Supermotot

Soneppe
Liittynyt:
5.2.2010 23:47
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut Soneppe » 17.7.2011 0:56

Ois ideana hankkia talven aikana isompi pyörä alle. Luin tämän topicin kaikki postaukset mutten siltikään kyennyt kallistumaan minkään merkin/mallin puoleen. Vähän tunnen vetoa kotariin varaosien saatavuuden ja derziin huoltovälien takia. Ulkonäön puolesta ottaisin mieluiten wrf450.

Pyörän tulisi soveltua katuajoon, sillä ajan päivittäin ~30km. Tehosta ei ole haittaa ja räpellän mielelläni motukoiden parissa. Massasta on mukava erottua. Ohjatkaa oikeaan suuntaan valinnan kanssa!
Tixksi
Pyörä:
Husse 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.4.2009 16:32
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut Tixksi » 17.7.2011 2:21

Soneppe kirjoitti:Ois ideana hankkia talven aikana isompi pyörä alle. Luin tämän topicin kaikki postaukset mutten siltikään kyennyt kallistumaan minkään merkin/mallin puoleen. Vähän tunnen vetoa kotariin varaosien saatavuuden ja derziin huoltovälien takia. Ulkonäön puolesta ottaisin mieluiten wrf450.

Pyörän tulisi soveltua katuajoon, sillä ajan päivittäin ~30km. Tehosta ei ole haittaa ja räpellän mielelläni motukoiden parissa. Massasta on mukava erottua. Ohjatkaa oikeaan suuntaan valinnan kanssa!


No jos kerta tykkäät räpeltää ni mikäs ongelma kotarin huoltoväleissä sitten on? 30km päivässä oo ees paha..
Soneppe
Liittynyt:
5.2.2010 23:47
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut Soneppe » 17.7.2011 12:12

Tixksi kirjoitti:No jos kerta tykkäät räpeltää ni mikäs ongelma kotarin huoltoväleissä sitten on? 30km päivässä oo ees paha..

Niin en mä maininnutkaa kotarin huoltovälejä ongelmaks, mut seuraava pyörä ois ensimmäinen nelari ja niiden maailma on mulle vielä tuntematon. Oisko sellanen kotari hyvä pyörä ensikertalaiselle?
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 17.7.2011 16:11

Pikkukotarit (530 asti) on miellyttäviä roplata ja huollon määrän kun suhteuttaa suorituskykyyn niin itseäni ei kiinnosta vaikka saisi vaihtaa männän kerran kuussa ja öljyt joka päivä, sen verran kivoja ne on. Tosin ei muita kummempi huoltotarpeen suhteen ole, helpompi vain.

Katsot vaan ettet osta mitään pommia ja mielellään mahdollisimman alkuperäisen. Jos pyörä on pidetty uuden veroisena ja osat korvattu alkuperäisillä niin ne on ilo omistaa. Ja pysy kaukana lc-nelosista ja muuten vanhemmista pyöristä. Kotareista ei alta 2003 kannata edes katsella.
Powr
Pyörä:
Husaberg, ja monia muita
Paikkakunta:
Kankaanpää
Liittynyt:
27.12.2005 11:50
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut Powr » 24.7.2011 16:02

Se olis sitte luultavasti pyörän vaihto aika ;) Nytte olis vaihtoehtona Kotarin EXC 400 ja saman merkin SMC Supercomp 620. Ainoona esteenä ton pienemmän ostoon on että riittääkö tehot? Kummatkin siis smotoja. Pyötä tulis katuräppäilyyn ym.ym.

Nytte jos sais kokemuksia kummastakin ja porukoiden mielipiteitä kumman ostais?
supermoto31
Liittynyt:
7.9.2006 18:19
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut supermoto31 » 24.7.2011 18:20

Powr kirjoitti:Se olis sitte luultavasti pyörän vaihto aika ;) Nytte olis vaihtoehtona Kotarin EXC 400 ja saman merkin SMC Supercomp 620. Ainoona esteenä ton pienemmän ostoon on että riittääkö tehot? Kummatkin siis smotoja. Pyötä tulis katuräppäilyyn ym.ym.

Nytte jos sais kokemuksia kummastakin ja porukoiden mielipiteitä kumman ostais?

400 on aika luumu. Kun se on luonteeltaan harjoittelu enskaan suunnattu. 450 on sitten jo ihan eri kone.
Ligettah
Liittynyt:
25.12.2007 2:02
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut Ligettah » 24.7.2011 18:56

Itsellä tämän ajokauden ollut tuollainen Supercomppi. Tyytyväinen olen ollut, varsinkin pyörän keveys on suurta plussaa! Tehoa kyllä löytyy mutta kaikkeen tottuu, helppo kone kyllä availla ensikertalaisenkin jos vaikka nokkaa haluaa vaihtaa. Maantie ajossa tuo ei mikään nautinto ole tärinän takia, katuräppäilyssä sen sijaan aivan mahtava vehje ja nokkaa nostelee jos tarve vaatii :).
Powr
Pyörä:
Husaberg, ja monia muita
Paikkakunta:
Kankaanpää
Liittynyt:
27.12.2005 11:50
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut Powr » 24.7.2011 22:03

No rykkönen ollu alla ennen. Taidan kyllä kallistua tohon supercomppiin pikkuhiljaa ;) Mutta lisää mielipiteitä vaan :P
$@m!
Pyörä:
Derbi senda 125 sm, Derbi senda X-race sm (ex) ja Skygo manki 125
Paikkakunta:
Vähäkyrö city
Liittynyt:
13.10.2009 20:30
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut $@m! » 27.7.2011 21:03

Kertokaas kokemuksia Husabergeistä,eli minkä tasoista varaosien saanti on,onko jotain erityistä mitä pitäis huomioda pyörää ostaessa?Katurällätykseen pyörä tulis,tottakai :D
"Älykkyys on sitä että selviää tilanteista joihin viisas ei joudu"

Manki proju-> viewtopic.php?f=72&t=82144
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 28.7.2011 0:34

Älä helvetissä vanhaa lc-nelkkua hommaa ellet sitten oikeasti halvalla saa.
Pommi-
Pyörä:
998
Liittynyt:
17.1.2007 0:04
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut Pommi- » 28.7.2011 1:01

$@m! kirjoitti:Kertokaas kokemuksia Husabergeistä,eli minkä tasoista varaosien saanti on,onko jotain erityistä mitä pitäis huomioda pyörää ostaessa?Katurällätykseen pyörä tulis,tottakai :D


Kerro toki ensin että minkä kokoista ja ikäistä olet ajatellut.
Sen jälkeen osaa jo paremmin kertoa.
Raptor 660R
$@m!
Pyörä:
Derbi senda 125 sm, Derbi senda X-race sm (ex) ja Skygo manki 125
Paikkakunta:
Vähäkyrö city
Liittynyt:
13.10.2009 20:30
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut $@m! » 28.7.2011 13:05

Tuollasia 2000-2006 vuosimallisia oon kattellu ja 450-650cc.
"Älykkyys on sitä että selviää tilanteista joihin viisas ei joudu"

Manki proju-> viewtopic.php?f=72&t=82144
Powr
Pyörä:
Husaberg, ja monia muita
Paikkakunta:
Kankaanpää
Liittynyt:
27.12.2005 11:50
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut Powr » 29.7.2011 14:56

Kerroppas mikä lc4 on niin huonoo?
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 30.7.2011 1:45

Powr kirjoitti:Kerroppas mikä lc4 on niin huonoo?
Painava ja ennen kaikkea huono painopiste, korkealla ja edessä. Todella huono ajaa. Lisäksi leveä penkki ja runko, ei mikään kapea ja ketterä supermoto. Tärisee aivan helvetisti, kulkee huonosti, alipainekaasari lukuunottamatta jotain supermotomalleja ja sxc:tä, hankala käynnistää, alkuperäinen suunnittelu varmaan 80-luvulta, ei mikään kisapeli jolloin paljon kaikkea hajoavaa pikkuhilppua ja muutenkin ylimääräistä aivan hemmetisti. Yksinkertaisesti aika siis jättänyt jo aikaa sitten. Uusi 690 lc4 onkin sitten jotain ihan muuta.
Powr
Pyörä:
Husaberg, ja monia muita
Paikkakunta:
Kankaanpää
Liittynyt:
27.12.2005 11:50
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut Powr » 30.7.2011 13:02

Kyseessä siis supercomppi niin ylimäärästä ei hirveesti oo. Ja supermoto tosiaan. Mut sen näkee sitte ku käy kokeilemas. Ja todella halvalla saisin ;)