Kawasaki ZX-6R

tate66
Pyörä:
YZF 750R, FZS 600 ex XJ 900 ex
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
4.4.2013 7:09
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut tate66 » 16.10.2014 18:24

Turilainen kirjoitti:Morjens..

Mites on että onnistuuko tollasen ZX-6Rn kuristaminen A2 luokkaan sopivaksi??
Jos ei niin onko mitään suositteluita vastaavista kyykyistä/streetfightereistä? Itse miettinyt tälläisiä R6, XJ6-N, GSX-R yms....

Noista vaihtoehdoista saa ainoastaan xj6-n kuristamalla A2 luokkaan, muut ovat liian tehokkaita 70 kilowatin kattotehoihin.
Elämässä pitää olla mutkia.
joopajoo111
Liittynyt:
20.4.2010 11:08
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut joopajoo111 » 7.12.2014 21:40

Ajattelin kans osallistua keskusteluun pyöräkuumeen alettua muutaman autoilu vuoden jälkeen ja nuorempana himoittu kawan osto olis edessä. Mopolla ja piikillä on aikasemmin tullut ajeltua n. 4v ettei ihan mututuntumalta lähdetä isomman päälle.

Tätä pärrää itse katsellut, josko sattus olemaan jonkun teikäläisen?
http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-6r/1774736

Kilsat sinänsä mietityttää vaikka onkin kone rempattu ja vaikuttas olevan ihan ok. Onko tälläsellä paljon ajetulla mahdollisesti jotain muuta remppaa tiedossa? Kulutusosat tietysti, mutta jotain muuta mitä näissä nyt vois olla?

Kattelin kanssa että näyttäs joku kate olevan takapenkin tilalla tossa, että onko toi vaan joku ns. päällinen vai mikä juttu. Ajatuksena kuitenkin kuljetuttaa kavereita, että siinä mielessä takapenkki olis tarpeen.

Vai kannattaako maksaa vähän enempi vähemmän ajetusta remppaamattomasta?
esim: http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-6r/1759549
eetu_7
Pyörä:
Gsx-r 1000 k7 ja yz 450
Paikkakunta:
uusikaupunki
Liittynyt:
31.3.2006 15:39
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut eetu_7 » 10.1.2015 15:38

Noniin elikkäs tein tässä huoltoa ja tarkistin venttiilit. Nyt ku pyörä kasattu nii FI valo vilkkuu eikä käynnisty. Sitä ennen kaikki toimi moitteettomasti. Mistä etsiä vikaa???
SJK
Pyörä:
RM 250
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
15.8.2005 12:02
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut SJK » 12.1.2015 12:39

Itse lähtisin johdoista ja liittimistä, katso että kaikki liittimet on kiinni ja akussa virtaa.
ahlroth
Pyörä:
ZX-6R 1999
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.11.2010 23:19
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut ahlroth » 21.3.2015 1:53

tate66 kirjoitti:
Turilainen kirjoitti:Morjens..

Mites on että onnistuuko tollasen ZX-6Rn kuristaminen A2 luokkaan sopivaksi??

Noista vaihtoehdoista saa ainoastaan xj6-n [...], muut ovat liian tehokkaita 70 kilowatin kattotehoihin.

:eek:
No niin no. Itellähän on alla A2:lla ennen lakimuutosta kuristettu -99 ZX-6R @24kW, vaikka siinä on vakiona reippaasti päälle sata ponia. Se on ihan tasan ja tarkkaan siitä kiinni että tahtooko just sen pyörän perseensä alle, että saako sen sit kans. Kaveri keksi toisen tavan kiertää ton ongelman ja etsi käsiinsä pykälän, jonka turvin se voi laittaa CBR 600F3:eensa 25kW-"tehdasrajoittimen" ja täten oikeuden kuljettaa tätä vehjettä, vaikka sillä onkin paperilla TT:nä noin sata kaakkia reservissä ja vielä herran vuonna kaksituhatta viisitoista, monta vuotta lakimuutoksen jälkeen.

Älä lannista raukkaparkaa kaavoihin kangistuneilla lain yksisilmäisestä tulkinnasta johdetuilla ulinoilla, vaan keksi ongelmaan luova ratkaisu :lol: Siksihän me Kaikkitietävät Internetin Mestarit olemme täällä :roll:
"Kyllä meillä kahvia pitää olla!"
― Kapteeni Pirk
Lexi
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
9.9.2009 12:47
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut Lexi » 21.3.2015 12:22

Mikäli pyörässä on yli 70kw ollut tyyppihyväksyttäessä, ei sitä saa ajaa A2-kortilla. Eli onko tuota CBR tuotuna suomeen ja rekisteröity pienitehoisempana versiona?

Jälkeenpäin asennettu tehtaan kuristussarja ei auta asiassa, vaan pyörästä pitää olla virallinen tyyppihyväksytty alle 70kw variantti. Nykyään niitä erikseen olevia 70kw malleja on täysitehoisten lisäksi, esimerkiksi Kawasakin Z800 (83kw) ja matalatehoisempi Z800 e (70kw)

Valitettavasti laki on jämpti, mutta sitten poliisin tulkinnan alla. Parhaimmassa tapauksessa pääset ilman mitään, ehkä huomautus. Huonoimmassa tapauksessa eli onnettomuustilanteessa jäät kiinni ajokorttiluokan ylittävän ajoneuvon kuljettamisesta ja olet loppuelämäsi vakuutusyhtiön maksumiehenä.
pensuu
Liittynyt:
28.4.2015 8:05
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut pensuu » 28.4.2015 8:08

Hei, Kuinkas halvalla olette löytäneet vakuutuksen? Itselläni ZX-6r vm 05, hintaa täyskaskolle ja liikennevakuutukselle Suomen vahinkovakuutuksesta tuli 1418€ vuosi. Bonarit 20/70 %. Voi olla, että vaihdan osakaskoon hetken päästä. Kilvet tottakai talveksi sitten pois.
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 29.4.2015 23:02

Vakuutusyhtiöiden sivuilta vaan laskemaan.^^
JyppiVee
Pyörä:
450 exc
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
25.4.2007 20:48
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut JyppiVee » 22.5.2015 19:29

Dodiin! 2005 636 läjässä alko palamaan fi valo ajossa eilen. Toimi sen jälkeen normaalisti, kunnes 20km päässä sytytti öljynpainevalon ja hävitti kierroslukumittarin.. ideoita? :D öljyt vaihdoin tuon jälkeen, ei vaikutusta. Mittarista tuli noin litra vettä ulos kun sen aukas, hapettumat putsattu, ei vaikutusta. Välillä öljyvalo palaa himmeänä, välillä kirkkaana. Mites ton vikamuistin näistä sais lukastua?
Emmä kerro.
JyppiVee
Pyörä:
450 exc
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
25.4.2007 20:48
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut JyppiVee » 23.5.2015 13:34

Öljynpainevalo sammui kun käytti öljynpaineanturin irti, varmaan jengoissa niin paljon paskaa ettei saanut maata? Fi valo palaa vielä, pyörä toimii normaalisti!
Emmä kerro.
Jukke- Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki Ninja ZX-6R 636
Liittynyt:
27.2.2005 20:21
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut Jukke- » 24.5.2015 7:20

Itsekin painin FI valon tuottamaan vitutuksen kanssa. Pyörä rempattiin talven aikana läpi kotaisin ja viime päivinä saatu ajaa ekat lenkit. Fi valo kuitenkin palaa, pyörä kuitenkin toimii normaalisti, lukuunottamatta sitä, että ruiskun tarkistusääni on pidentynyt huomattavasti siitä kun tuo viimeksi oli kasassa :D
SJK
Pyörä:
RM 250
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
15.8.2005 12:02
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut SJK » 24.5.2015 21:08

Ootteko akut ladannut/tarkistanut kunnon? Jos siellä sattuisi oleen heikko jännite, mutta vielä sopivasti eloa, että lähtee käyntiin.
Jukke- Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki Ninja ZX-6R 636
Liittynyt:
27.2.2005 20:21
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut Jukke- » 25.5.2015 11:44

En ole kyllä. Toisaalta FI valo sammui yhdessä vaiheessa.

Viikonloppuna pääsee kokeilemaan taas tosissaan, viime vkl loppui aika kesken.
JyppiVee
Pyörä:
450 exc
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
25.4.2007 20:48
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut JyppiVee » 30.5.2015 12:05

Öljynpaineanturi nyt vaihdettu, valo pysys kojarilenkin poissa. Seiso tallissa tunnin ni taas palaa? Menee kohta tunteisiin tämä homma :D voiko siellä olla ilmaa voitelujärjestelmässä? Vai pumppu sökö?
Emmä kerro.
Jukke- Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki Ninja ZX-6R 636
Liittynyt:
27.2.2005 20:21
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut Jukke- » 30.5.2015 16:00

Mulla ois myydä uus virtalukko avaimineen! Ja jos alkuperäinen avain löytyy niin tilaa esim ebaysta avaimen aihioita ja vie johonkin avainliikkeeseen teetettäväks. Makso itellä muutaman markan.

FI valo sen sijaan vittuilee. Kävin taas lenkkiä heittämässä, valo sammui ennen kuin pihatiekään oli päättynyt joten hymyilin tyytyväisenä. Pyörä toimii täysin normaalisti, lähtee käyntiin niin kylmänä kuin kuumana, ei mitään ongelmaa missään. Muutaman kilsan lenkin jälkeen valo kuitenkin taas syttyi. Tuskin tuo mitään on, mutta kohtuu raivostuttavaa.