Viikon huuli?00sci kirjoitti:Kuuluhan nää paukuttaa moottorijarrulla
Näin teinkin ja hyvä tuli. Päristelijältä taas hyvää tekstiä! Paukkumista lähinnä tarkoitin kun tuntuu, että se lisääntyy kun on säätänyt venttiilit. En mene kyllä takuuseen.kurapäristelijä kirjoitti:Venttiilin välys pienenee kun venttiili kuluu. Jos rako kummasti kasvaa niin todennäköisesti seuraajan rulla tai nokka-akselin laakerit ovat hajoamispisteessä. Venttiileiden säätöön ei kannata tehdä mitään ihmeitä, katsot vain kohdan jossa kukin vipu on vapaana ja säädät. Aika äkkiä oppii katsomaan venttiileistä missä kohtaa kone on sykleissä ja siten välttämään pakoventtiileiden säätämisen puolipuristimen kohdalla. Luotat vain itseesi mutta lopuksi tarkastat että molemmista vivuista löytyy väljää sormin kokeillessa ainakin jossian kohtaa kun konetta pyörittää niin silloin ovat oikein
Paukkuminen on aivan normaalia, tosin voi sitä lisätä väärät säädöt tai venttiilien kantaminen tms.
Eikö 170 ole tarpeeksi näille pyörille. Eikä näitä motarilla muutenkaan ajellaIR kirjoitti:Itellä tuossa -08 450 on 14/44 ja olivat ainakin omaan mieleen liian raskaat. 14/50 taas hivenen liian lyhyet, varsinkin jos motarilla joutui ajamaan. Pitääpi koittaa 13/44.
Huippuja tuo keräsi noilla 14/50 väleillä joku 170km/h. 14/44 ei jaksanut kelata kutosta loppuun.
Micco525 kirjoitti:Mites tuon -04- 450EXC.n startin saa irti? Otin ne kaksi ruuvia auki siitä startin peräosasta millä se on lohkossa kiinni, sitten se heilui mutta ei irronnut. Ahistaako siellä joku muu vielä kuin o-rengas, eli pitääkö kytkinkoppa avata. Kauhean kovin en sitä koittanu murjoa kun ei ollu varmuutta pitääkö jotain muuta vielä avata ja pelkäsin et hajoitan jotain kytkinkopan sisällä.
Eipä tuo startti mikään välttämättömyys ole ku hyvinhän se polkasemallakin käynnistyy, mut jos sen pikku vaivalla saa auki niin pitää katsoa jos sais vielä kunnostettua, mikäli vika startissa on kun ei jaksa kunnolla pyörittää, vaikka akku on lähes uusi ja virtaakin siinä on.
Onko jollain kokemusta mitä uusi startti kustantaa, eli kannattaako vanhaa paljoa ihmetellä?
E: Löytyi yli kahden sadan hinta startille, eli jos niin paljon maksaa niin kannattaa vanha ainakin avata katsoa miltä näyttää jos vaikka sais fiksattua. Mikäli sen nyt irti saan.
Micco525 kirjoitti: