250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 18.4.2013 20:49

JMH kirjoitti:
elr kirjoitti:Onko kaikki kotarin putket ruostumatonta terästä? Täytyy viel magneetilla käydä koittamassa mutta putki on maalattu mustaks ja edellisen omistajan mukaan SX putki? nii meinasin et vois käyttää sen putken hapotukses jos sais rosterin esii ja kiillottais vähä.


Jos siinä paisarin kyljessä on KTM racing niin on sx putki. Alkuperäsessä ei oo mitään tekstiä. Noista materiaaleista nyt en muista :lol: Sx putki kyllä alkaa "ruostumaan" jos et sille tee mitään.


Minun käsittääkseni ovat kromattua terästä.
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut laazeri » 19.4.2013 13:05

Noniin tytöt ja pojat! Jos joku on vailla isoa mopoa niin käykääs kahtomassa minun ilmoitus, pitäis olla hinta kohillaan. 8)
ane_
Pyörä:
300exc
Liittynyt:
21.8.2009 15:43
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut ane_ » 3.6.2013 13:43

Mitä laatikkoöljyä ootte käyttäny näis? itellä 300exc.

E: Paikallisessa liikkeessä sanottiin että laita Motorexin 2t semi synthetic:kkiä. Miten on?
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 4.6.2013 17:16

2t semi synthetic viittais 2t seosöljyyn, eli vaihteistoon pistä joko 4t öljyä tai sitten ihan 2t vaihteistoöljyä.
motul 5100 käytin kun samanlaisen pelin omistin, tais olla 15w50 se viskositeetti eli natsaa myös manuaalin kanssa.
ane_
Pyörä:
300exc
Liittynyt:
21.8.2009 15:43
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut ane_ » 4.6.2013 17:54

_Jre_ kirjoitti:2t semi synthetic viittais 2t seosöljyyn, eli vaihteistoon pistä joko 4t öljyä tai sitten ihan 2t vaihteistoöljyä.
motul 5100 käytin kun samanlaisen pelin omistin, tais olla 15w50 se viskositeetti eli natsaa myös manuaalin kanssa.


Kiitos neuvosta!
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut j|m| » 7.6.2013 21:15

Oiskohan toi 250 KTM hyvä laitos korvaamaan 2t piikkiä? Jostain täältä foorumeilta luin, että maltillisella ajolla vie sen 6,5L/100km ja ihan luotettaviakin oisivat ku oon piikkisellä tehny semmosia 200km reissuja välistä ni kai näilläki pystyy kunhan perusasiat on kunnossa ja öljyy tarpeeks tankissa? Motothan tohon tulis ihan ehdottomasti! :)
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 9.6.2013 2:18

Ei siinä muuta vikaa ole kuin tehon puute, tai sen oleminen väärässä kohdassa. Muutenhan nuo on letkeitä ajaa, mutta saa pykällellä kyllä jos meinaa nelareiden perässä pysyä isommalla tiellä. Tosin motoilla asafaltilla rajoitusten mukaan ajaminen ei tuottane kovin suuria ongelmia kuitenkaan, mutta hiekkateillä jos aletaan tosissaan vääntää ei kulutus ja kulku enää oikein kohtaa.
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 9.6.2013 11:37

Tuo on kyllä niin totta. Itse huomannut myös että on ihan työn takana kun pitäisi piikillä pysyä 450 perässä kadulla.. :D
Mise1
Liittynyt:
20.3.2009 16:05
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Mise1 » 2.7.2013 22:57

Sain tuossa kaivettua vanhan pärrän tallinperiltä pois ja pientä fiksausta pitäis alkaa suorittaan, ongelmana vaan on kun ei näistä tahdo ymmärtää oikein mitään, eikä viitsisi suoraan viedä mihinkään korjattavaksikaan.

Elikkäs pyörä on KTM EGS 250cc -99, jossa tekniikka on sama kuin 250 sx ja exc:ssä

Ensimmäinen huoli on kytkin, joka ei irroita kunnolla. Vaihde päällä paikallaan ollessa sammuu noin 5-10sek jälkeen. Vähän äsken avasinkin tuota kytkintä, mutta eipä siitä juurikaan mitään osannut sanoa, kytkinlevyt oli 2,7mm paksut niinkuin pitääkin.

Toinen vika on sitten tyhjäkäynti, Kylmänä pysyy käynnissä, mutta heti lämmettyään tahtoo sammua. Seosruuveista en ole edes varma kumpi on kumpi, toinen jossa on jousi alla (ilmeisesti tyhjäkäynti) on pohjassa, ja toinen on noin 1.5 kierrosta auki. Voisko neulan siirtely auttaa? Kaasutin on Keihin PWK 38.

Lopuksi vielä olisi mukava tietää paljonko tämmöisillä vehkeillä noin suurinpiirtein kannattaa männällä ajella? Omassa on nyt ollut jo muistaakseni 4 vuotta sama ja kilometrejä alla ehkä 4-6t, omaan korvaan kuulostaa jo aika paljolta? Tehot ainakin tuntuu hiipuneen, tai sitten niihin on vaan jo tottunut. Mäntää kun pakoaukosta katselin niin vähän oli ruskea yläreunasta, mutta muuten KAIT ihan kohtuullisen näköinen.
mikkets
Pyörä:
Ktm exc 300 -08, Suzuki RM 250 -97, Honda cr 250 -97
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
23.8.2009 12:50
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut mikkets » 16.12.2013 20:50

Nyt tarvis jeesiä.

Elikkäs pyöränä 2008 exc 300, ja koneremontti olis menossa, mutta kampiakselin kytkimen puoleinen ensiövetorattaan mutteri ei ota auetakseen... Onko kyseinen mutteri oikean- vai vasemmankätisellä kierteellä?
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo18738/ Suzuki rm 250 rakentelua
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 25.12.2013 20:10

Vääränkätinen kierre, eli käännä myötäpäivään avatakses sen.
YYamahax_YZ250
Pyörä:
Yamaha YZ 250
Paikkakunta:
Hyrynsalmi
Liittynyt:
29.12.2013 16:24
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut YYamahax_YZ250 » 29.12.2013 16:57

Voe perhana!!!!! Nytten oisi onkelmana sellanen, että ostin tuossa Yamaha YZ 250 ja nytten viitos vaihe nykii :itku: onko vika lootassa nuissa viitosen ratas parissa vai saattaako johtua siitä että ketjut ja rattaat on kulunu? Ja jos vika on niissä ni haittaako niin hirveesti jo en uusi niitä viitosen rattaita vaan ajelen vaan 1,2,3,4 vaihteilla? Ja sitten entinen omistaja on menny kääntään etu välittäjän ympäri ni ne pittää ihme rutinaa.... itellä mopon ruoskassa ei ainakaan kärsiny kääntää kulunutta välittäjää ympäri ku rupes rutisee ja kakoo kulukeminen niin maan perhanasti. Ja tuli jo tilattuu uvet välittäjät ja ketjut (varmuuven vuoksi). Jos joku vois kertoo että en koko paskaa hajota niinku mulla on ollu yleensä tapana :lol: Ja jos joku tietää paikan josta saa ne rattaat ja vuosimalli on 2001 (Yamaha centterin tiijän itekkin) van saako tarvikkeena? :D
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 9.1.2014 13:08

Hei kaikki ongelmanratkasijat! kertokaa mikä mun kottaraista vaivaa!! viewtopic.php?f=7&t=85733
HenkkaWRC
Pyörä:
Yamaha WR 125 X -11, Honda Monkey Z50-J -87
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
27.6.2012 13:53
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut HenkkaWRC » 2.2.2014 21:37

MP14 messujen jälkeen alko A2 kortti ja tällänen iso 2-T enska kuumotteleen iha perkeleesti! Kysyn vaan että paljonko näissä peleissä on vakuutuksilla hintaa? Kun nettimotossa yhen 300 EXC ilmotuksessa väitettiin vakuutuksien maksavan vaan 400€ vuodessa! Käsittämättömän halpaa kun mun piikkisessäki vakuutukset on jotain lähemmäs tonnin. Onko paljonkin eroja noiden eri pärrien välillä? Että onko saman hintaset esim. EXC:n, husse WR tai vaikka Gas gas EC:n vakuutukset? Eikös ne niitä laske jotenkin teho paino-suhteesta?

Paljonko kolmesatkussa on oikeesti tehoo? Ei oikein huvittais menettää kilpiä tai saada sakkoja ku väärän luokan pyörä.
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 2.2.2014 22:12

400e voi olla aika lähellä pelkästä liikennevakuutuksesta, mutta kyllä se taitaa myös olla melkeen se tonnin paukku jos täyskaskolla ajelee.

Pääasiassa kaikki noista rekisteröidyistä kilpaenduroista on papereissa kuristettuna noin 12-20kW tehoihin, joten epäilisin että kaikilla merkeillä lähestulkoon samat vakuutukset, kun kerran suunnileen samanverran painavatkin. Ja A2 kortti riittää hyvin kunhan paperit on kunnossa. ;)