ktm 450, 525

Habusa
Pyörä:
ktm 525 exc smoto -06
Paikkakunta:
Stadi/Valkeala
Liittynyt:
13.5.2006 13:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Habusa » 21.4.2012 21:19

eipä oo mullakaan huoltomanuaalia just nyt tässä...
olin tänään taas ropaamassa ja sain yhden homman kuntoon niin tuli 2 ongelmaa tilalle, eli asensin sen mankin virtalukon siihen tapponapin väliin ja kappas se toimii just päinvastoin kuin pitäis eli lukosta virrat päälle niin niin ei tuu kipinää. sitten avain off asentoon ja pyörä ilosesti tulille... :roll:

toinen juttu onki se kun aiemmin kävin testailees että röpeltää yläkierroksilla. no eihän siin. pienempää suutinta sisään ja uudestaa ajoon. sitten vieläki sama juttu ja nyt mul on siel ps 172 ja vakio on 175... eikä vieläkään skulaa. keijolla on nyt vahva tunne että se ei välttämättä johdu suuttimista ja oon miettiny että jos se on:
1. venat olis perseellään mutta vien kyllä heti kun mahdollista tarkistettavaksi
2. sytytys puolella olis jotain väärin esim ennakko tjsp
3. throttle valve(?) en ees tiedä mikä se on. kirjasta vaan kattelin. tietääkö täältä kukaan? miks kaasarista ylipäätään pitäis lähtä mitään sähköä yhtään minnekkään.
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 22.4.2012 12:51

Ootko varma et ei vaan hakkaa rajotinta vasten?
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JMH » 22.4.2012 15:32

Mudderi kirjoitti:Mitäs öljyä ootte kytkimeen laitellu, jotain omaa kytkinöljyä vai jotain normaalia mineraaliöljyä? Kattoisin ohjekirjasta muuten, mutta kirja kadoksissa taas jossaki -.-


Voit laittaa sinne sitä motorexin kytkin nestettä, tulee pirun hyvä sillä. Tai sitten halvempi vaihtoehto jos löytyy 5w keulaöljyä sekin sopii hyvin.

Habusa: onko se röpeltäminen paukkumista yms? Jos on niin isompaa suutinta. Nyt on viel suht kylmät kelit niin voi käydä laihallakin.
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 22.4.2012 20:46

Keula- tai tai vielä parempi on takaiskariöljy kytkimeen. Varmista vain ettei ole niitä kytkimiä joissa käytetään jarrunestettä...

Tuollainen huono käynti kyllä viittaa johonkin muuhun kuin polttoaineongelmaan, nelarit ei ihan helposti täysillä kierroksilla röpellä ellei sitten ole oikeasti kymmeniä pykäliä väärässä suutin. Ennemmin kattoisi sytkän (erityisesti tulpanhattu) ja ryypyn sekä kuumakäynnistimen tominnan.
Habusa
Pyörä:
ktm 525 exc smoto -06
Paikkakunta:
Stadi/Valkeala
Liittynyt:
13.5.2006 13:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Habusa » 22.4.2012 22:23

ei se kyllä rajotinta vasten vedä koska on sen verran erilainen ääni mutta joo kiitos neuvoista. lisää kaasarijumppaa ja täytyy kokeilla sitä tulpanhatun vaihtamista kans.
Carburetor
Pyörä:
Ktm exc 530
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
3.4.2010 17:08
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Carburetor » 22.4.2012 22:45

Tonzz kirjoitti:Mitees osuukos kellään muulla ketjut 5" motovanteen reunaan? lähtee kivasti maalit poies :D Pitäis olla vielä paremmat ja ketjutkin vakiona... Ei ne siihen kokoaika hankaa mutta muutaman kerran eilen illalla on osunu eripuolille vannetta. Varmaan kiihdyttäessä?! apuja joltakin? :)

Mulla on 5 tuumanen takana eikä kyllä oo ikinä ottanu vanteeseen kiinni :O Takanakkiin kylläki ihan koko ajan kun on sen verran levee :D
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 22.4.2012 22:52

Kantsii myös sen "pick-up käämin" ilmaväli tsekata magneeton kopan takaa, on meinaan helppo tarkastaa ja voi aiheuttaa jotain tuon kaltaisia ongelmia.
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 24.4.2012 8:43

JMH kirjoitti:Ei se periaatteessa vaikuta mikään noista. Ei se kylmänä vaan lähe niin helposti käyntiin kun lämpimänä :lol: Kai sulla on ryyppy päällä? Voit myös antaa sille ylimäärästä löpöä antamalla kaasua vähän aikaa ennen ku polkaset/starttaat.
Pakko kyllä kehua tätä taktiikkaa, ryyppy + 1-2sekunttia kaasua ennen ekaa polkasua ja joka ikinen kerta lähteny tähän mennessä tällä taktiikalla laakista käyntiin!


Miten muuten ootte ketjuja pessy? Kelailin, että heitän bensaan kettingit ja sen jälkeen ku ne on puhtaat niin jäteöljyyn? Rosvosektori koska O-rengas tiivisteet sulaa bensassa, kyllä, ei ?
truejoker-_
Pyörä:
Yamaha Dt 125r SM
Liittynyt:
6.1.2008 20:58
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut truejoker-_ » 27.4.2012 19:37

Mitä öljyä porukka käyttäny tommosessa 525 exc -04 ? Ja onko siä lootaöljyt erikseen vai mitenkä tommosessa vehkeessä, anteeks tyhmyyyteni mutta vasta tuore pyöränomistaja :D Ja suodattimet varmaankin vaihdella samalla sit kanssa.. Ja öljyröppu o missäkohtaa?

Kiitos!
Micco450
Pyörä:
KTM EXC 450R ´04`
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.1.2011 21:30
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Micco450 » 28.4.2012 19:23

Voisiko tuolta löytyä osaan kysymyksistä vastaus, ja tulevaisuuden varallekin hyvä olla olemassa.
http://fi.diplodocs.com/brandi-kayttooh ... ikirja/KTM

Haku kenttään laitat. exc 525. ja sitten vaan valitsemaan omaan pyörään käypä opus ja lataamaan se itselle.
truejoker-_
Pyörä:
Yamaha Dt 125r SM
Liittynyt:
6.1.2008 20:58
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut truejoker-_ » 29.4.2012 12:12

Kiitos! Juu eiköhän tää tästä kun perehtyyy hieman :)
Lyydia
Liittynyt:
28.4.2011 22:31
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Lyydia » 29.4.2012 17:09

katellu tollasta exc 400 nii onko niis samanlaiset huoltovälit ku 450/525 ? :P
jotain tyyppivikoja (vuosimalli 09) ?
Habusa
Pyörä:
ktm 525 exc smoto -06
Paikkakunta:
Stadi/Valkeala
Liittynyt:
13.5.2006 13:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Habusa » 2.5.2012 21:25

kaipa ne aikalailla samanlaiset on. öljyjä useesti ja muut jutut siihen päälle. ootteko katellu jostain räjäytyskuvia kun yritin noit mototin linkkejä mut sielt ei oikein selvinny mitään.
Omnic
Pyörä:
ZX-10R
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
3.3.2004 22:47
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Omnic » 4.5.2012 0:06

Kukaan keksiny ratkasua tohon, että ajovalo hajoaa muutamassa tunnissa?
Ei tartte ajaa ku pari, kolme tuntia ni johan se on paskana. Tuntuu, että mitä enemmän tulee keulittua/tärähtelyä ajovalolle, sitä vähemmän aikaa se kestää :seko:
Arki sulle liian vaativaa,soitat talkkarin lamppua vaihtamaan,
sun isäs sun autos takaa, pyyhkijän sulat viet huollossa vaihtaa.
Micco450
Pyörä:
KTM EXC 450R ´04`
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.1.2011 21:30
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Micco450 » 4.5.2012 16:43

Minkä verran voltteja tulee valon johtoihin. Ja ellei mitään vikaa löydy niin laita 24v polttimo ja kato palaako se riittävän kirkkaasti.
Itse tein joskus näin kun eräässä laitteessa oli 6v järjestelmä ja polttimot kärvähti jatkuvasti, niin laitoin 12v polttimon jota ei sit enää tarvinnut vaihtaa.