JoXuZ kirjoitti:Mitäs tollaseen 525:n RFS koneeseen maksaa moottorin huolto, osat ja työt tuossa 200 h tietämillä? Mitä kaikkee saa vaihtaa, laakereita yms..
Saat vaihtaa kaiken tai sitten ei mitään, ihan miten tykkäät. Jos pyörällä on tarkoitus kilpailla ja teknisistä syistä keskeytys ei tule kysymykseen, silloin vaihdat kaiken. Tai ehkä parempi ostaa kokonaan uusi pyörä... Ainoa oikeasti kuluva kallis osa koneessa on kampura (menee kieroksi), jos venttiilit ovat vielä kunnossa ja kampura suora niin ei siihen oikeastaan kannata lähteä vaihtamaan mitään jos toimii hyvin, ellei sitten välttämättä halua rahaa upottaa.
Tämmöisessä katu ja harrastekäytössä koneiden laitto on niin suhteellista, ettei niihin kannata upottaa loputtomia summia rahaa etukäteen. RFS kyllä kertoo äänellä kun se huoltoa kaipaa.
__tuomas kirjoitti:Mitä mieltä porukat on ollu näistä kotarin koneista? eli siis siitä vanhasta RFS koneesta tähän uuteen -08 ja siitä ylöspäin ? onko niillä käytännössä mitään eroa kestävyydellä, luotettavuudella ? olisi tarkoitus hankkia 525 tai 530 mutta en nyt tiedä sitten kumpi..
Koska noiden rfs:einkin hinnat on katossa nykyään, osta niin uusi kuin budjetti kestää eli 530. Niissä on muutama tyyppivika mutta niistä selviää konetta aukomatta, esimerkiksi tuo öljyn siirtyminen koneesta laatikkoon korjaantuu stefan vaihdolla. Taitaa 2010 mallit olla jo ns. pomminvarmoja, en ole ihan varma mitä noiden vuosien välillä tapahtui, mutta ei mitään kauhean oleellista tai kallista laittaa.