Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

Hirsa
Pyörä:
R6
Liittynyt:
6.12.2006 0:23

ViestiKirjoittanut Hirsa » 19.6.2010 16:59

Oman Ärräni entinen omistaja oli tehnyt edellisen öljynvaihdon/huollon pyörään vuoden välillä, ja tuon vuoden aikana kilsoja oli kertynyt noin 150km.
Ilmeisesti oli kiinnostus ajamiseen hieman lopahtanut, mutta onneksi huolloista ei oltu tingitty :lol:
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 30.6.2010 22:00

Tuli hommattua -05 kutosärrä ja nyt pitäisi vähän päivittää ulkonäköä.. Onkos tuosta Stormin kilpitelineestä (tarjouksessa 69,90€) kellään kokemusta / kuvia? Ei jaksaisi nyt kesken kauden alkaa vääntämään itse mitään. Vilkutkin pitäisi samalla vaihtaa, ihan perus releen vaihdolla varmaan saa nekin pelaamaan? En itse ehtinyt vielä tutkimaan, mutta saako etuvilkkujen tilalle helposti tarvikevilkut vai pitääkö kikkailla jotain? Vanhempiin malleihin näytti olevan jotain sovituspaloja olevan Stormillakin, mutta 03-05 malleihin ei.

E: vilkut ja teline asenneltu, oli harvinaisen kivuton prosessi. 8)
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
Jonimies
Pyörä:
Yamaha YZF-R6 (-06) & Aprilia RS125 (-08)
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
26.4.2007 21:12

ViestiKirjoittanut Jonimies » 11.8.2010 21:31

Nyt tuli sitten ostettua Yzf-R6 vm. -06 ja tarvis jotenkin kuristaa 25kw:ksi, mistä tähän saa kuristuksia vai voiko itse esim tehdä jollakin tapaa helposti? Pitääkö penkittää ja viedä todistukset konttorille, vai miten?
-_Joonas_-
Liittynyt:
3.1.2007 20:07

ViestiKirjoittanut -_Joonas_- » 11.8.2010 21:57

Jonimies kirjoitti:Nyt tuli sitten ostettua Yzf-R6 vm. -06 ja tarvis jotenkin kuristaa 25kw:ksi, mistä tähän saa kuristuksia vai voiko itse esim tehdä jollakin tapaa helposti? Pitääkö penkittää ja viedä todistukset konttorille, vai miten?

Noin:
viewtopic.php?p=3606868#p3606868
Tonz^
Pyörä:
Husqvarna WR 250
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
5.8.2004 20:45

ViestiKirjoittanut Tonz^ » 17.8.2010 18:41

ostakkees pois tuo mun rutonen!
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 18.9.2010 13:42

Miten näissä uudemmis jammuis siis 06vm---> nuo huollot, 5tonnin välein öljyt vaihtoon, suodatin joka toinen kerta. Millon isompaa? 20-30tuhatta jos on ajettu, ni eihän se oo vielä paljoo paskaakaa?
Skipidiveinau
Ride_to_live
Pyörä:
YZF-R6R & VFR750F
Liittynyt:
3.6.2006 20:16

ViestiKirjoittanut Ride_to_live » 18.9.2010 14:26

Yzä kirjoitti:Miten näissä uudemmis jammuis siis 06vm---> nuo huollot, 5tonnin välein öljyt vaihtoon, suodatin joka toinen kerta. Millon isompaa? 20-30tuhatta jos on ajettu, ni eihän se oo vielä paljoo paskaakaa?
Valmistajan huolto-ohjelman mukaan öljy vaihdetaan 10tkm välein tai kerran kaudessa. Öljynsuodatin vaihtoon vain tosiaan joka toinen kerta eli 20tkm. Omalla pyörälläni ei ole taidettu ajaa (edellisen omistajan aikanakaan) kertaakaan yli 3tkm samoilla öljyillä. Joka kerta olen vaihtanut myös suodattimen. Pyörää on käytetty merkkihuollossa kilometriperusteisissa huolloissa.

20tkm välein näköjään rasvataan ohjauslaakeri ja samoin menee sytytystulppien vaihto. Muuten nuo perushuollot 10tkm välein sisältävät pitkälti öljynvaihdon ja kaikenmaailman nivelien voitelua kuhunkin tarkoitukseen sopivilla rasvoilla.

20-30tkm:n ei todellakaan pitäisi oikeassa käytössä aiheuttaa tekniikalle mitään ongelmia. Ulkoisessa olemuksessa kilometrit alkavat sitten uuteen pyörään verrattaessa jo näkyä (käyttäjästä riipuen).
- Matti Peltola -
janaboy
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
20.11.2006 19:41

ViestiKirjoittanut janaboy » 21.9.2010 18:48

Pian on ajokausi täynnä, tähän asti tullut R6:sella n.600km täyteen 2 viikonaikana ilman vikoja.
Nyt pitäisi kehitellä vain jotain tekemistä sille talven ajaksi, vanteiden reunojen kiillotus, muuta en sitten oo vielä keksinykkään :lol: Joten ehdotelkaas jotain muutoksia ;) Galleria
Hirsa
Pyörä:
R6
Liittynyt:
6.12.2006 0:23

ViestiKirjoittanut Hirsa » 21.9.2010 22:35

Jaa-a, mitenhän sitä huollattaisi tätä omaa -01 Kutosta; suomenkielinen manuaali kun ehdottelee 6tkm huoltovälejä, kun taas englanninkielisessä puhutaan 10tkm huoltoväleistä, samoin kuin Haynesin manuaali :lol:
Edellinen omistaja noudattanut suuripiirteisesti tätä 6tkm linjaa, ja sen pohjalta merkitty myös seuraavan huollon ajankohta 26tkm kohdalle joka kohta napsahtaa mittariin. Aivan hyvin voisi varmaan venyttää tuonne 30tkm kohdalle muttamutta, saas nähä.
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 3.10.2010 12:52

Eile tuli vm06 haettua, tommone sinine.

Valmiiks siinä on:
-joku slipari (entiiä yhtää mikä, linkkaan kuvan kun saa kameran )
-takavalo joku uus ja siin takavalos vilkut samas :eek:
-kilventeline lyhennetty tietty
-kaatumatapit


Skraadut on oikees kyles, tarra pitäs siihe uusia. Kahtoo ny jaksaako.

Kivat äänet siinä on, jos tänää vähä testailis. Kahtoo ny, ku ei ole korttia :s

Ekat tyypitykset takana, tuntuu lähtevän siedettävästi piikin jälkeen.

E: Oli pyörä hitaassa ajossa/tyhjäkäyntiä (tätä ennen siis vedättelyä joku 15min), flekti rupes pyörii ja 103 astetta oli lämpöö koneessa? Laski kyl aika nopeet sit sinne 90asteesee. Normaalia?
Skipidiveinau
-_Joonas_-
Liittynyt:
3.1.2007 20:07

ViestiKirjoittanut -_Joonas_- » 3.10.2010 22:17

Yzä kirjoitti:E: Oli pyörä hitaassa ajossa/tyhjäkäyntiä (tätä ennen siis vedättelyä joku 15min), flekti rupes pyörii ja 103 astetta oli lämpöö koneessa? Laski kyl aika nopeet sit sinne 90asteesee. Normaalia?


Onnea uudestä pyörästä! ;)

Ihan normaalilta noi lämmöt kuulostaa tuollaisessa tilanteessa.
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 3.10.2010 22:30

Kiitoksia vaan! On se kyllä nanna peli.

Juu hyvä ettei ole mitää erikoista tuo lämpö, ihmettelin vain vähän sitä flektin ääntä. Joku hiton pölynimuri :lol:
Skipidiveinau
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 5.10.2010 12:17

Gallerias kolme hyvin paskalaatusta kuvaa, koska ei yksinkertaisesti koko taloudessa ole yhtään kameraa paitsi kännyköissä (Y)

Mut kuka tietää mikä on tää änkkä?

Kuva

Jos käy katsastusasemalla muuttaa ton pyörän 25kw, ni käynnistääkö ne sen ja rupee valittaa heti äänistä/vaatii jotai paperia mis lukee, että laillinen putki. Tossa kuiteskin ihan kohtuu äänet nelisylinteriseksi :)
Ja onko semmoset vilkut lailliset, jotka on takavalossa? (näkyy yhes kuvas huonosti, koska kuvanlaatu...)
Skipidiveinau
JP_89
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2005 19:58

ViestiKirjoittanut JP_89 » 5.10.2010 14:29

Yzä kirjoitti:Gallerias kolme hyvin paskalaatusta kuvaa, koska ei yksinkertaisesti koko taloudessa ole yhtään kameraa paitsi kännyköissä (Y)

Mut kuka tietää mikä on tää änkkä?

Kuva

Jos käy katsastusasemalla muuttaa ton pyörän 25kw, ni käynnistääkö ne sen ja rupee valittaa heti äänistä/vaatii jotai paperia mis lukee, että laillinen putki. Tossa kuiteskin ihan kohtuu äänet nelisylinteriseksi :)
Ja onko semmoset vilkut lailliset, jotka on takavalossa? (näkyy yhes kuvas huonosti, koska kuvanlaatu...)

Vilkut eivät ole lailliset.
Ja vähän tuurissaan valittaako vaimentajasta
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 5.10.2010 16:01

Yzä kirjoitti:Ja onko semmoset vilkut lailliset, jotka on takavalossa?

Jos linssistä ei löydy E- tai CE-hyväksyntää, niin laiton.

Mikset kysy tuosta sliparista entiseltä omistajalta? Taikka sitten googletat/youtubesta etsit R6R:n sliparivideoita, jos ei muuten. Villin veikkauksen heitän, että Jardinen näköä on..
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.