Ekaa kertaa muuten tekemässä tuota venttiilivälyksen tarkastamista, mietinpä vaan. Että, kun noissa ohjeissa painotetaan, että kaikki virrat on poispäältä, mitähän tämä mahtaa tarkoittaa?
Pyörässä kuitenkin koko aika virrat päälä ellei tappokytkintä pidetä erikseen painettuna pohjassa.
Riittääkö tähän hommaan ihan vaan tulpanhatun irroittaminen?
Ja millä nimellä tuollainen "välysmitta" tunnetaan, mistä kaupasta saa? Ja jos venttiili välys ei ole kunnossa niin ainut tapa säätää sitä on siis vain shimmijousta vaihtamalla? Ja vanha shimmijousen 'thickness' eli siis jousen tiheys, halkaisia??? mitataan mikrometrillä? Mistähän tämän työkalun saa?
Oon lueskellu tossa
yhtä englanniksi olevaa ohjetta, jossa kyllä näytetään hyvin homman toteutus, mutta löytyykö tuosta venttiilivälyksen tarkastamisesta mitään suomalaisia ohjeita, niin saisipa ainakin varman pääle kaikki.
Ainiin ja kysymys2, liittyen tuohon ylempään vesipumpun stefan vaihtoon.. 530 EXC -08 kytkinpuoli ei varmaan juuri eroa edes 250 2t -00 pyörästä. Kun tuossahan täytyy kuitekin kytkinkoppa irroittaa mutta ei sieltä varmaan mitään osia käsiin tule?
Ja kannattaako mun tilata vesipumpun tiiviste, kytkinkopan tiiviste ja molemmat stefat motokeitaasta alkuperäisosina hintaan 49€ vai haenko paikallisesta laakerikeskuksesta stefat varmaan parilla eurolla ja tiivistemassaa ja tiivistän itse kopat? Tämä nyt on lähinnä mielipide kysymys miten itse huollatte pyöränne, tarkoitus olisi pitää pyörä mahdollisimman hyvässä kunnossa & uuden näköisenä, ettei mistään kytkinkopan välistäkään tursua tiivisteliimaa, osaatteko muuten suositella jotain hyvää, "väritöntä" tiivistemassaa?