Vaihtoehtona pyöri pitkään nätti 750cc Monsteri mutta Yammu kun oli valmiiksi 25kw papereissa niin siihen sit tuli päädyttyä.
Super-Karpo kirjoitti:Mitä eroa on Yamaha R6:lla ja R6R:llä?
Kekkinen kirjoitti:On tullu ostettua tollainen r6 vm 2003 nii oon tässä alkanu kuuntelemaan nii moottorista kuuluu tietyllä kierrosalueella pientä kilinää nii mitähän tämä on? oon kuullu että se olis noitten tyyppivika? ettei tarvi kiinnittää huomiota.
Daniko kirjoitti:Kekkinen kirjoitti:On tullu ostettua tollainen r6 vm 2003 nii oon tässä alkanu kuuntelemaan nii moottorista kuuluu tietyllä kierrosalueella pientä kilinää nii mitähän tämä on? oon kuullu että se olis noitten tyyppivika? ettei tarvi kiinnittää huomiota.
Millä kierrosalueella tuo ääni kuuluu ja minkälaista kilinää se on?
Edellisessä -04 vuoden R:ssäni kuulu sellasta siritystä/säkätystä, ja se oli voimakkaimmillaan siinä 4-5 krpm kohilla. Olin itekin aluksi vähän huolissani, mistä tuo heinäsirkan siritys oikein kuuluu, mutta käytin merkkihuollon pojilla kuunteluttamassa ääntä, niin sanoivat, että se on ihan normaalia. Lisäksi löysin http://www.yrc.fi sivuston forumeilta samaa oiretta potevia muitakin pyöriä, ja tuli ilmi, että se ääni on enemmänkin ominaisuus kuin vika. Jopa uusissa pyörissä kuuluu tuota samaista sirinää. Se ääni tulee ilmeisesti nokkaketjusta.
Eli siis mikäli pyöräsi pitämä ääni on samanlaista kuin edellä kuvailtu, ei pitäisi olla syytä huoleen. Tietysti mikäli se ääni on häiritsevän kova tai se ajan/kilometrien myötä voimistuu, niin käytä ihmeessä jossakin Yamahan huollossa kuunteluttamassa. Ei maksa vaivaa, jos siellä sittenkin on jotain.