ktm 450, 525

^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 17.3.2011 17:50

_nidec_ kirjoitti:
^SLayeR^ kirjoitti:
_nidec_ kirjoitti:
Messico kirjoitti:
^SLayeR^ kirjoitti:2. kysymys: tuleeko valoille virta akulta suoraan?


Semmonen kutina että valot ei tuu akulta mutta vilkut tulee akulta. En mene päätäni pantiksi pistämään tästä tiedosta.


Juurikin näin, vilkut saa päälle vaikka pyörä ei ole käynnissä, mutta valot saa vain kun pyörä on käynnissä.

Ja tappokatkasija virtalukolla maihin--> ei käynnisty kiksillä eikä startilla.. ;)
mutta startti pyörii kuitenkin, vaikka kipinää ei saisikaan?

Pyörii, mutta jos haluaa että ei pyöri, niin lisäksi kierrättää starttinappulaan tulevan johdon virtalukon kautta. Ja kyseessähän on vain herätevirta niin virtalukonkaan ei pitäisi sulaa. Itsellä oli joku mankin tarvikevirtalukko...
No joo olisihan se ihan hyvä ettei joku käy rämpyttämässä akkua tyhjäksi ja starttia polta paskaksi.

Onko jollakin sähkökaaviota kyseiseen pyörään? Pitäisi muutenkin noita sähköhommia katsella.
1nidec
Pyörä:
Kawasaki Z750
Liittynyt:
15.2.2007 21:09

ViestiKirjoittanut 1nidec » 17.3.2011 19:25

Siinä jotakin: http://slorider.com/KTM/manuals/2004_25 ... ng_ele.pdf
randomrider
Pyörä:
KTM exc 525 supermopo
Paikkakunta:
järvenpää
Liittynyt:
24.2.2006 16:08

ViestiKirjoittanut randomrider » 21.3.2011 12:26

Onko kukaan käynyt vaihdattaa kiertokankea? Ja että paljonko on maksanut?
Some fuc*ing RandomRider
nasmu
Pyörä:
530 exc, tunturi sport '71
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
2.8.2006 17:07

ViestiKirjoittanut nasmu » 22.3.2011 12:02

randomrider kirjoitti:Onko kukaan käynyt vaihdattaa kiertokankea? Ja että paljonko on maksanut?

70€ ja kannattaa laittaa tai sanoa että laittaa ne limput hieman "sisäänpäin" koska ainakin tossa 530ssä käy parinsadan tunnin jälkeen nii että ne leviää ulospäin ja poikittaisvälys häviää eli jos ne laittaa hieman sisäänpäin nii se alkaa siitä pikkuhiljaa suoristua. ottakaa tosta nyt selvää
^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 22.3.2011 16:30

Eikös se nyt muutenkin ole parin sadan tunnin kohdalla uudestaan vaihtokamaa? Niin Eikös se sinne laiteta kuten kuuluukin. :roll:
nasmu
Pyörä:
530 exc, tunturi sport '71
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
2.8.2006 17:07

ViestiKirjoittanut nasmu » 22.3.2011 17:25

no laita mite lystäät :D näin miulle vaan ties kertoa lpr:n kotarin huolto ja se ajaa ite supermotoa ja on todennu toimivaks ratkaisuks.
^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 22.3.2011 21:19

Paljonko maksaa huollossa säädättää venttiilit? Uusi pyörä mulle ja en vielä tässä vaiheessa ala niitä säätämään itse. Haluan ensin, että ammattilainen säätää ne ja sitten seuraavalla kerralla säädän itse kunhan olen saanut asian opeteltua. Tämä siis siksi, koska ei ole tarkkaa tietoa millon säädetty ja en sen takia halua pyörää rikkoa :)

Tämä siis sen takia koska tänään ajamaan lähtiessäni tapahtui seuraavaa, joka hiukan säikäytti et nytkö tää levis. Eli ajoin pienen matkan huonoa tietä hiljaa, jotta kone lämpenisi ja pääsisin paremmalle tielle. Tämän jälkeen ensimmäinen kiihdytys ja aloin kuulemaan "siritystä koneesta". Hiukan samanlainen ääni kuin kuuluu jarruttaessa. ( http://www.youtube.com/watch?v=fxOnYsacWnk ) <-- Tuossa kuuluu ääni mitä tarkoitan.
Tämä kuuluu siis vain veto päällä. Tätä sitten ihmetellessäni hidastin ja pyörä sitten yllättäen sammui ajosta. pysähdyin ja kovan sahauksen jälkeen starttasi, mutta sammui heti. ryyppy päällä käynnistyy ja käy, mutta kun ottaa ryypyn pois niin pyörä käy hetken huonosti ja sitten sammuu. Pienen odottelun jälkeen starttasi ilman ryyppyä ja kävi tyhjäkäyntiä, mutta kaasuun koskiessa booasi.

Tarinaa tuli kerrakseen, mutta toivottavasti sai selvää mitä tarkoitan. Onko se nyt särki vai selviänkö esim venttiilien säädätyksellä? Aiheuttaako kantava venttiili kyseisiä oireita? :nolo:

Ps. En tiedä onko väliä, mutta kerron kuitenkin. Eli pesin pyörän eilen painepesurilla ja en kyllä varonut mitään erityistä paikkaa kun ajattelin, että kuivuu kuitenkin tallissa yön aikana. Aikaisemmalla ajokerralla ei kuulunut mitään ylimääräistä.

PPS! http://www.youtube.com/watch?v=H68IiSN4 ... re=related <-- Kuulostaa siis hiukan tuolta. Ei tosin noin paha, eikä kuulu tyhjäkäynnillä. Onko se nyt sit rikki? Koneremontti tehty 1500 km sitte ja siitä kuitit. Ei pitäisi olla siitä kiinni.
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 25.3.2011 17:43

Jos veikkasit 7 oikein viime lauantaina niin vie pois. Jos et:

Etsi informaatiota säädätykseen, säädä venttiilit ja kokeile miten toimii sen jälkeen. Jos toimii vähän aikaa hyvin ja taas alkaa vikoja ilmenemään niin sitten venttiileitä vaihtoon.
^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 25.3.2011 17:47

Joo no pyörä lähti eilen säädätykseen ja yleiseen tarkistukseen ja hinta ei tosiaan ollut lähelläkään ktm-huollon tasoa. Toivottavasti eivät löydä mitään isompaa, että on vain kyse kantavasta venttiilistä. tosin sitä he siellä epäilivätkin.

Edit: soittivat, että pyörä valmis. Pari venttiiliä oli ollut todella huonoissa välyksissä, että oli aikakin säätää. nyt pyörä käy kuulemma nätisti. Vaihtoivat vielä samaan rahaan öljytkin ;)
ripa-pipa
Pyörä:
ktm exc 400
Paikkakunta:
nokia
Liittynyt:
23.3.2007 8:12
ktm

ViestiKirjoittanut ripa-pipa » 28.3.2011 11:10

Onko tämmöstä 400 tai 450 ktm exc vaikeeta kilvettä ? mitä pitäis tehdä että saa kilpiin ? no tietenki nää kaikki perus jutut valot, mittari.
^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 28.3.2011 11:35

ripa-pipa kirjoitti:Onko tämmöstä 400 tai 450 ktm exc vaikeeta kilvettä ? mitä pitäis tehdä että saa kilpiin ? no tietenki nää kaikki perus jutut valot, mittari.
mittari ei pakollinen. Jos sanotaan 08 tai uudempi niin pitäisi onnistua helposti. Maahantuojalta vähän hyväksyntä papereita yms taitaa vaatia. Vanhempia sitten hankala/kallis kilvittää. Paremmin asiasta tietävät kertovat lisää.
^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 31.3.2011 11:38

Kuuluisiko tuossa mun pyörässä olla puolipuristin? Paikathan tuolle kyllä löytyy ja on sen näköiset, että joskus siinä on jotain ollut. Vai onko jätetty pois koska löytyy sähköstartti? 8o
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14

ViestiKirjoittanut JMH » 31.3.2011 16:26

^SLayeR^ kirjoitti:Kuuluisiko tuossa mun pyörässä olla puolipuristin? Paikathan tuolle kyllä löytyy ja on sen näköiset, että joskus siinä on jotain ollut. Vai onko jätetty pois koska löytyy sähköstartti? 8o


Varmaan jätetty sen takia pois, ei oo meinaa itelläkää.
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 31.3.2011 17:09

Puolipuristin on automaattinen ja koneen sisällä. Se mitä näet ja jonka vipu voisi olla kytkinkahvan vieressä on tuuletin joka avaa pakoventtiilejä pakolla eikä sillä ole mitään tekemistä käynnistyksen kanssa, pyötä lähinnä sammuu jos siitä vetää.
^risto^
Pyörä:
Yamaha yzf 250 & monkeyt -82
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
18.2.2006 19:01

ViestiKirjoittanut ^risto^ » 31.3.2011 21:53

kurapäristelijä kirjoitti:Puolipuristin on automaattinen ja koneen sisällä. Se mitä näet ja jonka vipu voisi olla kytkinkahvan vieressä on tuuletin joka avaa pakoventtiilejä pakolla eikä sillä ole mitään tekemistä käynnistyksen kanssa, pyötä lähinnä sammuu jos siitä vetää.


Se vipuhan on "lämpökäynnistin". Avaa kaasarista jonku ilmareigän.