500€ maksaa huoltoon kun se kuitenkin suht varmasti on tehty, mutta satavarma kun ei voi olla.

Etunakki vaihtokunnossa(mitä suosittelette? opiskelijabudjetille), niin jos siinä samalla käskis huollossa vähän katsoa sillä silmällä onko huoltoa tehty, yms öljyt vaihtaa jne?

Oonko ymmärtänyt oikein, että venojen välyksistä käytännössä näkee onko ne säädetty 24 tonnin huollossa? Siinä säästäis sitten rahaa jos huollossa ei niitä tarvis ruveta säätämään? :)

Etuseen sopis varmaan Metzelerin Sportec M3?
JP_89
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2005 19:58
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut JP_89 » 6.2.2013 16:55

ripakinttu kirjoitti:
ripakinttu kirjoitti:~28tkm ajettu, 24 tonnin huolto tehty "kaverilla", joka kuulemma huoltamossa töissä yms. Mutta papereita ei siis ole, tätä ilmeisesti paha tarkistaa :D Ei huvittaisi sitä 500€ maksaa huoltoon kun se kuitenkin suht varmasti on tehty, mutta satavarma kun ei voi olla.

Etunakki vaihtokunnossa(mitä suosittelette? opiskelijabudjetille), niin jos siinä samalla käskis huollossa vähän katsoa sillä silmällä onko huoltoa tehty, yms öljyt vaihtaa jne?

Oonko ymmärtänyt oikein, että venojen välyksistä käytännössä näkee onko ne säädetty 24 tonnin huollossa? Siinä säästäis sitten rahaa jos huollossa ei niitä tarvis ruveta säätämään? :)

Etuseen sopis varmaan Metzelerin Sportec M3?

Venttiilinvälykset mittaamalla näkee kyllä ihan suoraan onko ne toleransseissa vai ei.

M3 on hyvä rengas, tuolta löytyy kanssa aika hyvään hintaan kumeja:
https://mprenkaat-store.com/
ripakinttu
Pyörä:
Hakusessa
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
13.8.2008 16:21
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut ripakinttu » 13.2.2013 14:10

Pilot Power 3 tarttu lapaseen^

Mistä tähän löytäis käyttäjän käsikirjaa/manuaalia. Oli jo pari omistajaa sitten kuulemma hukkunut, olis talvipäivien ratoksi vähän lukemista.
SJK
Pyörä:
RM 250
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
15.8.2005 12:02
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut SJK » 14.2.2013 0:47

ripakinttu kirjoitti:Mistä tähän löytäis käyttäjän käsikirjaa/manuaalia. Oli jo pari omistajaa sitten kuulemma hukkunut, olis talvipäivien ratoksi vähän lukemista.

Muistaakseni tämän latasin http://zx6r.com/service-manuals/12592-2 ... anual.html