Harmi kun on niin vähän noita pyöriä ettei löydä käytettyjä oikeen.
nuppi_ kirjoitti:Toki, pointtina vaan oli se että ei kaksitahtinen ole sen huonompi kun pitää tarpeeksi huolta.
S^X kirjoitti:Nämä niin sanotut striitfaitterit ovat saatanan keksintö pyörämaailmalle.
Oikeat motoristit ihmettelevät miksi rakentajat tuhoavat pyöränsä ja tekevät niistä kaikista samanlaisia. Nämä rakentajat myöskin pilaavat "pisaralla-pisimmälle" - motoristien maineen koska ajavat liikenteessä sillä lailla kun faitterilla kuuluukin...
Elä missään nimessä sekaannu niihin,ota suunnaksi moottoripyora.årg
Georg kirjoitti:Pakko tarttua kertaalleen keskusteluun 2T versus 4T..
stumpe kirjoitti:enkö saa yhtään parempaa vastausta/keskustelua aikaiseksi kuin tämä todella älytön vastaus...?
Georg kirjoitti:Pakko tarttua kertaalleen keskusteluun 2T versus 4T..
Juha S on jossain muussakin triidissä (vaiko tässä samaisessa) muistaakseni tarttunut hyvin hanakkaasti tuohon 2-tahtarien huoltotarpeeseen. Moottoripyörät tarvitsevat kaikki huoltoa huomioimatta tahtien lukumäärää.
Itselläni on molempia kategorioita edustavat räpättimet tällä hetkellä ja voin todeta, että kaksitahtisen kaikki huollot täydellisestä koneremontista lähtien olen tehnyt ja teen jatkossakin itse. Nelitahtisen huolloista teen kaiken sellaisen itse, jotka vain pystyn. Esimerkiksi FZR:rän venttiilinsäädöistä ei ole mitään hajuakaan, joten sellaiset menevät teettämislinjalle..ja luonnollisesti teettäminen maksaa osien lisäksi työn.
Juha S kirjoitti:Jollain tavalla on erikoista, että koneremppa 2t:hen luonnistuu, mutta venttiilinsäätö 4t:hen on ylivoimainen projekti. Minulla ei ole hajua, että onko fazussa palasäätö vai mikä, mutta on se koneen pyörittely ja välysten mittaaminen mielestäni nopeampaa ja helpompaa ku täydellisen konerempan tekeminen . Ja venttiilien säätäminen/tarkistaminen (SV:ssä ei tarvinnut tehdä muuta kuin tarkistaa; välykset ku ei ollu muuttuneet, n.10min homma) ei maksa kuin uuden tiivistesarjan, tai ei välttämättä sitäkään.
Ei minulla ole oikeastaan mitään intressejä käydä tästä enempää vääntämään, mutta ok, jos voitte ajaa 2t vehkeillänne vaikka 80tkm yhtä pienillä huolloilla kuin 4t:tä .....
ja kohta joku vetää jawakortin esiin