ktm 450, 525

F1red up
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
6.12.2007 1:19
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut F1red up » 20.4.2011 13:38

Moi, tässä alkaa täysi-ikä lähestymään ja halu ekaan isoon pyörään siirtyminen suurenemaan :D. oon ajatellut ensimmäiseksi pyöräks, jotain näistä nelitahtisista excstä, eli 250/450/525, koska tarkotus olis myös mettässä ja radoilla käydä välillä :). Ja tuolta ruottista kattelin ku hintataso halvempi kuin suomessa. Joten varsinaiseen kysymykseen, onko noissa '07-> vuosimallisissa enää mitään ongelmia rekisteröinnissä suomessa? ja ovat vielä neli- eivätkä kaks tahtisia. Ja entäs jos suomesta ostaa punakilpisenä ja rekisteröis valkokilpiseks, onko ongelmia tulossa? kiitän etukäteen vastauksista :)
Kiiiski
Pyörä:
bobber
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2007 22:53
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Kiiiski » 20.4.2011 22:49

ruotsista kilvellisen tuonti ei ole mikään ongelma, punakilpisestä en sitten tiedä jos on melko uusi pyörä niin ei senkään pitäis olla tietääkseni ongelma, melkeen kannattaa kotarin maahantuojalta kysellä
^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 28.4.2011 16:17

Mikäs nyt? alko eilettäin oma kotari tekemään sellaista, ettei oikein käy tyhjäkäyntiä? kaasaria ei ole säädetty mitenkään, mutta hiukan kylmemmillä keleillä kävi ihan nätisti. Onko tuo muka niin nirso säädöille, että noin 10-15 asteen lämpeneminen aiheuttaa tuon? Onko porukka ostanu kotarin oman työkalun säätääkseen seosruuvia? Itse en omilla työkaluillani siihen päässyt käsiksi. Miten lähden säätämään? Venat katottu 15h sitte ja öjyt vaihdettu eilettäin.

Tarkennusta: Pyörä käy siis ihan nätisti kylmänä ja hetken aikaa lämpimänäkin. Valoissa esim hiukan aikaa tyhjää käytyään vain yllättäen sammuu. Tarkoituksella jos antaa hetken käydä tyhjää niin alkaa hetken päästä pätkimään ja sitten sammuu, eli pysyy kyllä käynnissä hetken aikaa.

Edit: Sain nähtävästi näyttämään siltä, että en osaa kaasaria yhtään säätää. Tarkoitukseni oli siis kysyä, että onko jokin erityinen keino saada käymään paremmin. Tyhjäkäyntiruuvia pyöritellessäni tyhjäkäynti kyllä parani, mutta kaasua antaessa kierrokset alkoivat leijua.
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JMH » 28.4.2011 21:11

Kokeile säätää sitä seosruuvia siinä kaasarin pohjassa. Nyt ku kelit lämpee ni voi olla et joudut säätää sitä.
^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 11.5.2011 16:21

mikä on toleranssi tuollasessa 450:ssa venttiilinvälyksissä? Mikä on vielä suotava max välys? Minimi taitaa olla se 0,12?
Kiiiski
Pyörä:
bobber
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2007 22:53
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Kiiiski » 11.5.2011 16:53

ohjekirjassa pitäis olla noi väljykset, jos vaan semmonen löytyy
^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 11.5.2011 17:39

löytyy löytyy, mutta mitään toleranssia ei ole annettu. vain ohjearvo, joka on tuo 0.12.
^SLayeR^
Pyörä:
Ktm Exc 450 -04
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.7.2005 22:47
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut ^SLayeR^ » 13.5.2011 19:38

mitäs öljyä porukka käyttää pyörissään? Paikallisessa ktm-liikkeessä motorexin ölppä maksaa 72€/4l joka on vähä mun mielestä liikaa, joten nyt pari öljyn vaihtoa ajettu teboilin suberbikellä jolla kaveri ajaa crosseillaan. Spekseiltäänhän nämä 2 ovat täysin identtisiä kytkinlisäaineita myöten.

Kuitenkin nyt mietityttää seuraava asia: Kaikki varmaan tietävät sen äänen mikä häviää kun kytkimen painaa pohjaan pyörän käydessä. Tämä ääni on nyt lisääntynyt ja mietin olisiko tässä syy-seuraus-suhde? Kaikki kyllä toimii ainakin vielä, mutta onko tuon äänen lisääntymiseen kenties jotain muuta syytä mikä ennustaisi tuloillaan olevaa täystuhoa? :s

Varmaksi en sano, mutta tuntuis kun pienestä vauhdista kaasua avatessa agressiivisesti, kytkin luistaisi hiukan. Ainakaan entinen repimis-efekti paistaa poissaolollaan. Jos tämä nyt lisääntyy niin mistä kannattaisi hankkia uudet levyt? (=halvimmalla)
Micco450
Pyörä:
KTM EXC 450R ´04`
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.1.2011 21:30
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Micco450 » 16.5.2011 19:09

Tuli lopultakin hommattua tuollainen 450 EXC -04-. Ja nyt olen vähän tutkaillut pyörää, ja on tullut jotain juttuja mieleen. Yksi juttu mitä suunnittelin on päävirtakatkaisija, eli voiko laittaa vai hävittääkö mittari tiedot jos pyörä seisoo pitkiäkin aikoja käyttämättömä päävirta pois kytkettynä? Katkaisijan ajattelin laittaa heti akun jälkeen niin että pyörä menee täysin virrattomaksi, eli sama kuin akku olisi pois?

Ja sitten itseä kiinnostaisi sama asia kuin tuossa aiemmassa viestissä, eli mitä hinnaltaan harrastaja ystävällisempiä oljyjä porukka käyttää kuin tuo Motorex? Meneekö samoilla oljyillä kesät ja talvet? Ajo on lähinnä enskapolkujen ajoa sunnuntai suharin vauhdilla, ja saattaa välillä olla joku nopeampikin siirtymä, mutta ei kuitenkaan mitään pultti pohjassa ajoa kilometri kaupalla. Vaihtoväliä meinasin pitää siinä viiden tunnin paikkeilla.
Jyke
Pyörä:
Honda crm125, derbi 70cc xtreme, 125cc pitprosamu
Paikkakunta:
hämeenlinna
Liittynyt:
27.8.2006 18:34
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Jyke » 16.5.2011 20:42

nyt tuli tollane 520 motokotka hommattua, vm.2000, ajettu 200h, 4500e. Kyllä tuntee laadun ja tehon ku ajelee! :D Millasella tekniikalla ootte muute kylmänä polkenu käyntii?
Viimeksi muokannut Jyke päivämäärä 18.5.2011 11:52, muokattu yhteensä 1 kerran
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 17.5.2011 3:12

Jos ei lähde vai polkaisemalla mistä tahansa kohtaa niin jotain on vialla, joko kaasarin säädöissä tai sitten puolipuristimessa jos ei jaksa potkaista. Oikein säädetty lähtee puolivahingossa vaikka pakkasesta. Toki saa antaa ryyppyä kaasukahvalla tarpeen mukaan, mutta kaasu kiinni polkaistaan aina. Joskus kovilla pakkasilla tarvitsee avata tyhjäkäyntiä että jaksaa jäykillä öljyillä jäädä käymään mutta tuskin tässä sitä ongelmaa on :roll:

Öljynä mobilin delvacia, toki kalliimpaakin saa laittaa jos siitä mielenrauhaa saa.

Tuohon kytkimen ääneen en ole keksinyt järjellistä selitystä miksi periaatteessa identtisissä pyörissä toisessa on kovempi ja toisissa ei. Joka tapauksessa se on normaalia.

Itsellä sain sellaisen vanhanmallisen ison mittarin sekoamaan xenon-valojen kanssa kun ilman akkua käytin. Sen verran paljon vaihteli jännitteet että nollasi pari kertaa itsensä ja sitten pimeni kokonaan. Mittarin ei normaalioloissa pitäisi ikinä nollaantua vaikka virtaa ei olisi. Akulta tuo uudempi ainakaan ei periaatteessa ota kuin taustavalon virran ja vaikka sisäinenkin patteri hyytyy lukemien pitäisi säilyä.
Jyke
Pyörä:
Honda crm125, derbi 70cc xtreme, 125cc pitprosamu
Paikkakunta:
hämeenlinna
Liittynyt:
27.8.2006 18:34
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Jyke » 17.5.2011 3:22

Tossa tän päivää ku ajeli nii oppiha sitä polkasee laakista käyntii joka kerta, myös kylmänä :) on kyllä paras pyörä mitä oon tähä asti ajanu
Jyke
Pyörä:
Honda crm125, derbi 70cc xtreme, 125cc pitprosamu
Paikkakunta:
hämeenlinna
Liittynyt:
27.8.2006 18:34
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Jyke » 18.5.2011 11:55

Mistähä mahtas löytyy toi exc 520 vm.2000 huoltokirja?
ViiHo
Pyörä:
r6
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
29.12.2008 17:24
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut ViiHo » 18.5.2011 15:38

Ota yhteyttä Motokeitaaseen tai Motopalveluun, sieltä löytyy. ;)
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/pe ... 50/id3969/
Jyke
Pyörä:
Honda crm125, derbi 70cc xtreme, 125cc pitprosamu
Paikkakunta:
hämeenlinna
Liittynyt:
27.8.2006 18:34
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Jyke » 18.5.2011 22:07

motokeitaalta ei kuulemma löytyny, mutta eikö 520 exc ja sx ole sama pyörä mutta exc vaan valkokilpinen ja sähköissä siten jotain eroo?