ktm 450, 525

^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 31.3.2011 22:09

^risto^ kirjoitti:
kurapäristelijä kirjoitti:Puolipuristin on automaattinen ja koneen sisällä. Se mitä näet ja jonka vipu voisi olla kytkinkahvan vieressä on tuuletin joka avaa pakoventtiilejä pakolla eikä sillä ole mitään tekemistä käynnistyksen kanssa, pyötä lähinnä sammuu jos siitä vetää.


Se vipuhan on "lämpökäynnistin". Avaa kaasarista jonku ilmareigän.
Mikäs tuo tuossa sitten on?

Kuva

Tuo siis puuttuu omasta pyörästä mikä on ympyröity punaisella. Eikös tuo puolipuristin ole? Siis tuo musta "vipu" mihin vaijeri päättyisi pakonokan luokse niin se kyllä löytyy, mutta vaijeria ja vipua kytkimen luota ei.
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 2.4.2011 12:23

Mikä lie tuon virallinen nimi on, itse kutsuin sitä tuulettimeksi koska se kuvaa sitä parhaiten. Eli jos oikein pahasti onnistuu koneen kaselemaan, veto kahvasta ja pyöritys niin saattaa auttaa. Normaalioloissa mitään käytännön funktiota en ole tuolle kesinyt. Puolipuristimen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä, sillä puolipuristin on automaattinen ja integroitu nokka-akseliin. Sx-malleissa sun muissa on myös kuumakäynnistin kaasuttimessa, mutta sen käyttövipu on ryypyn viereisessä reiässä samanlainen nuppi. Jossain on nähnyt siihen asennettavaksi tarkoitetun kaapelinkin ja kahvan, aivan kuten jossain japsinelareissa on kuumakäynnistin tai uusissa kaksitahdeissa on ryyppy, mutta tehtaalta suoraan sellaista en ole kotarilla kyllä nähnyt.

Ei tuota "tuuletinta" mihinkään käytännössä tarvitse. Itse olen muutaman kerran talvispoorissa käyttänyt kastuneen koneen käynnistämiseen mutta hyöty on kyseenalainen. Oikeasti sitä tarvitsee vain jos käynnistää pyörää todella kovista pakkasista kun startti ei jaksa pyörittää ja kiihdytyspumpulla on pakko antaa reilusti ryyppyä. Siinä jos koneen kastelee tuo on ihan kätevä kun ei kone meinaa pyöriä polkemallakaan kun öljyt on umpijäässä.
randomrider
Pyörä:
KTM exc 525 supermopo
Paikkakunta:
järvenpää
Liittynyt:
24.2.2006 16:08

ViestiKirjoittanut randomrider » 4.4.2011 20:22

Kyllä se on puolipuristimen vipu, mikä on ympyröity.
Some fuc*ing RandomRider
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 5.4.2011 5:33

randomrider kirjoitti:Kyllä se on puolipuristimen vipu, mikä on ympyröity.
Onko se jotenkin vaikea ymmärtää että puolipuristin on automaaginen? Tuo on ennemminkin "nollapuristimen" vipu, koska se hukkaa tasan kaikki puristukset harakoille, eikä ainakaan käynnistymiseen auta tippaakaan. Itse puolipuristin on pakonokan profiilissa ja on keksipakoistoiminen avaten pakoventtiiliä noin puolen iskupituuden matkalla jolloin kone pyörii mukavan helposti ympäri.
^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 7.4.2011 17:48

Kohta pitäs motot hommata pyörään niin kannattaako lc-pyöristä niitä katsella? Ketjuhan menee väärällä puolella, joten voiko vain renkaan pyöräyttää toiseen suuntaan ja menoksi? Meneekö samat rattaat ja levyt Lc:n vanteisiin kuin exc/sx? Vanteellahan ei ainakaan näin mun logiikalla ajateltuna ole merkitystä pyörimissuunnalla, muuta kuin juuri levyn ja rattaan osuminen kohdilleen?
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14

ViestiKirjoittanut JMH » 7.4.2011 18:06

Kyllähän ne periaatteessa pitäs käydä jos on samat akselien paksuudet. Toistaalta voi olla että niitä smotoja löytyy enemmän EXC malleihin tarkotettuina, mut jos on katottuna jotkut lc:n vanteet ni kysäse että onko samat akselien paksuudet ;)
^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 7.4.2011 18:32

Yleensähän noita kyllä on vaikka muille jakaa, mutta nyt näyttää olevan vähän hiljaisempaa mitä nyt noita nettimyynti-ilmoituksia seuraillut. Tällä hetkellä myytävissä olevat vanteet mitkä ovat exc:stä, tuntuvat olevan aivan ylihinnoiteltuja. käytetyistä vanteista pyydetään 1500€, minkä hinnalla saa jo monesta paikasta uudet. Jos nyt ajatellaan pelkästään vanteiden arvoja.
Miika_22
Pyörä:
Z750 -07
Liittynyt:
22.2.2008 12:18

ViestiKirjoittanut Miika_22 » 7.4.2011 18:58

Ainakin mototallissa näytti olevan myynnissä 1000€:lla kotkan smotot, mitä nyt äsken vilkaisin.
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 9.4.2011 21:24

Lc4 takavanteet käy kaikki, etuakseli on vanhemmissa pienempi. En ole varma onko tuo sovitettavissa pelkillä laakereiden vaihdolla, saattaa selvitä varaosakuvista. Joka tapauksessa muuten ovat identtiset. Ja koska pyörä on vanha exc, haluat vaimennetun takanavat ellet sitten ajatellut ajaa vain kisaa.
^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 10.4.2011 17:15

Mikäs tuon vaimennetun takanavan funktio nyt sitten on? Sen käsityksen vain saanut, että säästää vaihdelaatikkoa jossain tilanteessa? Missä? Miten? Miksi samassa tapauksessa normaalilla navalla varustettu vanne olisi huonompi?
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 10.4.2011 19:50

Enemmän se säästää kuskia, mutta toki laatikkoa ja konettakin. Ainakin voi ajaa taajamassa kaksi pykälää isommalla ilman ketjujen tolkutonta hakkaamista. Kestävyydestä ei ole mitään faktaa, mutta sen voin sanoa että metriäkään ei tekisi mieli ajella vaimentamattomalla rfs-kotarilla asfaltilla. Nappularenkailla ja kovalla takanavalla siitä saa aivan tarpeeksi.
^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 12.4.2011 2:12

kurapäristelijä kirjoitti:Enemmän se säästää kuskia, mutta toki laatikkoa ja konettakin. Ainakin voi ajaa taajamassa kaksi pykälää isommalla ilman ketjujen tolkutonta hakkaamista. Kestävyydestä ei ole mitään faktaa, mutta sen voin sanoa että metriäkään ei tekisi mieli ajella vaimentamattomalla rfs-kotarilla asfaltilla. Nappularenkailla ja kovalla takanavalla siitä saa aivan tarpeeksi.
Alko sittenki lyyti kirjoittaa ku noin asian muotoilit :lol:
randomrider
Pyörä:
KTM exc 525 supermopo
Paikkakunta:
järvenpää
Liittynyt:
24.2.2006 16:08

ViestiKirjoittanut randomrider » 13.4.2011 21:30

Miten magneeton ja nokkarattaan asennot oli, että saisin ajotukset kohdalleen?
Some fuc*ing RandomRider
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 15.4.2011 5:54

Kampiakselin lukituspultti paikallaan, nokka-akselin rattaan pisteet vaakatasossa niin että puolipuristimen stoppari on yläpyolella.
randomrider
Pyörä:
KTM exc 525 supermopo
Paikkakunta:
järvenpää
Liittynyt:
24.2.2006 16:08

ViestiKirjoittanut randomrider » 17.4.2011 19:52

kurapäristelijä kirjoitti:Kampiakselin lukituspultti paikallaan, nokka-akselin rattaan pisteet vaakatasossa niin että puolipuristimen stoppari on yläpyolella.

Tarkotatko "pisteillä" noita kevennys reikiä? tai siis onko se noin --> http://www.motot.net/galleria/kuva55555/
Some fuc*ing RandomRider