skobasti kirjoitti:Nyt on semmonen juttu, että kevytmoottoripyörä ja mopo hävitetään ensi vuoden puolella ja tarttis saada isompi mielellään enduro tai supermoto mallinen alle 25kw pyörä, jonka mahdollisesti voisi myöhemmin rekisteröidä yli 25kw:ksi.
Vähän kysymyksiä olisi, että mitäs tommosen 250cc-650cc (2tahti tai 4tahti) pyörän pitäminen vuodessa maksaisi? Sillä autoa en tule vähään aikaan ostamaan, kun sen pitäminen on käsittääkseni kalliimpaa, kuin moottoripyörän, joka on yli 125cc ja yli 11kw?
Talvellakin pitäisi päästä ajelemaan, joten kallistun enduroon/supermotoon tämän takia.
Olen tuossa jo vähän katsellut muutamia pyöriä ja tuommonen Yamaha WR 450f vaikuttaisi mielenkiintoiselta vekottimelta, vaan taitaapi olla turhan hintavia?
Budjettina olisi suunnilleen 2000€-5000€.
Ihan ensimmäiseksi voit unohtaa tuon budjetin halvemman pään jos haluat pitää kustannukset kurissa.
Halvoilla vehkeillä kun on tapana hajota ja remontit maksaa helposti saman verran kuin se halppis pyörä...
Yamahat ovat aina olleet kelpo pyöriä niin nelareissa kuin 2-tahtisissakin.
KTM:iä on kaikilla vaikka niissä onkin enemmän tekniikkamurheita kuin japanilaisissa kilpailijoissaan.
Markkinointi on purrut ja KTM on monien mielestä se "oikea" valinta.
Jos itse ostain jonkun supermoton niin ostaisin TM:n. Toinen vaihtoehto olisi HM-Moto.
HM on hyvä ja hauska laite ja melkoisen toimintavarma kuten muutkin japanilaiset. HM-Motolla oli meikäläisen ensimmäinen supermoto ja pyörää ei voi kuin kehua!
TM on taas todellinen supermotojen Ferrari. Hinta on uutena kova, mutta pyörässä käytetyt osat ovat myös huippuluokkaisia. käsityönä tehty todellinen kilpapyörä.
Käytettynä TM on todella järkevän hintainen pyörän laatuun nähden.
Joku tykkää äidistä, toinen tyttärestä, joku jopa isästä. eli makuja on monia.