250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

TimoZeus
Pyörä:
1190
Paikkakunta:
Lahti > Nastola > Ruuhijärvi
Liittynyt:
19.5.2006 16:23
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut TimoZeus » 18.10.2012 22:30

Haatsi kirjoitti:Jre:

Ei tolla 2-mäntäsellä jarrusatulalla mikä tossa on vakiona tee yhtään mitään vaikka sitä kuinka selittelis. Se että miks sait sen kahvan pohjaan johtuu juurikin siittä tehottomuudesta. Ei vaan yksinkertasesti tapahdu mitään. Nuo jarrut on kuitenkin tarkoittettu enduroon, ei kadulle.


Kyllä ainakin itselleni on kadulla riittänyt aivan hyvin myös tuo vakiopuristin.
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 19.10.2012 12:12

Ite ostin ihan suosiolla supermoto jarrusetin vaikka en oo ees motoilla vielä ajanu (makso 120e nettivaraosassa) ja setti sisälti: 320 levy, adapteri, 4-mäntäinen satula + hussen smr 450 vakio letku ja pääsylinteri..

Ja kyllä huomattavan eron ainakin piikkihussessa silloin sai pelkästään sillä että vaihtoi 320mm levyn ja vakiosatulan, mut eipä sillä mitään äkkijarrutuksia tullu vedeltyäkään kovista vauhdeista :roll:
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 19.10.2012 13:53

Haatsi kirjoitti:Jre:

Ei tolla 2-mäntäsellä jarrusatulalla mikä tossa on vakiona tee yhtään mitään vaikka sitä kuinka selittelis. Se että miks sait sen kahvan pohjaan johtuu juurikin siittä tehottomuudesta. Ei vaan yksinkertasesti tapahdu mitään. Nuo jarrut on kuitenkin tarkoittettu enduroon, ei kadulle.


Tuntuu vähän tyhmältä väittää vastaan omista asioista :D , edelleenkin siinä jarrussa oli ilmaa. Kertonee paljon että en saanut edes perää nousemaan kyseisellä jarrulla, saati sitten edes enskarenkaalla pitoja pois. Tiedän miltä toimiva jarru tuntuu.
Ei mun tarvi mitään selitellä, toiset tarvii pysähtymiseen motot ja ison jarrun, meikäläiselle riitti enskat ja vajaakuntoinen vakiosetti. Ja kyllä tosiaan ajettiin kaupungissa, mutkapätkällä, jne. niin lujaa kun mopo kulki.
Mulle on ihan sama mikä on kenenkin mielestä välttämätöntä, heitin vaan oman kokemukseni vakiojarruista tähän ja jos joku siitä jarruhankinnan tarpeellisuutta pohtiessaan hyötyy niin hieno homma.
Erkka
Paikkakunta:
Suur-Tampere
Liittynyt:
5.12.2001 3:00
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Erkka » 19.10.2012 15:03

Niin, tässähän oli kyse, että riittääkö VAKIOJARRUT SMOTORENKAIDEN kanssa asvaltilla. Ei siitä, että riittääkö vakiojarrut enskarenkailla.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 19.10.2012 15:50

Aivan, ja koitin tuoda esiin pointin jota et vieläkään tajunnut, että jos kerran enskasetilläkin (= huono pito ja vakiojarrut) pärjää kadulla, pärjää myös motorenkailla ja vakiojarruilla (=hyvä pito ja vakiojarrut)
Mutta en sitä sano pärjäätkö/haluatko SINÄ näillä ominaisuuksilla ajaa, eikä kiinnostakaan, alunperin koitin vaan vähän valaista asiasta.. Suurimmalle osalle kun se parempi jarru ei ole ollut mikään välttämättömyys.
Erkka
Paikkakunta:
Suur-Tampere
Liittynyt:
5.12.2001 3:00
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Erkka » 19.10.2012 16:10

Jees, ymmärsin pointtisi :)

Kyl maar se sit niin menee, että en lähde valmiiksi ostelemaan mitään. Ostelen, jos siltä tuntuupi.
Soppanestori
Pyörä:
Husaberg FS 650e, EX Aprilia Tuono 125, EX masai 50
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.10.2007 16:58
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Soppanestori » 19.10.2012 16:31

Enskajarrut on kyllä onnettomat kadulle. Ylikuumenee todella nopeasti, myös teho on huonompi(aika ilmeistä). :roll:
elr
Pyörä:
tön :(
Paikkakunta:
Tois puol jokkee
Liittynyt:
4.4.2009 19:46
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut elr » 19.10.2012 17:23

Haatsi kirjoitti:Elr:

07->08 katteet ei mene kyllä suoraan sitten millään. Tankin joutuu vaihtaan, takahäkin joutuu myös vaihtamaan ja ilmanputsarikoteloiden kanssa tulee kans ongelmia. Myös se että miten saat äänenvaimentimen kiinni tulee olemaan ongelma. Voit unohtaa koko homman, tulee helpommaksi ja halvemmaksi ostaa vuotta uudempi pyörä. Supermotojunkie sivustolla oli projekti tästä, ei ollut helpon näköistä.

Hommaat vaan sen virtalukon tai samanlaisen "virtalukon" kun itsellä. Kytketty tappokatkasijaan että aina kun avain on off-asennossa on sama kuin että tappokatkaisija olis pohjassa. Ei lähde käyntiin.

https://www.thumpertalk.com/shop/Baja-Designs-Key-Switch-p4452413.html Vaikka tuosta, asennukseen menee 10min.


Jeesjees, ois vaa tarrasarjoi löytyny helpommin mut mut täytyy ostaa sit vaa katteet ja viedä kaveril maalauksee, saapaha ainaki uniikit katteet mitä ei löydy keneltäkää :lol:


Ja toho jarrukysymyksee... Kyllähän tolla vakiosetillä pärjää kadulla, ei siit oo kiinni se vaan et jos senki kans jarruttelee helvetisti kesäkuumal nii kyl seo heti kuumana = jarruteho häviää... noit jarrusettei saa helposti ja suht halval ku jaksaa vähä ettii, purkupyörist saa ja ulkomailt vaik ebay:stä helposti ja kyl mä ainaki panostan mielusti kunnon jarruihin, ei se oo mikää erikoine homma niit vaihtaa smotojen yhteydes.
mikkets
Pyörä:
Ktm exc 300 -08, Suzuki RM 250 -97, Honda cr 250 -97
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
23.8.2009 12:50
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut mikkets » 21.10.2012 22:32

Perus katuajossa ihan toimiva kokoonpano tuo vakiosatula&kahva + 320mm levy mutta kartingradalla häipyy aika äkkiä jarru :s Enskakäytössä vakiojarrut aivan riittävät ;)
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo18738/ Suzuki rm 250 rakentelua
Erkka
Paikkakunta:
Suur-Tampere
Liittynyt:
5.12.2001 3:00
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Erkka » 22.10.2012 12:27

Minkäslaisia kokemuksia ihmisillä on GasGassin 300cc-enskasta? Miten löytyy varaosia, kestääkö, laadukas? Vertailen lähinnä KTM:n vastaavaan EXC-malliin...
pennywise]
Pyörä:
Husqvarna 450cc & husqvarna 300cc (molemmat myynnissä)
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
14.5.2007 13:11
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut pennywise] » 23.10.2012 17:58

Onko mitään yksinkertaisia tapoja saa 300cc huskusta lisää tehoo irti?
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 23.10.2012 18:40

Paljonko sä haluat ja mikä määritellään yksinkertaiseksi?
Hoffe
Pyörä:
Kolmesatku kotaree
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
23.6.2008 23:57
250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Hoffe » 23.10.2012 19:06

Ei varmaa mitään "yksinkertaista" tapaa saada lisää tehoa ainakaan huomattavia määriä.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 23.10.2012 19:41

Kannattaa lukasta jos ei ole jo ehtinyt:

http://motocrossactionmag.com/Main/News ... -6884.aspx

Ei siihen mitään yksinkertaista tapaa taida olla, se pari kolme lisähepostakin vaatii jo melkosen osakokonaisuuden.
mikkets
Pyörä:
Ktm exc 300 -08, Suzuki RM 250 -97, Honda cr 250 -97
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
23.8.2009 12:50
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut mikkets » 30.10.2012 0:01

Ootteko käyttäny näissä kolmisatkukotkissa talvella matalaviskositeettisempaa öljyä kuin tuo 15w50?
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo18738/ Suzuki rm 250 rakentelua