ktm 450, 525

-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 11.3.2011 19:58

No kokeile pyöränlaakerit, ohjauslaakerit ja swingin laakerit yms. Heiluttele ja ravistele, onko klappia? Tarvittaessa rasvaa tai vaihda uusiin. Onko ketjut ja rattaat hyvässä kunnossa? Pese ilmanputsari ja öljyä, vaiha öljyt ja öljynsuodattimet, tarvittaessa säädä venttiilit. Tarkista vuotaako öljyä mistään. Säädä iskarit itsellesi sopivaksi manuaalin avulla. Tuommosia ite katselisin ensin.
^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 11.3.2011 21:05

kiitos vastauksesta. Oikein asiallisesti tuli informaatio 8)
Näillä mennään eteen päin.

Nyt sitten jos jollakulla on ylimääräisiä niin saa tarjota:
-Kokonaista valkoista muovisarjaa tarroineen 04-07 exc:hen.
-Uudemman mallin maskia samalla värillä tai mustana. (Itsellä siis neliskanttinen maski, eli haussa juurikin 05-07 maski)
-Motovanteita, kumeilla tai ilman.

Lopuksi pahoittelut off-topicista. :s
1nidec
Pyörä:
Kawasaki Z750
Liittynyt:
15.2.2007 21:09

ViestiKirjoittanut 1nidec » 12.3.2011 0:21

En nyt äkkiseltää löytäny ketjua 400cc:lle, mut jos täältä jtn vinkkiä sais.. Eli; fillarina siis 2004 EXC 400 ja kysyisin et miten saan kalibroitua sm-vanteen koon mittariin, mikäli se on edes mahdollista...? Eli kyseessä kotarin oma digimittari ja tripmaster löytyy. Kyseistä tietoa en löytänyt ainkaan noista kotarin omista opuksista... Kiitos.
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 12.3.2011 15:05

_nidec_ kirjoitti:En nyt äkkiseltää löytäny ketjua 400cc:lle, mut jos täältä jtn vinkkiä sais.. Eli; fillarina siis 2004 EXC 400 ja kysyisin et miten saan kalibroitua sm-vanteen koon mittariin, mikäli se on edes mahdollista...? Eli kyseessä kotarin oma digimittari ja tripmaster löytyy. Kyseistä tietoa en löytänyt ainkaan noista kotarin omista opuksista... Kiitos.


Kysäseppä tuolta piikkipuolelta exc 125 topic:ista. Mulle tuon kalibroinnin teki kaveri, repäs yhden piuhan irti ja näpytteli renkaan ympärysmitan mittaristoon.
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 12.3.2011 18:25

Tässä http://www.motot.net/wiki/KTM_EXC_125 ihan sivun alhaalla löytyy kalibrointiin ohjeet. Itellä piti muistaakseni irroittaa just toinen johto, mitä noissa ohjeissa kerrottiin.
1nidec
Pyörä:
Kawasaki Z750
Liittynyt:
15.2.2007 21:09

ViestiKirjoittanut 1nidec » 12.3.2011 20:16

-Riuku- kirjoitti:Tässä http://www.motot.net/wiki/KTM_EXC_125 ihan sivun alhaalla löytyy kalibrointiin ohjeet. Itellä piti muistaakseni irroittaa just toinen johto, mitä noissa ohjeissa kerrottiin.

Joo pitääpä kokeilla... Kiitoksia!
^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 15.3.2011 17:22

mitenkäs olisi tuohon paras tapa rakentaa virtalukko? tuleeko virta sytkälle akulta? eli jos akun + johtoon rakentais katkaisijan väliin? Startin käytön se ainakin estää, mutta estääkö kiksillä käynnistämisen?

2. kysymys: tuleeko valoille virta akulta suoraan?
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14

ViestiKirjoittanut JMH » 15.3.2011 22:54

^SLayeR^ kirjoitti:mitenkäs olisi tuohon paras tapa rakentaa virtalukko? tuleeko virta sytkälle akulta? eli jos akun + johtoon rakentais katkaisijan väliin? Startin käytön se ainakin estää, mutta estääkö kiksillä käynnistämisen?


Mulla on se laitettu sillee että ei lähe kiksillä eikä startilla. En vaan muista miten se meni sillä nyt itelläki piuhat irti ja ku koittelin tossa vähäaika sitte niin en saanu toimimaan millään tavalla mutta voin infota sulle siitä jos muistan miten se meni ;) Tarkotushan on se että se maadottaa startin ja tappokatkasijan että ei lähde käyntii.
^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 15.3.2011 23:06

JMH kirjoitti:
^SLayeR^ kirjoitti:mitenkäs olisi tuohon paras tapa rakentaa virtalukko? tuleeko virta sytkälle akulta? eli jos akun + johtoon rakentais katkaisijan väliin? Startin käytön se ainakin estää, mutta estääkö kiksillä käynnistämisen?


Mulla on se laitettu sillee että ei lähe kiksillä eikä startilla. En vaan muista miten se meni sillä nyt itelläki piuhat irti ja ku koittelin tossa vähäaika sitte niin en saanu toimimaan millään tavalla mutta voin infota sulle siitä jos muistan miten se meni ;) Tarkotushan on se että se maadottaa startin ja tappokatkasijan että ei lähde käyntii.
Niinhän se varmasti kuuluisi tehdä.
Olisiko jollakin nyt hyvää tapaa tähän ongelmaan?
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 16.3.2011 13:32

^SLayeR^ kirjoitti:2. kysymys: tuleeko valoille virta akulta suoraan?


Semmonen kutina että valot ei tuu akulta mutta vilkut tulee akulta. En mene päätäni pantiksi pistämään tästä tiedosta.
1nidec
Pyörä:
Kawasaki Z750
Liittynyt:
15.2.2007 21:09

ViestiKirjoittanut 1nidec » 16.3.2011 23:51

Messico kirjoitti:
^SLayeR^ kirjoitti:2. kysymys: tuleeko valoille virta akulta suoraan?


Semmonen kutina että valot ei tuu akulta mutta vilkut tulee akulta. En mene päätäni pantiksi pistämään tästä tiedosta.


Juurikin näin, vilkut saa päälle vaikka pyörä ei ole käynnissä, mutta valot saa vain kun pyörä on käynnissä.

Ja tappokatkasija virtalukolla maihin--> ei käynnisty kiksillä eikä startilla.. ;)
^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 17.3.2011 3:42

_nidec_ kirjoitti:
Messico kirjoitti:
^SLayeR^ kirjoitti:2. kysymys: tuleeko valoille virta akulta suoraan?


Semmonen kutina että valot ei tuu akulta mutta vilkut tulee akulta. En mene päätäni pantiksi pistämään tästä tiedosta.


Juurikin näin, vilkut saa päälle vaikka pyörä ei ole käynnissä, mutta valot saa vain kun pyörä on käynnissä.

Ja tappokatkasija virtalukolla maihin--> ei käynnisty kiksillä eikä startilla.. ;)
mutta startti pyörii kuitenkin, vaikka kipinää ei saisikaan?
Motis
Pyörä:
Ehkä joskus
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.10.2007 16:04

ViestiKirjoittanut Motis » 17.3.2011 15:04

Kiikarissa tälläinen yksilö. Tekstiviestiä sitten laitoin ja kysyin sitten huolloista ja vastaus oli "Öljyjä on tietääkseni vaihdettu niinku pitää mutta mäntä siihen varmaan kannattais vaihtaa ennenkun enemmän alkaa ajamaan." ja soiton perusteella sanoi et edellinen omsitaja on jtn sinne koneeseen vaihtanu. Kuittia ei ole, mut a.per.osat mitä vaihdettu koneeseen pitäis olla "jossain" pussissa. Eli luultavasti saa heti olla remppaamassa ja uhraamassa sen +600€ (?)
Sitten vielä miten saan varmuuden et voiko kyseistä pyörää rekisteröidä tieliikenteeseen? Tyyppikilvestä tiedot ja sitten kontorille kyselemään, vai?
1nidec
Pyörä:
Kawasaki Z750
Liittynyt:
15.2.2007 21:09
ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut 1nidec » 17.3.2011 16:10

^SLayeR^ kirjoitti:
_nidec_ kirjoitti:
Messico kirjoitti:
^SLayeR^ kirjoitti:2. kysymys: tuleeko valoille virta akulta suoraan?


Semmonen kutina että valot ei tuu akulta mutta vilkut tulee akulta. En mene päätäni pantiksi pistämään tästä tiedosta.


Juurikin näin, vilkut saa päälle vaikka pyörä ei ole käynnissä, mutta valot saa vain kun pyörä on käynnissä.

Ja tappokatkasija virtalukolla maihin--> ei käynnisty kiksillä eikä startilla.. ;)
mutta startti pyörii kuitenkin, vaikka kipinää ei saisikaan?

Pyörii, mutta jos haluaa että ei pyöri, niin lisäksi kierrättää starttinappulaan tulevan johdon virtalukon kautta. Ja kyseessähän on vain herätevirta niin virtalukonkaan ei pitäisi sulaa. Itsellä oli joku mankin tarvikevirtalukko...
^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 17.3.2011 17:48

Motis kirjoitti:Kiikarissa tälläinen yksilö. Tekstiviestiä sitten laitoin ja kysyin sitten huolloista ja vastaus oli "Öljyjä on tietääkseni vaihdettu niinku pitää mutta mäntä siihen varmaan kannattais vaihtaa ennenkun enemmän alkaa ajamaan." ja soiton perusteella sanoi et edellinen omsitaja on jtn sinne koneeseen vaihtanu. Kuittia ei ole, mut a.per.osat mitä vaihdettu koneeseen pitäis olla "jossain" pussissa. Eli luultavasti saa heti olla remppaamassa ja uhraamassa sen +600€ (?)
Sitten vielä miten saan varmuuden et voiko kyseistä pyörää rekisteröidä tieliikenteeseen? Tyyppikilvestä tiedot ja sitten kontorille kyselemään, vai?
Jos ei kuitteja löydy niin kannattaa olettaa ettei huoltoja ole tehty. Noin vanhaa kilvetöntä on vaikea/kallis saada rekisteriin. Ei mahdotonta, mutta helpommalla pääsee kun ostaa jo valmiin kilvellisen. Tuollaisen moottoriremonttiin varmasti menee enemmän kuin 600€.