eli siis näissä kotareissa on ilmeisesti palasäätö? homma menee näin palasäädön kanssa pääpiirteittäin:
1. avaa venttiilikoppa jotta pääset mittaamaan venttiilivälyksen, se mitataan nokka-akselin nokan ja paininkupin väliltä, pyöritä konetta niin että saat suurimman välyksen kohdille per venttiili, näet sen kyllä nokan profiilista
2. nyt olet onnistuneesti mitannut välykset, jos kaikki on ok niin se oli siinä sitten, jos ei niin lukitse nyt sitten se kone ettet sotke mitään, käytä ajoitusmerkkejä apuna jos niitä on merkitty, voit tehdä ne itsekkin.
3. pura nokka-akselit veks että saat paininkupit ja säätöpalat veks, mittaa säätöpalojen paksuus mikrometrillä, ja laske minkäpaksuiset palat tarvitset jotta saat välykset vaadittaviin lukemiin. voit sekoitella paloja muilta venttiileiltä jos saat sillä tavalla välykset kohdalleen. jos et saa niin mene vanhojen palojen kanssa kauppaan ja vaihda ne oikean paksuisiin paloihin, maksaa muutaman euron per pala
4. kasaa kaikki takaisin, tee tarkistusmittaus ja kasaa pyörä valmiiksi ja varmista että jako on kohdillaan.
voit olla myös laiska ja viedä sen mphuoltoon säädettäväksi, itselläni maksoi 2pyttyisen susnan venttiilien säätö töineen ja osineen 150e.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen